HansJan schreef: ↑04 sep 2018, 22:52
De rode reed op 18 inch, maar dan zoek je wel gelijk de extremen op. Die passen niet zomaar. Bovendien is dat niet heel praktisch voor de winter. Dan wil je juist naar een kleinere maat. Met nieuwe velgen ben je verzekerd van de staat, met tweedehands velgen moet je maar afwachten of ze niet krom zijn (hoogte- en/of zijslag). Dat is alleen op een balanceerbank te beoordelen.
Ik gebruik dezelfde velgen als jij nu hebt voor mijn winterset, in de zomer rijden wij op 17 inch (zie ook ondertekening). Om een indruk te krijgen welke velgen voor de A2 standaard leverbaar waren, navigeer naar de categorie Banden en velgen en open het eerste topic. Uiteraard kan je ook de kosten laag houden en stalen velgen aanschaffen en voorzien van (originele) wieldoppen, het is maar net hoe hoog het budget reikt.
Feit: koop je de winterset net voor of middenin de winter dan betaal je de hoofdprijs, dus dit is de tijd om je daarin te verdiepen en aan te schaffen!
Helder, dank voor de hulp. Dus 15/16 inch voor de winter. En tweedehands dus alleen van betrouwbare bron en niet zo maar van Marktplaats. Geen wieldoppendingen voor mij, alsjeblieft zeg.
Ja, die Bolero zag ik ook in dat overzicht inderdaad. Ik vind zelf de S-Line 9 spaken heel erg vet. Maar die welke ik nu heb vind ik ook heel erg mooi. Om dan een beetje variatie te hebben zou ik wel de 5-spaaks versie van die van mij willen voor de winter. Toevallig dat
@jaapje die al heeft zien liggen.

Thanks daarvoor. Ik zal Jan Eenink eens contacteren en vertrouw op jullie positieve oordeel m.b.t. die banden.
@eekhoorntje - thanks voor je aanbod, maar ik vind die velgen (helaas) niet mooi, dus we moeten nog even wachten voor we elkaar ontmoeten.
Rein schreef: ↑05 sep 2018, 12:28
@karolography , wellicht een aandachtspunt voor als je de A2 met sneeuwkettingen wil / moet rijden. Dit kan met 15 inch, maar 16 of 17 is niet mogelijk. Kijk nog even in het instructieboekje voor de exacte maten, ik dacht 155/15-55, maar ben er niet zeker van.
Thanks voor de tip
@Rein , goed dat je eraan denkt. Ik denk niet dat het nodig is om met sneeuwkettingen te rijden en als we dat wel willen doen een keer, dan huur ik liever een auto, vind ik iets betrouwbaar met zulke taferelen. Heb helaas een flink ongeluk gehad al een keer met gladheid (en sneeuw), waardoor ik de laatste jaren überhaupt altijd auto's huurde voor vakanties de sneeuw in. Voelt toch wel iets veiliger. Fotootje bijgevoegd van afgelopen winter.