Temp koelvloeistof
- Edwinvv
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Vandaag auto weer opgehaald.
Ik vind dat het lang duurt (15 minuten) voordat temp op 90 staat. Maar ken auto nog niet goed.
Gaf op mijn terugreis (160 km) na 130 km nog een keer een hick-up (temp daalde naar 70, toen weer terug naar 90 in een minuut). Verder stabiel.
Zou het ook te maken kunnen hebben met het vervangen van de koelvloeistof, ik herinner mij dat bij mijn vorige auto (Mercedes) , je de kachel op vol warm moest zetten tijdens het bijvullen van de koelvloeistof .
Gr, Ed
Ik vind dat het lang duurt (15 minuten) voordat temp op 90 staat. Maar ken auto nog niet goed.
Gaf op mijn terugreis (160 km) na 130 km nog een keer een hick-up (temp daalde naar 70, toen weer terug naar 90 in een minuut). Verder stabiel.
Zou het ook te maken kunnen hebben met het vervangen van de koelvloeistof, ik herinner mij dat bij mijn vorige auto (Mercedes) , je de kachel op vol warm moest zetten tijdens het bijvullen van de koelvloeistof .
Gr, Ed
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Klinkt niet als een goed werkende thermostaat... Na 5 minuten/km moet de motortemperatuur duidelijk oplopen.
Ik vind 15 minuten veel te lang.
Ik vind 15 minuten veel te lang.
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hangt er een beetje af hoe hard je rijdt (stadsverkeer met veel stilstaan voor stoplichten, of juist gelijk de snelweg op), maar 15 minuten is wel lang voor een benzine. En die dip naar 70 graden hoort niet.
Weet je wat er vervangen is?
Weet je wat er vervangen is?