Op marktplaats tussen de 75 en 150 euro, afhankelijk van de mate van slijtage...
A2 1.4 tdi in de revisie...
- jmkoole
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Met een stickersetje het klimapaneel gereviseerd. Ik heb alleen de knoppen gedaan die slijtageplekken vertoonden. De overige stickers bewaar ik...
De stickers vertonen iets meer glans dan de originele softtone lak. Misschien dat een beetje cockpitspray uitkomst biedt?
De stickers vertonen iets meer glans dan de originele softtone lak. Misschien dat een beetje cockpitspray uitkomst biedt?
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Op zich een mooie oplossing hoor
Maar er is volgens mij dat sonax een middel die onze softlack niet aantast,ik zou zo min mogelijk oplosmiddelen gebruiken en alcohol zeker niet.
SONAX XTREME Cockpit Cleaner matt finish
https://www.sonax.com/Product-Search/(l ... att-finish
https://www.beslist.nl/products/autos/r ... tt_effect/
Maar dan niet op de stickers aanvegen ..
Ik zou dan ze allemaal vernieuwen ,als je middeltjes gaat gebruiken je misschien je mooie originele lak weer oplost?
Zou wel mooi zijn er een middel is te vinden die kleurverschil compenseert...
Zou het eerst proberen op een oude versleten onderdeel van de sloop te gebruiken..als probeersel.
Op zich ben ik ook benieuwd hoe lang die stickers de " kleefbaarheid" zeg maar stand houden bij tropische temperaturen..
Zijn er meer leden die de afgelopen zomers hebben overleefd met gebruik makend van deze stickers en kunnen jullie dit voor forumleden jullie ervaringen delen ? ?
Succes nog

Maar er is volgens mij dat sonax een middel die onze softlack niet aantast,ik zou zo min mogelijk oplosmiddelen gebruiken en alcohol zeker niet.
SONAX XTREME Cockpit Cleaner matt finish
https://www.sonax.com/Product-Search/(l ... att-finish
https://www.beslist.nl/products/autos/r ... tt_effect/
Maar dan niet op de stickers aanvegen ..

Ik zou dan ze allemaal vernieuwen ,als je middeltjes gaat gebruiken je misschien je mooie originele lak weer oplost?
Zou wel mooi zijn er een middel is te vinden die kleurverschil compenseert...
Zou het eerst proberen op een oude versleten onderdeel van de sloop te gebruiken..als probeersel.
Op zich ben ik ook benieuwd hoe lang die stickers de " kleefbaarheid" zeg maar stand houden bij tropische temperaturen..
Zijn er meer leden die de afgelopen zomers hebben overleefd met gebruik makend van deze stickers en kunnen jullie dit voor forumleden jullie ervaringen delen ? ?
Succes nog
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
524.000.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.710.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 303.500.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.710.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 303.500.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- jmkoole
Ik ga maar niet met middeltjes knoeien... Zo ziet het er veel beter uit dan de versleten knoppen. Mocht de lijm loslaten, dan doe ik er een druppel secondelijm achter.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Ik heb mijn Softlack knoppen gedaan met blanke kleurloze matte lak.
Dat is nu 1¼ jaar krasvrij en netjes gebleven maar heb geen stickers en weet niet hoe het daar op gaat.
Straks de nieuwe ring voor lichtschakelaar + knop monteren en ga ik ook gelijk blanke matte lak op doen.
Wel matte lak gebruiken want hoog glans is geen gezicht!
Dat is nu 1¼ jaar krasvrij en netjes gebleven maar heb geen stickers en weet niet hoe het daar op gaat.
Straks de nieuwe ring voor lichtschakelaar + knop monteren en ga ik ook gelijk blanke matte lak op doen.
Wel matte lak gebruiken want hoog glans is geen gezicht!

Mijn 1.8 blok sneuvelde en Automaat had ook vreemde dingen. nu weer gewone blok + bak gedaan...
Opa word trager en 1.4 is genoeg.
Opa word trager en 1.4 is genoeg.
- bart.de-waard
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Mijn stickers hebben de vorige zomer niet overleefd.
Er ontstonden bubbels achter. Was geen gezicht.
Van de sloop een andere unit gehaald met niet-softlak knoppen.
Er ontstonden bubbels achter. Was geen gezicht.
Van de sloop een andere unit gehaald met niet-softlak knoppen.
- ArcSissy
Mocht je de tijd en de ruimte hebben, rij eens langs een sloop en kijk in de vroegere versies Audi A3 en A4. Sommige uitvoeringen hebben dezelfde knoppen in Hard-Touch uitvoering. Kleur verschil is te verwaarlozen wanneer je alle knoppen vervangd (ze zijn iets donkerder).
Een fijn resultaat en je hebt nooit meer afgekloven knoppen.
Ik ben er erg tevreden over.
Een fijn resultaat en je hebt nooit meer afgekloven knoppen.
Ik ben er erg tevreden over.
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
- ArcSissy
Geloof het of niet: https://www.youtube.com/watch?v=U4ddNl1QwDs
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
- jmkoole
Gewoon mesje er tussen...
Heb vanmiddag op ebay.de een knoppenbordje uit een oude A4 gekocht. Met mooie knoppen zonder softlack. Voor als de lijm loslaat...
Dit bordje kost me 35 euro. Er staan originele A2 climapaneeltjes te koop voor... schrik niet... 500 euro
Te triest voor woorden.

Heb vanmiddag op ebay.de een knoppenbordje uit een oude A4 gekocht. Met mooie knoppen zonder softlack. Voor als de lijm loslaat...
Dit bordje kost me 35 euro. Er staan originele A2 climapaneeltjes te koop voor... schrik niet... 500 euro

Te triest voor woorden.