Onze nieuwe gezinsdaily, A2 1.4 TDI

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3347
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Belgie
Motortype: A2 met motorombouw

01 apr 2019, 15:42 0 x

Gele Hesjes in Stuttgart, dat betekend misschien wel 90 Pk kopen met alles erop en eraan,
daar word de grens voor centrum 2009 dus elke A2 Diesel moeten ze binnenkort dumpen!

Dan is herstel niet nodig!
Maar een foto en ik zie of er een alternatief is...
Ik heb zelfs al eens een bout vast gelast om toch los te krijgen,
die carter pannetje was iets zeldzamer en moest heel bleven en dat lukte!

Wel kun je een claim indienen van dubieuze rommel!
Krijg je misschien naast geld terug nog iets meer voor nu extra lastig herstel!
Mijn 1.8 blok sneuvelde en Automaat had ook vreemde dingen. nu weer gewone blok + bak gedaan...
Opa word trager en 1.4 is genoeg.
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1162
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

01 apr 2019, 21:15 1 x

Heel grappig @eekhoorntje , maar voor 2 vastzittende boutjes ga je geen andere auto kopen.
Gewoon een nachtje over slapen en dan weer door met die 2 boutjes 😳
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3347
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Belgie
Motortype: A2 met motorombouw

01 apr 2019, 22:02 0 x

Beste Jaapje,

Voor 2 boutjes doet niemand dat, maar er komen nog een paar krukas lagers achteraan.
En dan maar hopen dat dit voldoende was.
Mijn 1.8 blok sneuvelde en Automaat had ook vreemde dingen. nu weer gewone blok + bak gedaan...
Opa word trager en 1.4 is genoeg.
Area51
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 jan 2015, 08:29

02 apr 2019, 13:39 0 x

Ik heb een 'werkruimte' van 6mm om het afgebroken stukje van de imbussleutel eruit te friemelen, dus dat gaat niet lukken.
Volgende probleem zou ook zijn hoe ooit die twee imbusmoertjes weer op z'n plek en vast te krijgen, dus er zit nu niets anders op dan de bak eraf te halen, koppeling te demonteren en dan het viegwiel eraf te halen... pas dan kun je er fatsoenlijk bij.
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

02 apr 2019, 13:47 0 x

Area51 schreef:
02 apr 2019, 13:39
Ik heb een 'werkruimte' van 6mm om het afgebroken stukje van de imbussleutel eruit te friemelen, dus dat gaat niet lukken.
Kan je er niet uit krijgen met een magneet(je), of is ie een beetje "vastgetordeerd" (en dan bedoel ik natuurlijk het afgebroken stukje inbus kogelkopje)?
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
Spinazie
Audi A2 clublid
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

13 apr 2019, 11:52 0 x

Is er al wat nieuws te melden?
Area51
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 jan 2015, 08:29

13 apr 2019, 19:05 0 x

Ik had het druk de afgelopen week en ik moest even wat moed verzamelen..

Motor én bak zijn bijna klaar om eruit te halen.. alleen de uitlaat moet nog los.
Het was onmogelijk om het afgebroken stukje imbussleuteltje eruit te friemelen, dus nu alles er maar uit... zo kaputt heb ik ook niet aan de Audi.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3347
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Belgie
Motortype: A2 met motorombouw

13 apr 2019, 21:45 0 x

Misschien?

Als de bout en afgebroken rest toch eruit moeten en andere in.......
Probeer eens een haakse slijper , de dunne schijf en dan zou er ook grote schroevendraaier in de vers gemaakte groef moeten passen die je dan geslepen hebt.....

Nooit geprobeerd in motorblok, alleen bij kruiskopjes in de nummerplaat verlichting en daar ging het prima!
Mijn 1.8 blok sneuvelde en Automaat had ook vreemde dingen. nu weer gewone blok + bak gedaan...
Opa word trager en 1.4 is genoeg.
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1162
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

01 mei 2019, 23:17 1 x

Je hebt de carterpan er nu vast wel af...
Heb je ook een paar foto’s waar de schade te zien is?
Je hebt nu een andere AMF motor las ik in een ander draadje, was er aan jouw oude motor toch meer slijtage dan je eerst gedacht had?
Area51
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 jan 2015, 08:29

05 mei 2019, 20:05 1 x

Geen schade te zien, maar dat komt omdat de 'plaat' met de balansas, oliepomp en kettingspanner in de weg zat... die moet er eerst af om bij de drijfstanglagers te komen.
Afgelopen week een Polo AMF 1,4Tdi motor met nog geen 200.000km opgehaald (voor weinagh!), nu druk bezig met alles overbouwen en overzetten.
De turbo van de 352.630km A2 motor heeft veel speling (en zelfs schade aan het schoepenwiel), de turbo van de Polo AMF ziet er als nieuw uit!

En zo kwam ik nog wat dingen tegen om niet verder te gaan met de AMF motor uit de A2.
Plaats reactie