Kristallblauw..........déjà vu, en hoe!
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
- Locatie: Winsum
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ziet er inderdaad uit als een menselijke fout die daarna 'hersteld' is door een remap. Vervelend, maar ik zou trots op mezelf zijn als ik het zelf gevonden had. Ik had hem al lang bij Lukas op de stoep gepleurt, goed gedaan dus!
- Spits
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Goed dat je hersteld tussen aanhalingstekens zet......... Want ik vraag me af;Blauwbaard schreef: ↑03 aug 2021, 08:00Ziet er inderdaad uit als een menselijke fout die daarna 'hersteld' is door een remap. Vervelend, maar ik zou trots op mezelf zijn als ik het zelf gevonden had. Ik had hem al lang bij Lukas op de stoep gepleurt, goed gedaan dus!
1) Wie bepaalde dat de verstuivers vervangen diende te worden?
2) Bij een specialist dit soort fouten?
3) Is "de fout" en "herstel" gecommuniceerd met de klant?
4) Is er een korting gegeven of is de volle mep berekend (ATL verstuivers zijn niet de goedkoopste zeg maar....), oftewel communicatie?
5) voor de klant; Waarom neem je de auto mee na reparatie als ie 't tafellaken niet eens meer van de tafel trekt?
Kortom, vragen waar waarschijnlijk geen antwoorden meer op komen, (by the way; Heb zowel de specialist als de één na vorige eigenaar gemaild en gevraagd, specialist had geen administratie/actieve herinnering in deze, desbetreffende eigenaar geeft geen reactie) en eigenlijk boeit het ook niet, maar ben inderdaad blij dat ik zo goed als nooit en te nimmer aangewezen ben op derden en "specialisten" als het gaat om auto's........ Aan de andere kant heb ik een bloedhekel aan hout en beton en dakdekking; Iedereen wordt een keer genaaid


Bijgevoegd "bewijs" van verstuiver wissel in het verleden;
Ter verdediging mijn zijde (ik zou kunnen begrijpen dat mensen aanstoot aan deze post kunnen nemen); Als ik in mijn huidige beroep (hands on technisch onderhoud) één fout maak, wordt ik door een Q&A departement direct op het matje geroepen en kan ik op non actief gezet worden als het serieus genoeg is (verkeerde niet voor type bestemde onderdelen monteren is er één van....) voor onbepaalde tijd.
Het bedrijf zal z'n verantwoordelijkheid nemen en de klant op de hoogte stellen van de fout en de stappen die zijn gezet om dit in de toekomst te voorkomen.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- eekhoorntje
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Mijn vermoedens;
Ik weet dat Lukas, onze A2 Docter bij Louwman museum vertelde dat complete
Deurvangers als Back Orders stonden enkele maanden...
Hij nam meerdere sets af om die reden!
Ook de Koplampen, vooral Links was ruim ½ jaar niet leverbaar.... nu weer wel maar minder merken leverbaar... alleen Valeo ondanks de van Wezel stickers!
Zo kunnen ook Injectoren voor de ATL als ze niet in andere VAG groep voorkomen of ze niet verder
gekeken hebben voor deze dan inmiddels meer dan 10 jaren oude een Back Order toen geweest zijn.
Als je als Monteur moet kiezen; Niets doen en laat maar stil staan of nood reparatie?
Denk dat als dit het geval is, geen onderdelen leverbaar of langere onbekende termijn dat je eerder een Complimentje zult krijgen bij foute delen monteren en zo oplossen!
Wel had een regel extra geschreven in Boekje, wegens niet leverbaar andere gemonteerd en aangepast wel zo handig geweest!
Ik pas ook mijn eigen A2 nog veel erger aan!
Dat de Tsi met DSG nog niet perfect werkte maar ik schreef wel deze Skodaficatie wel op.
Anders sta je daar met foute bougie's en filters die niet passen!
Ook de ECU en zo is gewisseld en de draden?
Ja, de Skoda Fabia Kabelboom aan A2 lampen en zo...
Knippen en in elkaar draaien...
Solderen...
en krimp hoesjes erover!
Maar deze fout?
Ik weet dat je de AMF of BHC naar 90Pk kunt Chippen zonder injectors te vervangen!
Dat de ATL andere had, ik had tot dit verhaal ook geen enkel vermoeden.
Wel realiseer ik me nu dat een ATL ook naar 120 Pk kan en dat word bij oude AMF wel erg dubieus...
Ik geef toe dat ik bij 1 defecte ATL injector er ook 3 van AMF of BHC had in kunnen plaatsen!
Zelfde letters en die cijfers zeggen me niets....
Gezien de vele DHZers hier zal dit soort zaken komende jaren nog veel vaker hier langs gaan komen.
Wel goed gezien en gevonden... en bedankt voor dit melden..... zeer leerzaam!
Ik weet dat Lukas, onze A2 Docter bij Louwman museum vertelde dat complete
Deurvangers als Back Orders stonden enkele maanden...
Hij nam meerdere sets af om die reden!
Ook de Koplampen, vooral Links was ruim ½ jaar niet leverbaar.... nu weer wel maar minder merken leverbaar... alleen Valeo ondanks de van Wezel stickers!
Zo kunnen ook Injectoren voor de ATL als ze niet in andere VAG groep voorkomen of ze niet verder
gekeken hebben voor deze dan inmiddels meer dan 10 jaren oude een Back Order toen geweest zijn.
Als je als Monteur moet kiezen; Niets doen en laat maar stil staan of nood reparatie?
Denk dat als dit het geval is, geen onderdelen leverbaar of langere onbekende termijn dat je eerder een Complimentje zult krijgen bij foute delen monteren en zo oplossen!
Wel had een regel extra geschreven in Boekje, wegens niet leverbaar andere gemonteerd en aangepast wel zo handig geweest!
Ik pas ook mijn eigen A2 nog veel erger aan!
Dat de Tsi met DSG nog niet perfect werkte maar ik schreef wel deze Skodaficatie wel op.
Anders sta je daar met foute bougie's en filters die niet passen!
Ook de ECU en zo is gewisseld en de draden?
Ja, de Skoda Fabia Kabelboom aan A2 lampen en zo...
Knippen en in elkaar draaien...
Solderen...
en krimp hoesjes erover!
Maar deze fout?
Ik weet dat je de AMF of BHC naar 90Pk kunt Chippen zonder injectors te vervangen!
Dat de ATL andere had, ik had tot dit verhaal ook geen enkel vermoeden.
Wel realiseer ik me nu dat een ATL ook naar 120 Pk kan en dat word bij oude AMF wel erg dubieus...
Ik geef toe dat ik bij 1 defecte ATL injector er ook 3 van AMF of BHC had in kunnen plaatsen!
Zelfde letters en die cijfers zeggen me niets....

Gezien de vele DHZers hier zal dit soort zaken komende jaren nog veel vaker hier langs gaan komen.
Wel goed gezien en gevonden... en bedankt voor dit melden..... zeer leerzaam!
Mijn 1.8 blok sneuvelde en Automaat had ook vreemde dingen. nu weer gewone blok + bak gedaan...
Opa word trager en 1.4 is genoeg.
Opa word trager en 1.4 is genoeg.
- Spits
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Foto uit de oude doos;
De ATL gaat goed, zeer goed zelfs.
Ondertussen 4 maanden en duizenden km verder heeft het apparaat nog geen klap verkeerd gegeven.
Zelfs de AMF koppeling (Bölk, ja u leest het goed; goedkope meuk!) en Single Mass Flywheel icm de 90pk+/300Nm houden het goed vol.
Tot nu toe is er dan ook niets meer gedaan aan de A2...... Een gevalletje van "if it ain't broke, don't try to fix it!"
Wat nog wel aandacht behoeft is de "anti shudder valve" oftewel de klep die de luchttoevoer afsluit bij het uitzetten van het voertuig......... Juist, precies hetzelfde defect als bij m'n eerste ATL.
Komt goed, ze rijdt er in ieder geval niet minder om, wat een feest zeg; elke dag weer!
Zeauh, nu maar even pitten, het was een koude werknacht, 🥶!
Aloha.
De ATL gaat goed, zeer goed zelfs.
Ondertussen 4 maanden en duizenden km verder heeft het apparaat nog geen klap verkeerd gegeven.
Zelfs de AMF koppeling (Bölk, ja u leest het goed; goedkope meuk!) en Single Mass Flywheel icm de 90pk+/300Nm houden het goed vol.
Tot nu toe is er dan ook niets meer gedaan aan de A2...... Een gevalletje van "if it ain't broke, don't try to fix it!"
Wat nog wel aandacht behoeft is de "anti shudder valve" oftewel de klep die de luchttoevoer afsluit bij het uitzetten van het voertuig......... Juist, precies hetzelfde defect als bij m'n eerste ATL.
Komt goed, ze rijdt er in ieder geval niet minder om, wat een feest zeg; elke dag weer!
Zeauh, nu maar even pitten, het was een koude werknacht, 🥶!
Aloha.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- Spits
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
In dubio. De ATL doet 't geweldig, de 6 Bak is een verademing op de snelweg..... En dat is nu het punt; Per 1 mei hoef ik qua werk geen diesel auto meer te hebben en niet meer op en neer Schiphol te rijden.
Mijn nieuwe baan is straks 15 minuten op de fiets, als ik een beetje door trap.
Wat is wijsheid, de A2 Tdi houden? Of weg ermee en een benzine ervoor in de plaats voor als 't hondenweer is en/of voor de wintermaanden?
De rode AMF staat hier ook nog geschorst, viewtopic.php?f=11&t=8493&start=130 begint er aardig afgekloven uit te zien, maar ja, krijgt ook nul aandacht, dus da's niet zo raar.
Na ja, het is voorlopig nog niet direct nodig, maar ben er wel van overtuigd dat een auto gebruikt moet worden, zeker een diesel, bij stilstand wordt 't er niet mooier en beter op!
Mijn nieuwe baan is straks 15 minuten op de fiets, als ik een beetje door trap.
Wat is wijsheid, de A2 Tdi houden? Of weg ermee en een benzine ervoor in de plaats voor als 't hondenweer is en/of voor de wintermaanden?
De rode AMF staat hier ook nog geschorst, viewtopic.php?f=11&t=8493&start=130 begint er aardig afgekloven uit te zien, maar ja, krijgt ook nul aandacht, dus da's niet zo raar.
Na ja, het is voorlopig nog niet direct nodig, maar ben er wel van overtuigd dat een auto gebruikt moet worden, zeker een diesel, bij stilstand wordt 't er niet mooier en beter op!
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- Spits
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Vandaag eindelijk dit;
Middels een andere, via de sloop originele VDO klep;
Naar weer een heerlijk check light vrij dashboard gebracht;
Middels een andere, via de sloop originele VDO klep;
Naar weer een heerlijk check light vrij dashboard gebracht;
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- toutdroit
- Audi A2 clublid
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
- Locatie: Utrecht
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Goed gelukt, zo'n zeurlicht werkt negatief op je goede humeur.
Hè hè, oefffffffff

Hè hè, oefffffffff



In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
- Spits
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
APK niet goed! Lichtbeeld is verstrooid. En hoe komt dat? Dat komt omdat er gekloot is met ledlampen. Let wel, ik heb niks tegen LED ansich, maar wel als 't er niet deugdelijk is ingezet.
Er is aan de LED behuizing én aan de koplamp zelf gemorreld om de LED'S er in te krijgen. Veren zijn weg, er is met kit en lijm getracht de LED'S in positie te houden, etc.
Bij de vorige APK was het beeld al dubieus, maar met een beetje draaien en kloten kwam de ATL er mee weg......
Kortom, een paar koplampen van de sloop gehaald en gepolijst en "gewone" lampjes gemonteerd; Er is weer scherp lichtbeeld.
Het verlies van eventueel beter zicht neem ik voor lief, beter dan lukraak tegenliggers verblinden.
Van de week herkeuren.
Wat ook nog voor een "aantekening" kan zorgen zijn de bandjes. Dat gaat dus niet gebeuren! De "oude" A8 D2 velgen weer van een laklaag voorzien, en als 't meezit komen morgen de nieuwe zwarte hoepels binnen.
Er is aan de LED behuizing én aan de koplamp zelf gemorreld om de LED'S er in te krijgen. Veren zijn weg, er is met kit en lijm getracht de LED'S in positie te houden, etc.
Bij de vorige APK was het beeld al dubieus, maar met een beetje draaien en kloten kwam de ATL er mee weg......
Kortom, een paar koplampen van de sloop gehaald en gepolijst en "gewone" lampjes gemonteerd; Er is weer scherp lichtbeeld.
Het verlies van eventueel beter zicht neem ik voor lief, beter dan lukraak tegenliggers verblinden.
Van de week herkeuren.
Wat ook nog voor een "aantekening" kan zorgen zijn de bandjes. Dat gaat dus niet gebeuren! De "oude" A8 D2 velgen weer van een laklaag voorzien, en als 't meezit komen morgen de nieuwe zwarte hoepels binnen.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.