Reparatie deurvanger

Howto's en handleidingen
jacktiets
Audi A2 clublid

13 sep 2018, 20:48 1 x

Voor mij ook graag 2 setjes
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

19 sep 2018, 12:01 1 x

Getest;

3 deurvangers met lucht cilinder 14.000x op TU Delft test opstelling.
Dit is omdat ik zowel de geluiden als levensduur wilde weten.
Deze hadden van mijn 6 verschillende rollen gekregen, en 14.000 x is bij 4x per dag in auto dus 9,6 jaren gebruik..

Conclusie;

Brons; erg prijzig maar nauwelijks slijtage, kan nog erg lang mee, maakt geluid als droog.
Messing; ook duur en iets minder. maakte ook geluiden als droog.
HMPE ; Voordelig maar versleten!
UHMPE : Minder slecht en 10% duurder.
Nylon; Tussen boven staande in wat levensduur

Delrin; Gekregen van Makita Boormachine importeur dus niet goedkoopste maar tussen de ....................kunststof en Brons/ Messing in en nauwelijks slijtage.

Ik ga nu verse Delrin bestellen en zelf op maat draaien.
boutjes en zelfborgende moeren heb ik al, Star Lock leverde proef ringen en bestelde die ook.

Delrin is een Polyacetaal en word begin volgende week geleverd.

Omdat Audi vermoedelijk gezien de geur bij verbranden de UHMPE gebruikte die onder druk weg vloeide, de Delrin is duurder en gelijk aan Messing en Brons maar goedkoper en zelf smerende, 1x per jaar vaseline erop is voldoende.

Ik denk eraan om sets van 4 Deuren aan te bieden, €25,- hoop ik te halen.
Dat is inclusief uitdelen op Meeting of Postpakket dat door elke brievenbus kan in verstevigde envelop.

Dus 8 rollen, 8 bouten, 8 moeren en 4 Star Locks in zakje voor €25,- en daarmee goedkoper dan Papa Hans.
Die krijgt als we straks betere rollen hebben concurentie....

De test van 6 rollen heeft uitgewezen want het beste is.
Tot later.
Mijn 1.8 blok sneuvelde en Automaat had ook vreemde dingen. nu weer gewone blok + bak gedaan...
Opa word trager en 1.4 is genoeg.
iKnijff
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

19 sep 2018, 13:31 1 x

Op welke manier ben je verbonden met de TU? Want ik neem aan dat niet zomaar iedereen daar testopstellingen neer kan zetten. Maar mooie manier om uit te vinden welk materiaal het meest geschikt is. En wat de prijs betreft; 25 euro voor een setje van vier klinkt heel redelijk. :thumbmin:
eekhoorntje

19 sep 2018, 14:11 1 x

@ Ing. Knijff,

Dat worden 3 antwoorden.

1 Mijn zoon is student daar.

2 Praktijk begelijder/begeleider, doorhalen want gewenst is....

3 Griep Golf invaller Wiskunde.

En omdat vooral de eerste jaars Werktuigbouwkunde nog geen praktijk kregen is er in diverse werkplaatsen erg veel ruimte.
Die beginnen in December met plannen, en pas januari uit te werken.

Er mag niets maar van eerste jaars tot masters en nog van de andere 15 faculteiten die overal ruimte en machines lenen..... dus nauwelijks controle als je de weg weet.

Bij de Action of Gamma is geen boortje 5.2 te vinden.
Die heb je nodig om 6 mm draad te tappen, en bij 5.0 draai de tap naar de oude ijzer bak!

Ik ben ook de persoon die weigerde met stoffer en blik de draaibank na afloop schoon te maken.
Ik ga liever Nisfisken!
Normaal is het metaal of aluminium en dat afval moet zuiver blijven.

En als je de schema's van afgelopen 5 jaren weet , zie je de gaten en dat is leuk voor dit forum.
Verder is na 8.30 uur het rustig, net als tussen middag en tussen 18.00 en 19.00 uur en binnen half uurtje maak ik er vele.

Volgende week moet Draaibank instructie lessen geven, even demo en wat maak ik dan?
Op maat draaien,
Schuin vlakje maken,
Boren,
Afsteken.....

En je kunt daar ook;
Diverse manieren lassen.
Frezen.
Schaven.
Buigen.
Ponzen.
3 D printen.
Laser snijden.

En de test opstelling laat de slijtage zien, en na los koppelen ook de geluiden!
Je moet de wegen weten waar geen navigatie voor bestaat!
Mijn 1.8 blok sneuvelde en Automaat had ook vreemde dingen. nu weer gewone blok + bak gedaan...
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

19 sep 2018, 14:25 0 x

eekhoorntje schreef:
19 sep 2018, 12:01
Getest;

3 deurvangers met lucht cilinder 14.000x op TU Delft test opstelling.
Dit is omdat ik zowel de geluiden als levensduur wilde weten.
Deze hadden van mijn 6 verschillende rollen gekregen, en 14.000 x is bij 4x per dag in auto dus 9,6 jaren gebruik..

Conclusie;

Brons; erg prijzig maar nauwelijks slijtage, kan nog erg lang mee, maakt geluid als droog.
Messing; ook duur en iets minder. maakte ook geluiden als droog.
HMPE ; Voordelig maar versleten!
UHMPE : Minder slecht en 10% duurder.
Nylon; Tussen boven staande in wat levensduur

Delrin; Gekregen van Makita Boormachine importeur dus niet goedkoopste maar tussen de ....................kunststof en Brons/ Messing in en nauwelijks slijtage.

Ik ga nu verse Delrin bestellen en zelf op maat draaien.
boutjes en zelfborgende moeren heb ik al, Star Lock leverde proef ringen en bestelde die ook.

Delrin is een Polyacetaal en word begin volgende week geleverd.

Omdat Audi vermoedelijk gezien de geur bij verbranden de UHMPE gebruikte die onder druk weg vloeide, de Delrin is duurder en gelijk aan Messing en Brons maar goedkoper en zelf smerende, 1x per jaar vaseline erop is voldoende.

Ik denk eraan om sets van 4 Deuren aan te bieden, €25,- hoop ik te halen.
Dat is inclusief uitdelen op Meeting of Postpakket dat door elke brievenbus kan in verstevigde envelop.

Dus 8 rollen, 8 bouten, 8 moeren en 4 Star Locks in zakje voor €25,- en daarmee goedkoper dan Papa Hans.
Die krijgt als we straks betere rollen hebben concurentie....

De test van 6 rollen heeft uitgewezen want het beste is.
Tot later.
Hahaha, geweldig dit!
HansJan
Moderator

19 sep 2018, 14:32 0 x

Ik moet het je nageven @eekhoorntje (of zullen we je tot Willy Wortel omdopen?), dit is een briljante manier om vast te stellen welk materiaal de beste oplossing biedt voor een acceptabele prijs. Ik geef de eer geheel aan jou, draai totdat je erbij neervalt en we aanschouwen het resultaat graag bij de eerstvolgende meet! :cool: :thumbmin:

@rolf jij hebt een beste dag vandaag :joy: :joy:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
rolf

19 sep 2018, 14:39 0 x

Nou ja, vermaak mij kostelijk hier. :thumbmin:
iKnijff
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

19 sep 2018, 14:59 1 x

eekhoorntje schreef:
19 sep 2018, 14:11
@ Ing. Knijff,

Dat worden 3 antwoorden.

1 Mijn zoon is student daar.

2 Praktijk begelijder/begeleider, doorhalen want gewenst is....

3 Griep Golf invaller Wiskunde.

En omdat vooral de eerste jaars Werktuigbouwkunde nog geen praktijk kregen is er in diverse werkplaatsen erg veel ruimte.
Die beginnen in December met plannen, en pas januari uit te werken.

Er mag niets maar van eerste jaars tot masters en nog van de andere 15 faculteiten die overal ruimte en machines lenen..... dus nauwelijks controle als je de weg weet.

Bij de Action of Gamma is geen boortje 5.2 te vinden.
Die heb je nodig om 6 mm draad te tappen, en bij 5.0 draai de tap naar de oude ijzer bak!

Ik ben ook de persoon die weigerde met stoffer en blik de draaibank na afloop schoon te maken.
Ik ga liever Nisfisken!
Normaal is het metaal of aluminium en dat afval moet zuiver blijven.

En als je de schema's van afgelopen 5 jaren weet , zie je de gaten en dat is leuk voor dit forum.
Verder is na 8.30 uur het rustig, net als tussen middag en tussen 18.00 en 19.00 uur en binnen half uurtje maak ik er vele.

Volgende week moet Draaibank instructie lessen geven, even demo en wat maak ik dan?
Op maat draaien,
Schuin vlakje maken,
Boren,
Afsteken.....

En je kunt daar ook;
Diverse manieren lassen.
Frezen.
Schaven.
Buigen.
Ponzen.
3 D printen.
Laser snijden.

En de test opstelling laat de slijtage zien, en na los koppelen ook de geluiden!
Je moet de wegen weten waar geen navigatie voor bestaat!
Haha, mooi verhaal. :thumbmin: Ik ben net als Hans-Jan erg benieuwd naar het eindresultaat.
eekhoorntje

19 sep 2018, 15:38 2 x

Omdat Papa Hans het druk heeft, en ik daar las van eerste versleten omdat die pakjes bezorgde.....

Dat is wel 100x per dag in en uitstappen, maar die dacht aan brons, en ik heb daarom eerst getest en ben tevreden over de verschillen.

Brons is duur en piepte... tenzij gesmeerd en de metalen stang kreeg ook hierdoor slijtage!

HMPE lijkt leuk maar AU-di noem ik bepaalde dingen zoals het Onbetrouwbare Shit Systeem...
Verbeter de wereld en met deze 6 rollen in 3 deurvangers, want het zachte Delrin zag totaal niet zitten.
Die bleek zeer slijtvast en taai, en hoewel ik eerst anders dacht......

Volgende week ga ik alle 4 deuren doen, dus 8 bussen.
Na werkelijk in auto en dan later als de test opstelling gelijk is aan de werkelijkheid.....
Voor alle mede forum leden want gezien het lijstje met liefhebber of 10, en nog wat voorraad reken ik op dat ik er een stuk of 25 kwijt kan... 3 zelf en 22 mede forum leden?

:troll:
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

21 sep 2018, 07:39 1 x

Goedemorgen @iKnijff en @eekhoorntje
Ik heb net bij Papahans in Duitsland een setje van 4 reparatieonderdelen voor de deurvanger besteld.
Ik heb er 1 dringend nodig en het ziet er nu naar uit dat er niet besteld wordt. Het zal vast goedkomen met de fabricage door eekhoorntje maar wanneer?
Je kan mij dus van het lijstje schrappen.(3stuks).
Plaats reactie