Vreemd. Een ombouw van een auto van benzine naar gas is in mijn ogen hetzelfde. Voor zover ik weet hoef je dan niet aan de laatste voertuigeisen te voldoen.Peter_Maathuis schreef: ↑15 aug 2019, 23:00Inmiddels in discussie met de RDW. Die stelt: bij ombouw naar elektrisch moet de auto voldoen aan de toelatingseisen van vandaag. Rekent u op (heel) dure EMC-keuring als u geen type-goedgekeurde aandrijflijn inbouwt dan wel componenten inbouwt die (aantoonbaar) in een eerder toegelaten / goedgekeurd voertuig zijn gebruikt.
Absurd verhaal dus: gelukkig is automatische herkenning van verkeersborden vandaag nog geen toelatingseis - anders kun je dat ook meteen verplicht inbouwen...
Met deze regels is het opwaarderen van een oude auto eigenlijk niet te doen. Ik vraag me af hoe
ze dat dan bij de oldtimer EV-auto die in 2-vandaag als reportage auto (een volkswagen kever), hebben gedaan.
Ik zie in deze link waarschijnlijk al de reden:
https://schilderelectric.nl/
Quote hieruit:
Blijkbaar is dat bouwjaar een soort van omslagpunt voor de keuringseisen van de RDW ...In het geval van een lichte auto (tot 1500kg) en een ombouw met hoogwaardige Tesla accu modules, zit je al snel op €20.000 tot €25.000 (excl. BTW). Omdat we met oldtimers werken is ieder project maatwerk, dus bij iedere conversie hoort ook een offerte op maat. Neem contact met ons op voor een indicatie! We werken met alle soorten oldtimers met een bouwjaar van voor 1998.