Stappenplan Distributieset vervangen Audi A2 1.6FSI BAD

Howto's en handleidingen
Gebruikersavatar
pionok
Berichten: 349
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:06

30 jul 2012, 19:00 0 x

Hallo allemaal,
mij is gevraagd om tijdens het vervangen van mijn distributieset een how To of stappenplan te maken met wat foto's ,etc.
Ik heb niet overal foto's van kunnen maken, maar ik heb mijn best voor jullie gedaan.
In de bijlage vindt je het stappenplan.

Het gaat om de Audi A2 1.6FSI BAD 2.2000-8.2005

Nogmaals het blijft ieders eigen verantwoording het zelf te doen of niet.
Bijlagen
Stappenplan vervangen distributie Audi A2 1.6FSI.pdf
(1.04 MiB) 472 keer gedownload
Gebruikersavatar
Romulus
Berichten: 1587
Lid geworden op: 15 jan 2010, 13:33

30 jul 2012, 19:24 0 x

Wow, wat een goed en uitgebreid verhaal, René!

Er is maar één zin waarover ik struikel, en dat is gelijk de eerste:
Tenzij de fabrikant aanrijdt zijn de volgende procedures aanbevolen :roll:
Gebruikersavatar
pionok
Berichten: 349
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:06

30 jul 2012, 20:05 0 x

Ik heb het aangepast.
Dank voor je reactie.
gr. rene
Gebruikersavatar
Thck
Berichten: 1171
Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
Locatie: Zevenaar
Motortype: (nog) geen Audi A2

30 jul 2012, 20:41 0 x

Perfecte HowTo, goede foto's en duidelijke beschrijving.
Hier kunnen andere forumleden indien ze het aandurven wel wat mee.

Theo
Gebruikersavatar
j.hoeben1
Berichten: 722
Lid geworden op: 04 jun 2009, 17:04

30 jul 2012, 20:47 0 x

pionok, ik vind het knap!! ;) ;) :s hock:

Sjors
Gebruikersavatar
okuki
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 nov 2011, 00:37

30 jul 2012, 21:20 0 x

Heel erg bedankt, een zeer overzichtelijk stappenplan. Altijd leuk om door te nemen voor aanvang van de werken :D

frederik
Gebruikersavatar
zoop
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mei 2012, 20:42

30 jul 2012, 22:04 0 x

Mooie handleiding! Na het doorlezen is het me meteen duidelijk dat ik hier toch iemand geld voor moet gaan betalen :mrgreen:
Gebruikersavatar
falcon
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 mei 2010, 13:04

31 jul 2012, 11:05 0 x

Nice! Super duidelijk beschreven! Kind kan de was doen :P Ik heb hetzelfde klusje bij mijn AMF (75pkTdi) gedaan. Wat me bij jouw verslag opvalt is dat de krukaspoulie los te maken is door de centrale bout v/d krukas los te halen. Bij de dieseltjes zit de poulie apart op het krukastandwiel vast met 4 schroeven. Dat lijkt mij toch veiliger, zeker omdat het krukastandwiel "vroeger" nog wel eens speling wilde gaan vertonen als deze los geweest was. Vreemd dat ze bij de nieuwere 1.6 toch voor 1 centrale bevestigingsbout gekozen hebben ipv 4 losse schroeven voor de poulie...
Gebruikersavatar
chipsoer
Audi A2 clublid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Roermond
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

31 jul 2012, 11:22 0 x

Hier hebben we wat aan op dit forum!! Ik blijf het een moeilijke "operatie" vinden, zodoende is dit ook één van de de weinige reparaties die ik zelf niet doe. Nogmaals zeer knap gedaan. Echter 1 vraag, ik heb twee keer eerder een vervanging van de distributieriem gezien, daarbij werd echter de motor aan de onderkant ondersteunt ipv de motor op te hangen. Wat is de regel hiervoor ?
Gebruikersavatar
Thck
Berichten: 1171
Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
Locatie: Zevenaar
Motortype: (nog) geen Audi A2

31 jul 2012, 11:56 0 x

Er is hier niet echt een regel voor! E.e.a. is waarschijnlijk afhankelijk van hoe de motor is opgehangen en of je aan de onderzijde een beetje fatsoenlijk met een krik kunt ondersteunen (onder tegen het motorblok is altijd wat tricky en daarom indien het enigzins mogelijk is (en je over de steun beschikt) heeft deze methode met de bovensteun de voorkeur.

Theo
Plaats reactie