Stappenplan Distributieset vervangen Audi A2 1.6FSI BAD
Hallo allemaal,
mij is gevraagd om tijdens het vervangen van mijn distributieset een how To of stappenplan te maken met wat foto's ,etc.
Ik heb niet overal foto's van kunnen maken, maar ik heb mijn best voor jullie gedaan.
In de bijlage vindt je het stappenplan.
Het gaat om de Audi A2 1.6FSI BAD 2.2000-8.2005
Nogmaals het blijft ieders eigen verantwoording het zelf te doen of niet.
mij is gevraagd om tijdens het vervangen van mijn distributieset een how To of stappenplan te maken met wat foto's ,etc.
Ik heb niet overal foto's van kunnen maken, maar ik heb mijn best voor jullie gedaan.
In de bijlage vindt je het stappenplan.
Het gaat om de Audi A2 1.6FSI BAD 2.2000-8.2005
Nogmaals het blijft ieders eigen verantwoording het zelf te doen of niet.
- Bijlagen
-
- Stappenplan vervangen distributie Audi A2 1.6FSI.pdf
- (1.04 MiB) 473 keer gedownload
Nice! Super duidelijk beschreven! Kind kan de was doen
Ik heb hetzelfde klusje bij mijn AMF (75pkTdi) gedaan. Wat me bij jouw verslag opvalt is dat de krukaspoulie los te maken is door de centrale bout v/d krukas los te halen. Bij de dieseltjes zit de poulie apart op het krukastandwiel vast met 4 schroeven. Dat lijkt mij toch veiliger, zeker omdat het krukastandwiel "vroeger" nog wel eens speling wilde gaan vertonen als deze los geweest was. Vreemd dat ze bij de nieuwere 1.6 toch voor 1 centrale bevestigingsbout gekozen hebben ipv 4 losse schroeven voor de poulie...

- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hier hebben we wat aan op dit forum!! Ik blijf het een moeilijke "operatie" vinden, zodoende is dit ook één van de de weinige reparaties die ik zelf niet doe. Nogmaals zeer knap gedaan. Echter 1 vraag, ik heb twee keer eerder een vervanging van de distributieriem gezien, daarbij werd echter de motor aan de onderkant ondersteunt ipv de motor op te hangen. Wat is de regel hiervoor ?
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Er is hier niet echt een regel voor! E.e.a. is waarschijnlijk afhankelijk van hoe de motor is opgehangen en of je aan de onderzijde een beetje fatsoenlijk met een krik kunt ondersteunen (onder tegen het motorblok is altijd wat tricky en daarom indien het enigzins mogelijk is (en je over de steun beschikt) heeft deze methode met de bovensteun de voorkeur.
Theo
Theo