Dagwaarde €1100,-?
Een oude diesel die Centrum van grote steden niet meer in mag, en straks bij landelijke regel komen er vele steden bij, niet alleen Centrum maar in Hoorn zijn er plannen voor de Van 'g Gas af wijken ook geen diesels toe te laten...die Euro 3 of 4 hebben.
Maar ook elders, In Delft word een huidige parkeervergunning niet meer verleend voor Diesels en de huidige kenteken gebonden bleef tot je een andere auto kocht.
Van parkeer maar elders en doe maar weg met flut bedrag sloop subsidie tot je deze weg gedaan hebt....
Verder het volgende;
Diesel in goede staat onderhoud is tenminste €2000,- en koste €1090,- per jaar aan MRB in NH.
Gelijkwaardige benzine koste al snel €3500,- en maar €280,- per jaar.
Na 2 jaren zijn de kosten; Diesel 2000+2180,-=€4190,-
Benzine 3500+560= €4060,-
LPG inbouw?
Dat is €3500,- benzine + €1500,- Inbouw en 5 jr €360 MRB = €6800,-
Diesel 5 jr € 7450,-
Benzine 5 jr €4900,-
De sloopwaarde stel ik na 5 jaren gebruik even gelijk....
LPG & Diesel is rond de 5 cent brandstof per KM... en Benzine 10 cent.....?
Maar Diesel tank je overal en onbemande vaak goedkopere, LPG is App gebruiken en hopen dat ze open zijn.... van garage 8.00 tot 17.30 of tot 20.00 of 22.00 uur?
Verder is elke auto Dagwaarde tenzij je een erkende Taxatie hebt!
Als je over deze 5 jaren 2x benzine en 3x Diesel & LPG wegens maximale aantal KM... dan is dat €250 of €375,- bij Losse Taxatie... Zowel bij Total Los als gewone Schade handiger...
En de betere rijders (zeggen vele van zichzelf) die 80% No Claim hebben... die zijn AR nauwelijks duurder uit...
Maar ook een AR indien er geen aankoop waarde polis is....
En de KM stand?
Mijn defect gekochte 1.6 Fsi... gebroken tandriem is revisie erg duur! Restwaarde...geen €1100,-
Maar na overzetten, CBZB motor + DSG7 uit 2013....inclusief kabelboom en ECU en Dashboard,
Van 320.000 km naar 86.000km en veel zuiniger!
Ook van Euro 4 naar Euro 6 gegaan... Xenon lampen en inklappende spiegels en bocht verlichting!
Klinkt leuk maar de Taxateur riep:
Als deze klaar en netjes is blijft het een DHZ geklooi voor de liefhebber!
Hij vind een originele zoals Hans Jan rijd dan toch meer waarde hebben!
Die is op de LED na origineel en goede staat onderhoud.
De vraag is wat mijn Radio gaat doen.
Originele is meer waard dan nieuwe uit de winkel, maar een Navi+ ombouwen naar DAB+ en nieuwe navigatie erin? Techniek betere maar niet meer origineel!
De oude Navigatie was al vaker de weg kwijt en FM zal ook binnenkort verdwijnen , Noorwegen is al 1 lid die zonder de FM zit.... en mogen we ombouwen of moeten we origineel een CD of Cassette bandje draaien straks?
Het antwoord van de Taxateur was dat ik beter geen Ali Moduul had kunnen kopen maar een FM/DAB+ apparaatje had kunnen inbouwen... en dan met los kastje draadloos de zenders wisselen!
Met Taxatie krijg je een factuur en hopen op een goede prijs.
Elke kras telde en staat van onderhoud ook...
Verder is de waarde nu erg laag, nog teveel aanbod maar als 50% gesloopt is (Diesels) en deze zeldzamer werd zal de waarde vermoedelijk komende jaren juist gaan stijgen!
Ooit was de VW Kever f3995,- nieuw, dat is €1816,- en kijk wat die nu waard zijn!
Slechts 2 deuren en bol dak, voorin en achter de bank de bagage.... zitten we met de 5 deuren opvolger toch met betere....
Ook daar is Originele 3x meer waard dan een omgebouwde Race versie!
Als ik dit zo omrekende;
Mijn 1.2 Tfsi is dus over 15 jaren maar €4000,- waard, maar van @ Hans Jan zal €12.000,- opleveren!
Gezien de kosten als je de inbouw van 1.2 Tfsi laat doen en origineel houden heb ik dan €0,00 verdient, en ik weet niet wat @ Hans Jan ooit betaalde in 2013..!
Verder ben ik met een Oudere zieke Taxateur gestopt, de goedkopere vervolg taxatie kan niet meer!
Daarom hoop ik voor de Audi A2 Club iemand te vinden die nog jarenlang en Forum prijs en Taxatie dagen kan doen, hertaxatie is controleren en alles is bekend...
Dit wetende verwacht ik dat we straks in 2 groepen uit elkaar groeien!
De omgebouwde die leuk zijn en de Originelen!
Maar vooral de aangepaste zijn een ramp voor Elke Taxateur!
Mijn 1.8 blok sneuvelde en Automaat had ook vreemde dingen. nu weer gewone blok + bak gedaan...
Opa word trager en 1.4 is genoeg.