interieur verbleekt

Discussie over het interieur van de A2
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 feb 2019, 09:40 1 x

Nog maar een keer..........

Neem eens contact op met www.carclean.com
Stuur ze een e-mail met foto en vraag advies, of nog beter, maak een afspraak en ga er heen!
Kunnen ze verschillende produkten proberen en ga je met het juiste naar huis.
Die mannen hebben al vele jaren ervaring en weten waar ze over praten, en dat kost niets, en zien ze er geen heil meer in dan zullen ze je dat ook vertellen.
Ga niet lopen rommelen met olie en pindakaas.
Als het blijkt dat het niet werkt kun je het altijd nog spuiten.

Zijn een hoop middeltjes verkrijgbaar om dat weer fris te krijgen.
HansJan
Moderator

15 feb 2019, 13:05 0 x

Eens met advies van @rolf, die hebben de kennis, kunde en goede materialen. Maar ik vermoed dat dit niet (eenvoudig) te herstellen is. Het zag er redelijk aangetast uit. Behandelen met bijv. lijnzaadolie werkt maar kort, heb dit ook wel eens geprobeerd maar de goede materialen werken effectiever. Lijnzaadolie werkt wel weer goed op zwarte kunststof exterieurdelen, noem het conditioneren. Het wordt dan mooi diep zwart. Ik doe dat zelf ook met enige regelmaat.

Als je een paar goede panelen vindt, dan ben je in mijn optiek sneller en effectiever geholpen. En het zal je ook niet de kop kosten.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
rolf

15 feb 2019, 13:37 1 x

Antonius schreef:
12 feb 2019, 21:46
deur.jpg

Op de foto duidelijk te zien, er is in het verleden met een agressief goedje gepoetst. Intussen met lauw warm water afgenomen en ook geinvesteerd in een dure fles Mequiar's interior detailer cleaner maar ook dat helpt niet. Ik was er al bang voor..... wel jammer, het is zo'n nette auto.
Iemand tips?

Mequiar's interior detailer is een kunststof onderhouds middel, jij hebt een kunstof restorer nodig.
De detailer is alleen om het fris te houden, niet om het kunstof te herstellen.
Misschien is het wel mogelijk een produkt te gebruiken voor kunstof delen aan de buitenkant, die verweerd kunstof kunnen opfrissen.
Daarom, vraag het even na bij de CC jongens, of beter nog, ga er een keer langs.

(Nee, ik heb geen aandelen.... :joy: )
stefan74
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

15 feb 2019, 18:07 0 x

Ik heb wel eens iemand over hete lucht uit een föhn horen praten, het geheim van sommige car detailers.
Maar dan wel met behulp van een opzetstuk, waarmee je wat gerichter te werk kunt gaan.
Maar hitte en plastic is geen goede combi, lijkt me niet iets 'om even te proberen' ; plus dat niet alle kunststoffen hetzelfde zijn c.q. reageren.
Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Antonius

17 feb 2019, 15:47 2 x

Ik heb Rolf's herhaalde advies opgevolgd en een mail met betere detail foto's naar carclean gestuurd. Ik moet zeggen dat met het maken van die foto's en het nog eens heel aandachtig bekijken van de 'schade' het me opvalt dat de verbleking voornamelijk in het verdiepte deel van de oppervlakte structuur (textuur) van het kunststof zit. Ik meen dan ook niet dat er een verflaagje op zit zoals eekhoorntje schrijft. Dan zou mijn inziens juist de hoogste delen van de textuur beschadigd moeten zijn en dat is dus niet zo.
Afhankelijk van het antwoord van carclean ga ik investeren in een nieuwe flacon o.i.d. of ik ga t.z.t. toch voor een nette set deurpanelen van een sloper.

Ik had afgelopen weken wel visioenen van een A2 meeting waar de potten pindakaas van hand tot hand gingen. Met wisselende resultaat, afhankelijk van de kleur van het interieur, werd er flink gesmeerd. Calvé light deed het goed voor beige (vooral in de 3L uitvoering) en die met stukjes (crunch) was toch wat agressief en deed het beter nadat het was verdund met gekookte lijnolie.
Rolf stond dit op afstand meewarig te bekijken....
:)
Audi A2 1.4 CS blauw 2005
Porsche 924S my 1987
Simplex Amsterdam 50 'er jaren
Antonius

19 mei 2019, 13:28 3 x

190423deur.jpg
190423deur.jpg (2.7 MiB) 3610 keer bekeken
Dit verhaal moest nog worden afgerond...
Op advies van carclean, overigens met een eerlijke opmerking dat het wel eens onherstelbaar zou kunnen zijn, een interior cleaner https://www.carclean.com/nl/interior-cleaner-750ml.html en een interior dressing https://www.carclean.com/nl/interior-dr ... 200ml.html gekocht. Met geadviseerde sponsjes en applicators gewerkt en zoals je kunt zien is het flink opgeknapt. Kijk ter vergelijking even naar de eerste foto in dit topic. Ik heb het een paar weken terug toegepast en het blijft er zo uitzien m.a.w. het effect is niet van korte duur.
Ik stond versteld hoeveel viezigheid ik afgenomen heb met de cleaner (kan een foto van een emmer met donkergrijs water plaatsen maar dat voegt niet zoveel toe). Ik wil dit dan ook nog eens doen en ben benieuwd of het nog iets verbeterd. Er zijn nog wat bleke plekken en 'vegen' maar het ziet er nu uit als normale gebruikssporen en niet of er iemand met een bus cif aan het poetsen is geweest.
Dit is overigens geen klusje wat je even doet. Om alle kunststof delen goed te behandelen ben je echt wel een middag bezig.
Porsche 924S my 1987
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

19 mei 2019, 15:05 1 x

Idd mooi opgeknapt👍. Bedankt voor de linkjes
rolf

20 mei 2019, 07:24 0 x

Heb je de dressing 1x of meerdere keren aangebracht?
Antonius

20 mei 2019, 07:53 0 x

rolf schreef:
20 mei 2019, 07:24
Heb je de dressing 1x of meerdere keren aangebracht?
1 x
Porsche 924S my 1987
rolf

20 mei 2019, 09:31 0 x

Je kunt het nog een keer doen, kijken of het nog verbeterd. :)
Plaats reactie