Bert schreef: ↑21 mar 2021, 18:04
Volgens mij ben jij ons foto’s verschuldigd @eekhoorntje Van o.a. beige A2 uit container kan ik mij herinneren....
Of weet je die niet meer te vinden als eekhoorn?
Container? Nooit gehad,
wel een Renault Master 1e generatie waar deze vast kwam door verschuiven.
Ik heb de LY1R nu op een donkere zolder staan voor een achteras lager die in puin is gedraaid.
Dus naar voren rijden op blokken kan niet!
En als echte Eekhoorn leg ik nu een voorraad aan van vooral OSS daken en Lederen bekleding omdat die meer waard worden als ik naar andere Young Timers ga kijken.
Maar om niet Off Topic te gaan.
De 1.2 Tdi 3L is ooit op de markt gekomen en door RDW op de toenmalige Euro 3 norm gezet + uitstoot....
Duitsers konden met Roetfilter naar Euro 4 gaan maar onze RDW weigerde ook deze vaak over te nemen, een soort Loterij en enkele kregen dit wel.. als je buitenlandse kenteken met Euro 4 erop inleverde.....
Maar een met achteraf gemonteerde Ad Bleu tank+pompje van sloop Polo, die haalde Euro 5 voor binnenstad Berlijn, en die niet in Lelystad invoeren maar op klein punt waar ze enkele dagen per week dit doen, zoals Zwolle....
Die kijken minder streng en nemen alles over wat jij aangeleverd hebt.
Het G-????-?? kenteken dat ik nu kwijt ben moet een 3L met Euro5 op kenteken hebben.
Voor elke ooit in NL geweest voertuig pakte de Computer van RDW automatisch die oude zooi weer,
maar een echte Duitse die tot Euro 5 omgekeurde is maakte wel kansen.
Naast de uitstoot is Ad Bleu zoveel schoner, net geen Euro 6 hoorde ik.
De enige ombouw die wel mag bij RDW is brandstof wissel + nieuwe motoren!
Ik ben aan het zoeken of een Tsi ombouw naar benzine of LPG3 dat nog schoner is de
straks in te voeren Euro 7 kan halen, LPG3 zonder benzine en + Ad Bleu zou dat misschien lukken!
Daarvoor heb ik een lelijke Km vreter en Ex 1.2 Tdi nu naar 1.2 T(f)si omgebouwd en dat is
een ramp bij elke beurt... blok zit meer naar voren en is slecht bereikbaar.
Het paste wel maar bij kleine botsing geen kreukel zone dus gelijk flinke motor schade.
Ik zoek nu uit of achterover kantelen mag en kan zonder Olie droogloop.
De 4 cilinder 1.2 is goedkopere dan de 1.0 met 3 cilinder die nog vrij nieuw zijn.. en zelfde probleem met monteren hebben.
De automaat zal dan wel verdwijnen en je kreeg een 6 bak... of een snellere duurdere met DSG.
De 6 bak met stangen en kabels is een ramp om goed en soepel schakelende te krijgen!
De DSG is elke 80.000 bak spoelen of dure revisie als je dat niet doet.
Maar de huidige inbouw erg ver naar voren...
Ik puzzel nog bij de 1.2 blokken van na 2009 hoe ik die schuin kan zetten zonder dat er een permanent olie bad komt die gaat zweten en de leiding achter, dan loopt de nokkenas weer droog!
Ik wilde het blok 30 graden achterover kantelen maar dat geeft veel ellende...
De steun maken en monteren kan iedereen maar ik wil geen vaste klant voor Tsi blokken worden op de sloperij!
Ik had een proef opstelling met Blok andersom.
Uitlaat achter maar dan.... 1 voorruit en 6 versnellingen achteruit... dat word erg vreemd op de weg!
Ja, ik puzzel en met de Zwarte hand als uit Pietje Bel ga ik geen foto maken...
Mijn 1.8 blok sneuvelde en Automaat had ook vreemde dingen. nu weer gewone blok + bak gedaan...
Opa word trager en 1.4 is genoeg.