met een fietstrekhaak:
https://www.autowereld.nl/audi/a2/1-4-t ... -383868188

De kop is afwijkend van een standaard kogelkop en de haak is "afneembaar" dmv de 2 bouten.
Het gaat hier om de trekhaak waarmee een aanhanger getrokken mag worden. De info die ik daar over heb gekregen komt van Audi zelf. Heb hier over contact gehad met het magazijn in Amsterdam. Zij zijn het uit gaan zoeken voor mij en hebben verteld na onderzoek dat de trekhaak sinds 2011 niet meer leverbaar is helaas.Peter_Audi_A2 schreef: ↑24 jul 2019, 17:33Ik verbaas me er dan ook over dat deze haak sinds 2011 niet meer leverbaar zou zijn.
Gaat het in het geval van @kobus1978 hierbij om de niet meer leverbare fietstrekhaak?
Als het op kenteken staat mag je er vanuit gaan denk ik dat je ermee mag trekken. Je zou het typeplaatje, eigenlijk de sticker in de achterbak kunnen checken. Daar zou het op moeten staan, kom je er niet uit kan je altijd even langs de Audi dealer rijden.Airspeed schreef: ↑24 jul 2019, 17:30Datum eerste toelating 16-1-2001 en gewoon geremd 1000kg, ongeremd 530kg op het oude papieren kenteken![]()
Maakt het misschien uit dat het een diesel is? Of dat deze oorspronkelijk in Duitsland geleverd is?
Het is echt een hele echte, zware, originele Audi geleverde trekhaak met alu haak.
![]()
Ik vraag me af of het mogelijk zou zijn om een certificaat van goedkeuring op basis van het chassisnummer te krijgen van Audi Duitsland. En vervolgens aan de hand van dit certificaat de RDW de gegevens op het kenteken te laten wijzigen.retrofit
Het is ook mogelijk om een trekhaak achteraf te monteren op een Audi A2. Een TÜV-goedkeuring is niet vereist voor de BBY, BHC, ATL en BAD. Hierin zijn de waarden van de trekhaak al opgenomen in de COC (nrs. 17 en 19.1).
Controleer of het goedkeuringscertificaat deel 1 O.1 (getrokken lading geremd) en O.2 (getrokken lading ongeremd) waarden bevatten. Als er een streepje (-) staat, is er geen trailerbelasting ingevoerd en is een afname noodzakelijk.
Voor de latere goedkeuring van de aanhangerkoppeling bij de AUA en AMF is een veiligheidscertificaat van Audi vereist. Omdat de eerste Audi A2 nog niet bedoeld / vrijgegeven was voor gebruik met een aanhanger, voerden ze nog steeds een lagere aslast in de papieren en op het typeplaatje in. Door de koppeling te bevestigen, wordt deze met ongeveer 30 kg verhoogd. Om de most met het certificaat van goedkeuring aan de TÜV / DEKRA te wijzigen, geeft u vervolgens een advies af, waarmee u vervolgens de voertuigdocumenten bij het registratiekantoor moet wijzigen.
U kunt het typeplaatje aanvragen bij Audi of u kunt een "universeel teken" krijgen bij DEKRA. Maar alleen de DEKRA kan dat, niet de TÜV. In termen van prijs zou DEKRA goedkoper moeten zijn. De acceptatie / beoordeling kost ongeveer 47 €