nieuw op forum A2
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 03 nov 2024, 01:42
- Locatie: Gorinchem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
op een klein gedeelte zat de kras door de blanke laklaag/lak heen ! daar is dus net een klein stukje blanke laklaag/lak weg...kan weinig kwaad verder, de grondlaag is daar nog wel goed. het allemooiste is natuurlijk overspuiten maar de plek is zo klein nu dat het nauwelijks opvalt. goed in de wax houden maar.
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 03 nov 2024, 01:42
- Locatie: Gorinchem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
ik gebruik als wax mequiars carnauba plus. is een redelijk standaard wax.
de weg geschuurde (blanke) lak komt hier uiteraard niet mee terug, het beschermd slechts de overgebleven lak..
ik wil deze week de ""stootstukken"" bumper opnieuw spuiten, zitten ook lichte krassen/beschadiging op. kijken hoe dat uitpakt en of er verschil in kleur te zien is, is een soort van proef gelijk.
mocht dat goed wezen spuit ik de deur op termijn opnieuw !
de weg geschuurde (blanke) lak komt hier uiteraard niet mee terug, het beschermd slechts de overgebleven lak..
ik wil deze week de ""stootstukken"" bumper opnieuw spuiten, zitten ook lichte krassen/beschadiging op. kijken hoe dat uitpakt en of er verschil in kleur te zien is, is een soort van proef gelijk.
mocht dat goed wezen spuit ik de deur op termijn opnieuw !
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 03 nov 2024, 01:42
- Locatie: Gorinchem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
vanmiddag een begin gemaakt met onderkant als eerst de achterkant.
binnenkuipen gedemonteerd en hier kwam toch wel een hoop narigheid tevoorschijn..de as en ophangpunten waren veel harder en meer geroest als ik dacht, in slechte staat.(trouwens al het staalwerk zoals bouten/moeren ook ernstig aangetast. een en ander niet meer los te krijgen helaas.
maar ook de gehele achteremmerij slechte staat. remnippels compleet vastgerot, niet meer te demonteren/los te draaien. heb hier maar een doorslijpschijf voor gebruikt om het los te krijgen.hier komt dus geheel nieuwe (koperen) remleidingen onder + flexibele remleiding/aansluitingen..
wat nu ook duidelijk is dat al het rubberwerk/rubber bussen as goed verteerd en volledig uitgedroogd en gescheurd is.
de komende tijd gaat ik met de achteras verder ontroesten , die knap ik helemaal op, met alle opbouwonderdelen nieuw.
werk zat dus de komende tijd !
binnenkuipen gedemonteerd en hier kwam toch wel een hoop narigheid tevoorschijn..de as en ophangpunten waren veel harder en meer geroest als ik dacht, in slechte staat.(trouwens al het staalwerk zoals bouten/moeren ook ernstig aangetast. een en ander niet meer los te krijgen helaas.
maar ook de gehele achteremmerij slechte staat. remnippels compleet vastgerot, niet meer te demonteren/los te draaien. heb hier maar een doorslijpschijf voor gebruikt om het los te krijgen.hier komt dus geheel nieuwe (koperen) remleidingen onder + flexibele remleiding/aansluitingen..
wat nu ook duidelijk is dat al het rubberwerk/rubber bussen as goed verteerd en volledig uitgedroogd en gescheurd is.
de komende tijd gaat ik met de achteras verder ontroesten , die knap ik helemaal op, met alle opbouwonderdelen nieuw.
werk zat dus de komende tijd !
- Bijlagen
-
- IMG_2087[1].JPG (3.01 MiB) 201 keer bekeken
-
- IMG_2089[1].JPG (4.59 MiB) 201 keer bekeken
-
- IMG_2090[1].JPG (5.53 MiB) 201 keer bekeken
-
- IMG_2091[1].JPG (3.83 MiB) 201 keer bekeken
-
- IMG_2092[2].JPG (5.46 MiB) 201 keer bekeken
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 03 nov 2024, 01:42
- Locatie: Gorinchem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
de achteras helemaal gestript nu , en schuren slijpen en borstelen maar. (alleen stukken oude remleiding er nog op voor het model ,dat gaat ik vervangen voor nieuwe koperen leiding)
de as is nog wel te gebruiken ,maar had hier geen jaren meer mee moeten wachten. delen behoorlijk ingevreen door roest. vooral rondom aansluiting naar trommels , maar ook het gedeelte waar de rubber schanieren/bussen inzitten.
waar ik wel van baal is dat ik er net achterkomt met nameten dat de nieuwe rubbers/schanierpunten ophanging 73 mm in diameter zijn, de oude 70 mm ! dat is nogal een verschil.
hoe ik dit nu moet oplossen ? ik denk dat ik ze maar iets heet maakt en dan warm er in slaan. en hopen dat dat lukt dan.
waar ik wel nieuwsgierig naar bent of meer mensen hier de achteras zelf hebben aangepakt ? ik lees er hier eigenlijk nooit wat over verder (voor aanschaf had ik zelf meerdere atwees bekeken, waarvan deze al 1 van de betere was kwa zichtbare roest )
zeker voor de veiligheid ( doorroesten ) is dit wel zeer belangrijk ! eenmaal doorgeroest kan je de hele as weggooien. zie dan maar ergens nog een goede gebruikte te vinden !
de as is nog wel te gebruiken ,maar had hier geen jaren meer mee moeten wachten. delen behoorlijk ingevreen door roest. vooral rondom aansluiting naar trommels , maar ook het gedeelte waar de rubber schanieren/bussen inzitten.
waar ik wel van baal is dat ik er net achterkomt met nameten dat de nieuwe rubbers/schanierpunten ophanging 73 mm in diameter zijn, de oude 70 mm ! dat is nogal een verschil.
hoe ik dit nu moet oplossen ? ik denk dat ik ze maar iets heet maakt en dan warm er in slaan. en hopen dat dat lukt dan.
waar ik wel nieuwsgierig naar bent of meer mensen hier de achteras zelf hebben aangepakt ? ik lees er hier eigenlijk nooit wat over verder (voor aanschaf had ik zelf meerdere atwees bekeken, waarvan deze al 1 van de betere was kwa zichtbare roest )
zeker voor de veiligheid ( doorroesten ) is dit wel zeer belangrijk ! eenmaal doorgeroest kan je de hele as weggooien. zie dan maar ergens nog een goede gebruikte te vinden !
- Bijlagen
-
- IMG_2096[1].JPG (4.21 MiB) 73 keer bekeken
-
- IMG_2097[1].JPG (3.24 MiB) 73 keer bekeken
-
- IMG_2098[1].JPG (3.01 MiB) 73 keer bekeken
-
- IMG_2100[1].JPG (2.62 MiB) 73 keer bekeken