fsi heeft soms een turbo :)
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
ja door slechte oliedruk (door net te weinig olie erin zit bij hoge toerentallen of de oliekwaliteit vervuiling ? zou de timing hierdoor niet goed verlopen...
FSI Cam versteller stuurventiel N205 .
Dit deel is een magneetventiel die regelt de oliestroom en de ECU ook het vermogen verandert dmv van timing inspuiting ?
Deze wordt door olie aangedreven ,een slecht onderhouden FSI motor door vorige eigenaren kan waarschijnlijk dus meer problemen opleveren.
Dus een trage reactie kan opleveren mbt inlaat gedeelte dus bv op de inlaat kleppen.
Mocht ik het mis hebben wie weet de juiste werking hiervan vast Koop9 kan dit misschien duidelijk ende juiste werking hiervan uitleggen....
FSI Cam versteller stuurventiel N205 .
Dit deel is een magneetventiel die regelt de oliestroom en de ECU ook het vermogen verandert dmv van timing inspuiting ?
Deze wordt door olie aangedreven ,een slecht onderhouden FSI motor door vorige eigenaren kan waarschijnlijk dus meer problemen opleveren.
Dus een trage reactie kan opleveren mbt inlaat gedeelte dus bv op de inlaat kleppen.
Mocht ik het mis hebben wie weet de juiste werking hiervan vast Koop9 kan dit misschien duidelijk ende juiste werking hiervan uitleggen....
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
524.000.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.710.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 303.500.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.710.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 303.500.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
@kww wat u zegt over de kracht die er opeens inkomt. Is dat rond de 3000 toeren? Want volgens mij heeft elke FSI dat wel in meer of mindere mate? Verder het bericht wat @AudiFanSedert1971 schrijft zou een mogelijk oorzaak zijn, maar hoe kan het worden opgelost @AudiFanSedert1971 ?
Zelf heb ik ook problemen met mijn FSI (zie: http://audi-a2.nl/index.php?p=/discussi ... t-kuren/p1), gelukkig is het met de zomer weer wat minder geworden. Maar toch merk je dat het allemaal niet klopt. Dus als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag!
Zelf heb ik ook problemen met mijn FSI (zie: http://audi-a2.nl/index.php?p=/discussi ... t-kuren/p1), gelukkig is het met de zomer weer wat minder geworden. Maar toch merk je dat het allemaal niet klopt. Dus als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag!
Omdat je zelf niet de tijd neem om de aangedragen oplossing te maken.<br id="null">Dit probleem is van andere aard dan die van jou .<br id="null">We kunnen allemaal wel gaan roepen dat elke Fsi dat heeft , die van mijn in elk geval niet en ik tank gewoon 95 dus die verhalen gaan ook niet op.<br id="null"><br id="null">wil schreef:
Er zijn verschillende fsi's met dit zelfde probleem. Tot nu toe is er nog geen oplossing gevonden.
Wel apart als je het mij vraagt.
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Omdat je zelf niet de tijd neem om de aangedragen oplossing te maken.<a rel="nofollow" target="_blank">pocoloco</a> schreef:
<blockquote class="Quote">
<div><a rel="nofollow" target="_blank" href="http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/prof ... il">wil</a> schreef:
Er zijn verschillende fsi's met dit zelfde probleem. Tot nu toe is er nog geen oplossing gevonden.
Wel apart als je het mij vraagt.
Dit probleem is van andere aard dan die van jou .
We kunnen allemaal wel gaan roepen dat elke Fsi dat heeft , die van mijn in elk geval niet en ik tank gewoon 95 dus die verhalen gaan ook niet op.
</div>
</blockquote>
Klopt George mijn zus met haar A2 FSi van 2004 heeft dit probleem ook niet net als andere problemen van A2 Fsi's die bekend zijn.
Denk ook zo over vele A2's met gebroken veren van de schokbrekers en zo kun je wel doorgaan...die van mij zijn bij 225.000 niet eens stuk gegaan,maar toch bij mij vervangen....
Eerst moet er nagegaan worden door een ervaren monteur die diagnose kan vaststellen en eventueel aan de hand van historie van de wagen bekend is er allemaal vervangen is.
Aangezien vele A2 's meerdere eigenaren gehad hebben moet je maar treffen dit goed bij gehouden is en het volgens historie wel klopt.
Een oplossing kun je niet zo maar stellen omdat een ander dit ook heeft gehad heeft met zijn FSi het bij jou het ook het geval kan zijn.
In jouw geval heb je een FSI op gas en de ander op alleen benzine .en dit maakt diagnose weer wat moeilijker ,je dit eerst moet checken of het gas systeem niet de boosdoener is of de sensoren van de motor of vervuilde inlaat systeem wat al niet.
Het kan ook valse lucht zijn door lekker slang enz.
En de vervangen niet originele onderdelen (zoals immitatie bosch sensoren met bosch logo die in omloop zijn schijnt het ) ofwel nep... zoals deze sensoren zelfs andere signalen geven aan het motor computer systeem en daardoor verkeerde verhoudingen qua brandstof etc worden gegeven aan de motor en niet lekker loopt of oppakt.
Zou zeggen vraag hulp van 1 van de vele ervaren monteurs op het forum of een monteur die ervaren is met de FSi's motoren.
De keuze is aan jou om te bepalen wie je het laat doen,maar hou dan het liefst bij 1 monteur anders loopt de kosten als maar op er anders alles dubbel gecheckt wordt.
succes
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
524.000.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.710.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 303.500.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.710.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 303.500.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl