Volgens mij heeft
@ArcSissy onderstaande oplossing of niet? Zoals eerder benoemd door hemzelf in deze post. Zo ja, ben ik benieuwd of hij al ingebouwd is en wat de ervaringen zijn:
https://nl.aliexpress.com/item/Junsun-A ... 47898.html
@Javin heb jij de benoemde oplossing al in huis? Waar ga je hem plaatsen? Op het middenconsole boven de radio? Voordeel is dat het geen dure oplossing is en dat je er zo ook goed bij kan volgens mij. Nadeel vind ik dan weer dat je hem constant moet verwijderen ivm diefstalgevoeligheid.
Ik heb zelf nog niets geplaatst in mijn auto maar loop nog wel met de wens rond. Een op android gebaseerd systeem is een hele mooie oplossing omdat je er zo veel mee kan en het ook helemaal kan aanpassen naar eigen wens. Elke optie heeft weer zijn voor- en nadelen:
* Mobiele telefoon:
- voordeel: je hoeft geen aparte hardware te kopen, middels een juiste houder eenvoudig te plaatsen en je kan er alles mee wat je met een tablet of android radio mee kan. Bovendien hoef je niet meerdere apparaten in te stellen en te onderhouden.
- nadeel: kleiner scherm en voor handsfree bellen heb je weer een afzonderlijke optie (bijv. carkit) nodig
* Tablet:
- voordeel: groot scherm
- nadeel: lastig mooi en goed in te bouwen of te bevestigen waardoor ook de originele vormgeving verloren gaat, tablet los aan te schaffen indien je deze nog niet hebt liggen
* Single din Radio:
- voordeel: past in huidige aansluiting ( hoe moeilijk het aansluiten is, weet ik zelf niet goed)
- nadeel: vast scherm wat uitsteekt en minder mooi is (indien niet inklapbaar) of duurder (indien wel inklapbaar)
* Spiegel:
- voordeel:relatief eenvouding te installeren (volgens mij), je hoeft niets in te bouwen en originele vormgeving blijft behouden vj auto
- nadeel: kleiner scherm + qua bediening lijkt het me lastiger omdat je er minder makkelijk bij kan
Aangezien alle systemen wel bluetooth hebben is dit misschien ook een praktische oplossing voor de bediening:
https://nl.aliexpress.com/item/Wireless ... autifyAB=0