Waar op letten bij aanschaf A2

Algemene discussie over de A2
lemoi

26 mar 2010, 17:13 0 x

Voor het vervangen van die rubbers even zoeken op het Duitse forum. Staat een uitgebreide beschijving.
Ballo

26 mar 2010, 18:47 0 x

Sorry, ben nieuw hier. Kun je mij het adres van het duitse forum geven?
Vast bedankt!
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

26 mar 2010, 20:28 0 x

Hallo,
V.w.b. de stabalisatorstang rubbers, meestal zit het probleem niet in de rubbers maar de bussen die eronder zitten. Deze kunststof bussen zitten om de stabi geperst en de kwaal is dat tussen die bus en de stabilisatorstang wat roestvorming komt waardoor de bus los komt van de stang en dan tussen de stang en het rubber uitschuift.

Indien je de auto aan de voorzijde opkrikt en een wiel demonteerd dan kun je dit zien. Er zijn meerdere oplossingen mogelijk, je kunt b.v. een nieuwe stabilisatorstang kopen (zitten de bussen al omheen maar is de duurste oplossing), een andere mogelijkheid is om de bus weer op zijn plaats te tikken (van tevoren de klem waarmee de stabilisatorstang is bevestigd even lossen) en indien de bus op zijn plaats zit borgen met een slangklem aan de uiteindes om de stang zodat deze zich niet meer kan verplaatsen. Indien nodig ook de rubbers vervangen maar dit is niet altijd nodig. Dit euvel kan zich aan beide zijde voor waar de stang vastzit voordoen.

De knak in de deur bij het openen is een gevolg van een defecte deurvanger, hier zit een kunststof wieltje in dat in een uitsparing rolt zodat de deur blijft staan. Dit wieltje is waarschijnlijk beschadigd (niet meer mooi rond) en veroorzaakt dit geluid. Is nieuw te koop bij de dealer.
Je moet hiervoor wel de deurbekleding aan de binnezijde verwijderen alvorens je hierbij kunt.

Theo
Gerrit-Jan

27 mar 2010, 22:13 0 x

[quote="Ballo"]@Thck; mijn auto heeft op dit moment ook een krakende/knappende deurvanger aan de bestuurderszijde. Is er iets aan te doen? Het zal idd geen kwaad kunnen, maar ik irriteer me er elke keer aan.[/quote]

heb ik sinds kort ook last van! iemand dit ooit al vervangen en/of ervaring met het vervangen?

Groeten!
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 mar 2010, 12:21 0 x

Is niet zo moeilijk, indien je de bekleding eraf hebt, zie je windvanger al zitten, je kunt er ook heel makkelijk bijkomen. 2 boutjes losdraaien en dat is het. Kosten, ik dacht rond de €20,00-€25,00. Voor degene die niet weet hoe het deurpaneel te verwijderen. eerst het kapje van de hogetoonluidspeaker verwijderen, daarna de 2 schroeven aan de onderkant van de deurgreep, dan aan de onderkant, lichtjes en voorzichtig aan de bekleding trekken en deze moet dan losspringen, zodra deze los is nog even de deurontgrendeling loshaken, dit wijst zichzelf.
succes Eric
Plaats reactie