Xenon inbouwen niet plug&play?
- Audi_gekkie
Toen ik het setje over nam van mijn vader zaten er ook weerstanden tussen, maar ik heb toch liever zonder.
Uiteindelijk is het een klusje van niks. Bijna hetzelfde als een lamp wisselen, maar je moet het wel even weten. Het kost je een half uurtje werk.
Vergeet niet om je stadslichten te voorien van leds in dezelfde kleur, dat staat stukken beter.
Uiteindelijk is het een klusje van niks. Bijna hetzelfde als een lamp wisselen, maar je moet het wel even weten. Het kost je een half uurtje werk.
Vergeet niet om je stadslichten te voorien van leds in dezelfde kleur, dat staat stukken beter.
Even een vraagje over Xenon. Ik wordt gek van de normale H7 lampen die om de haverklap kapot gaan. Ik zou dus graag overstappen naar Xenon of LED. Nu lees ik hier dat Xenon inbouwen goed te doen is.
Nu is dit artikel al een paar jaar oud, inmiddels zijn er vast nieuwe ontwikkelingen op dit gebied. Welk merk en type Xenon hebben jullie recent succesvol ingebouwd in de A2? Waarbij je tegenliggers niet verblind en het allemaal goed past, zonder fouten in het FIS?
Alvast dank voor de info!
Nu is dit artikel al een paar jaar oud, inmiddels zijn er vast nieuwe ontwikkelingen op dit gebied. Welk merk en type Xenon hebben jullie recent succesvol ingebouwd in de A2? Waarbij je tegenliggers niet verblind en het allemaal goed past, zonder fouten in het FIS?
Alvast dank voor de info!
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Denk dat de meesten op led over gegaan zijn.
De lichtopbengst en het beeld van Led lampen sterk zijn verbeterd.
Ledlampen H7 heb je rond 80 - 120 euro soms goedkoper.
Aanrader is een firma die 2 jaren garantie geeft op de set H7 Ledlampen.
En op de stadslampjes en overige 1 jaar.
Let op de vermelding van het aantal lumen per lamp en niet van per set.
Sommige aanbieders zetten niet neer wat de opbrengst is..dat is al twijfelachtig wat je krijgt je telefonisch te horen krijgt.dus dit niet durven te publiceren ?
Halogeen H7 philips en osram etc is rond 1500 lumen max.
Je hebt ze met extra of zonder regelkastjes of oudere in combi met ventilatoren.
Let op of de lamp wel past doorhun koeling systeem soms tegroot of te dik zijn het niet past vanwege fitting knipperlicht lamp of te diep uitsteekt en klep niet dicht gaat.
Zelf nam ik af van www.immers.info H7 met 3500 lumen met philips Lumiledds luxeon zes 25 watt verbruik met drivers , die hier en daar nog te verkrijgen zijn.
Maar niet meer bij immers.
Ook voor H3 flex en beiden 12 - 30 volt dus geen probleem bij hogere voltage pieken door spanningsegelaar dynamo.
Er zijn inmiddels H7 leds die ingebouwde drivers heeft in de lamp.
en van www.Proledlights.nl voor de zeer schelle stads lampjes 5w5 van 360 lumen die beslist niet verblinden .
Nu heb ik als proef een aangepastte H1 led als stads lamp met 720 lumen opbrengst met 4,2 watt verbruik vsn (immers.info)
Ook niet verblindend of beeld op koplampentester beinvloed.
Dit alles Apk ok hoor.
Beeld is door meerdere garages bekeken op koplamptester .
Waaronder ook door ons Forumlid @koop9 .
En uitterraad geen foutmeldingen.
Heb ook Fis systeem.
Ook ik was zat van halogeen lampen of insteeklampjes 2 x te verwisselen per jaar..
Succes met aanschaf of keuze
Van Led of Xenon.
Rolf
Almere
De lichtopbengst en het beeld van Led lampen sterk zijn verbeterd.
Ledlampen H7 heb je rond 80 - 120 euro soms goedkoper.
Aanrader is een firma die 2 jaren garantie geeft op de set H7 Ledlampen.
En op de stadslampjes en overige 1 jaar.
Let op de vermelding van het aantal lumen per lamp en niet van per set.
Sommige aanbieders zetten niet neer wat de opbrengst is..dat is al twijfelachtig wat je krijgt je telefonisch te horen krijgt.dus dit niet durven te publiceren ?
Halogeen H7 philips en osram etc is rond 1500 lumen max.
Je hebt ze met extra of zonder regelkastjes of oudere in combi met ventilatoren.
Let op of de lamp wel past doorhun koeling systeem soms tegroot of te dik zijn het niet past vanwege fitting knipperlicht lamp of te diep uitsteekt en klep niet dicht gaat.
Zelf nam ik af van www.immers.info H7 met 3500 lumen met philips Lumiledds luxeon zes 25 watt verbruik met drivers , die hier en daar nog te verkrijgen zijn.
Maar niet meer bij immers.
Ook voor H3 flex en beiden 12 - 30 volt dus geen probleem bij hogere voltage pieken door spanningsegelaar dynamo.
Er zijn inmiddels H7 leds die ingebouwde drivers heeft in de lamp.
en van www.Proledlights.nl voor de zeer schelle stads lampjes 5w5 van 360 lumen die beslist niet verblinden .
Nu heb ik als proef een aangepastte H1 led als stads lamp met 720 lumen opbrengst met 4,2 watt verbruik vsn (immers.info)
Ook niet verblindend of beeld op koplampentester beinvloed.
Dit alles Apk ok hoor.
Beeld is door meerdere garages bekeken op koplamptester .
Waaronder ook door ons Forumlid @koop9 .
En uitterraad geen foutmeldingen.
Heb ook Fis systeem.
Ook ik was zat van halogeen lampen of insteeklampjes 2 x te verwisselen per jaar..
Succes met aanschaf of keuze
Van Led of Xenon.
Rolf
Almere
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
527.000.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 295.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 304.750.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

- Audi_gekkie
De ontwikkeling van xenon lampen zijn niet veranderd. Voor 6 à 7 tientjes heb je een set. Met xenon weet je zeker dat je goed zicht hebt, maar als de review positief zijn van een led kun je die ook nemen.
Voorlopig hou ik het bij mijn xenons.
Voorlopig hou ik het bij mijn xenons.
- Audi_gekkie
@Nijssen Ik weet zo niet welke belasten ik heb, maar de lampen zijn van Philips met 6000 kelvin. Kies een type R-lamp anders krijg je strooilicht. De lampen zijn 30W, maar je hoeft niet bang te zijn dat je een foutmelding krijgt op je dashboard.
Ik heb er ook geen weerstanden tussen zitten.
De Philipslampen zelf kosten al een paar tientjes per stuk, maar je kunt best een goedkoper setje kiezen en kijken hoe lang die lampen mee gaan. Goede belasten zijn belangrijk.
Gewoon googelen op goede reviews en het komt goed.
Als de leds net zoveel licht geven en ook een goed lichtbeeld als mijn xenons zou ik voor leds gaan.
Ik heb er ook geen weerstanden tussen zitten.
De Philipslampen zelf kosten al een paar tientjes per stuk, maar je kunt best een goedkoper setje kiezen en kijken hoe lang die lampen mee gaan. Goede belasten zijn belangrijk.
Gewoon googelen op goede reviews en het komt goed.
Als de leds net zoveel licht geven en ook een goed lichtbeeld als mijn xenons zou ik voor leds gaan.
Ben toch voor Xenon gegaan, 5000k en de R variant bij HIDXenonverlichting.nl. Las dat 4300k/5000k de meeste lichtopbrengst heeft qua lumen en het hoeft voor mij ook niet zo blauw...
Weten jullie of LED stadslichtjes (de 5W5) canbus proof moeten zijn of werken de gewone ook goed?
Weten jullie of LED stadslichtjes (de 5W5) canbus proof moeten zijn of werken de gewone ook goed?
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
gewone werkt bij mij ook hoor...trek maar eens je stads lampje eruit met stads licht aan , geen piep en geen lampdefect melding in display.<a rel="nofollow" target="_blank">Nijssen</a> schreef:
grt
Rolf
Almere
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
527.000.km, juli '13 161.600.km
A2 1.4 BBY '02,

- Audi_gekkie
Gefeliciteerd @Nijssen
Geen problemen met de led-stadslampjes. Ik heb ze ook.
Geen problemen met de led-stadslampjes. Ik heb ze ook.