Je hebt helemaal gelijk dat het zijlampje (5W) in dit verband niet relevant is. En als je een 21W lampje vervangt door LED met weerstand, waardoor ie zich gedragt als een gloeilampje, dan heb je uiteraard ook geen probleem.
Maar degene(n) die hun knipperunit modificeren hebben kennelijk LEDs zonder weerstand in de plaats van een of twee 21W gloeilampjes geplaatst.
Knipperlicht relais omzetten naar led
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
- joost.cuijpers
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Ik heb op aliexpress zes verhaaltjes gelezen en alle zes bleken ze niet te kloppen. Nu ben ik voor voor een paar euro en een halfuurtje tijd voorzien van normaal knipperende les verlichting. De zijkanten zijn nog voorzien van gewone lampjes en zelfs met voor gloeilampen en achter led was er nog niets aan de hand.eekhoorntje schreef: ↑17 jun 2019, 08:29Rekenfoutje!
Naast de voor en achter dus 2x 21 watt lampjes heeft Aart een zijlampje vervangen door strip.
Die kun je op Ali kopen tussen de 3 en 6 watt.
Alleen nog niet gekeken wat het lampje aan de zijkant gebruikte maar vermoedelijk maar 5 watt.
Bij een 3 of 6 watt strip is het 2 watt lager of 1 watt hoger en totaal geen probleem.
Wel als je voor of achterin de 21 watt gloeilampen ging vervangen!
Die Led lampen voor & achter met Oranje LED's hebben daarom vaak ingebouwde weerstand en
werken gewoon.
Kijk bij Ali Express vooral goed naar het verhaal onder het bestelde Lampje!
Als je als Aart een 5 watt door 6 watt led strip vervangt is het geen enkel probleem.
Ik heb de 3 watt kortere met minder LED's besteld en dat zou binnen de marge moeten vallen.
De auto accu die als 12 Volt verkocht werd is in rust tussen de 12,4 en 12,8 volt.
En afhankelijk merk en type Dynamo tussen de 13,6 en 14,5 volt tijdens het rijden!
Dus van 12.4 tot 14,5 volt komt voor dus die lampjes moeten een redelijke marge hebben.
Dankzij de sigarenplug met USB aansluiting met ingebouwde spanningsmeter zie ik hoeveel Volt ik heb.
Na loshalen zij lampje bleef alles werken, de voor eruit en ik zag dat het gelijk fout ging....
5 watt is geen enkel probleem, 21 watt eruit dus wel!
...en ook nu zie je maar, dat ik achter loop met de theorie.
Ik ben niet van de jongste generatie en put mijn wijsheid uit de vorige eeuw.
Peter, bedankt voor je correctie en uitleg.
Heb ik in ieder geval dit punt nu helder en anderen ook.
Ik ben niet van de jongste generatie en put mijn wijsheid uit de vorige eeuw.
Peter, bedankt voor je correctie en uitleg.
Heb ik in ieder geval dit punt nu helder en anderen ook.