electric A2 build
- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ze zijn onderhand een stukje verder met de winning van lithium, dat komt niet alleen maar uit zuid amerika.
China en zelfs Amerika zelf heeft zijn lithium bron en het kan zelfs uit zeewater gewonnen worden.
Range kan het bij een Leaf of een e-Golf een probleem worden als je een enkele reis hebt van meer dan 100km hebt en niet kan opladen op de plaats van bestemming maar met snelladen heb je in 30min je akku weer voor 80% vol.
Verder zit range angst meer tussen de oren dan dat het er werkelijk is.
Tja, het geklooi met een kabel.............daar heeft iedereen geen moeite mee met z'n smart phone die dagelijks opgeladen moet worden maar met een auto is het opeens moeilijk.......
Natuurlijk zijn er genoeg mensen die NU niet zo makkelijk thuis kunnen laden, dat was enkele jaren geleden in Oslo ook zo en dat is nu wel anders.
Zodra de populariteit van EV's stijgt dan gaat de infrastructuur vanzelf mee.
China en zelfs Amerika zelf heeft zijn lithium bron en het kan zelfs uit zeewater gewonnen worden.
Range kan het bij een Leaf of een e-Golf een probleem worden als je een enkele reis hebt van meer dan 100km hebt en niet kan opladen op de plaats van bestemming maar met snelladen heb je in 30min je akku weer voor 80% vol.
Verder zit range angst meer tussen de oren dan dat het er werkelijk is.
Tja, het geklooi met een kabel.............daar heeft iedereen geen moeite mee met z'n smart phone die dagelijks opgeladen moet worden maar met een auto is het opeens moeilijk.......
Natuurlijk zijn er genoeg mensen die NU niet zo makkelijk thuis kunnen laden, dat was enkele jaren geleden in Oslo ook zo en dat is nu wel anders.
Zodra de populariteit van EV's stijgt dan gaat de infrastructuur vanzelf mee.
- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Die zit in een speciale tas die aan de zijkant in de kofferbak hangt..........en thuis zit er een semi permanente aansluiting met een kabel die in de garage hangt.
Maarrreee, maak dan ook ff foto's van niet EV's kofferbakken die vol liggen met bende.
Het ligt een beetje aan de eigenaar hoe z'n kofferbak eruit zien, daar kan je de auto niet de schuld van geven.
Sommige auto's zijn net rijdende vuilnisbakken.......tenenkrommend.
Maarrreee, maak dan ook ff foto's van niet EV's kofferbakken die vol liggen met bende.

Het ligt een beetje aan de eigenaar hoe z'n kofferbak eruit zien, daar kan je de auto niet de schuld van geven.
Sommige auto's zijn net rijdende vuilnisbakken.......tenenkrommend.
- CvP
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 07 nov 2012, 23:23
- Locatie: Weststellingwerf
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Blijf dat snoerenverhaal vreemd vinden! Stofzuigers hebben al 20 jaar een oprolsysteem maar zelfs bij zo'n innovatief merk als Tesla blijven ze klooien een een los snoer. Hoezo innovatief???
(ben overigens heel erg voorstander van electriek, rij echter teveel naar wisselende locaties en heb onvoldoende pingping voor een Tesla.. :-( )
(ben overigens heel erg voorstander van electriek, rij echter teveel naar wisselende locaties en heb onvoldoende pingping voor een Tesla.. :-( )
- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Stel voor dat je een klein experiment gaat doen welke je inzicht gaat geven wat hoge amperages en opgerolde snoeren voor vervelende eigenschappen hebben.CvP schreef:
Blijf dat snoerenverhaal vreemd vinden! Stofzuigers hebben al 20 jaar een oprolsysteem maar zelfs bij zo'n innovatief merk als Tesla blijven ze klooien een een los snoer. Hoezo innovatief???
(ben overigens heel erg voorstander van electriek, rij echter teveel naar wisselende locaties en heb onvoldoende pingping voor een Tesla.. :-( )
Men neme een 10m op een haspel opgerold verlengsnoer, rollen die 1 meter af net genoeg om een wandkontaktdoos te bereiken.
In het voor 90% opgerolde verlengsnoer sluit je een grootverbruiker aan, flinke electra kachel, electrische grill oid.
Ga er rustig bij zitten en aanschouw wat er gaat gebeuren.
Weet je gelijk waarom er geen oprolsnoertjes in EV's worden gebruikt.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3869
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Stel voor dat je een klein experiment gaat doen welke je inzicht gaat geven wat hoge amperages en opgerolde snoeren voor vervelende eigenschappen hebben.<a rel="nofollow" target="_blank">rolf</a> schreef:
<blockquote class="Quote">
<div><a rel="nofollow" target="_blank">CvP</a> schreef:
Blijf dat snoerenverhaal vreemd vinden! Stofzuigers hebben al 20 jaar een oprolsysteem maar zelfs bij zo'n innovatief merk als Tesla blijven ze klooien een een los snoer. Hoezo innovatief???
(ben overigens heel erg voorstander van electriek, rij echter teveel naar wisselende locaties en heb onvoldoende pingping voor een Tesla.. :-( )
Men neme een 10m op een haspel opgerold verlengsnoer, rollen die 1 meter af net genoeg om een wandkontaktdoos te bereiken.
In het voor 90% opgerolde verlengsnoer sluit je een grootverbruiker aan, flinke electra kachel, electrische grill oid.
Ga er rustig bij zitten en aanschouw wat er gaat gebeuren.
Weet je gelijk waarom er geen oprolsnoertjes in EV's worden gebruikt.
</div>
</blockquote>
Je kunt toch een mechanisme maken dat de gebruiker verplicht om het snoer eerst volledig uit te rollen voordat
de aansluiting werkt? Hebben ze bij stofzuigers ook, maar dan om te voorkomen dat het snoer een struikeldraad wordt ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Stel voor dat je een klein experiment gaat doen welke je inzicht gaat geven wat hoge amperages en opgerolde snoeren voor vervelende eigenschappen hebben.Peter_Audi_A2 schreef:
<blockquote class="Quote">
<div><a rel="nofollow" target="_blank">rolf</a> schreef:
<blockquote class="Quote">
<div><a rel="nofollow" target="_blank">CvP</a> schreef:
Blijf dat snoerenverhaal vreemd vinden! Stofzuigers hebben al 20 jaar een oprolsysteem maar zelfs bij zo'n innovatief merk als Tesla blijven ze klooien een een los snoer. Hoezo innovatief???
(ben overigens heel erg voorstander van electriek, rij echter teveel naar wisselende locaties en heb onvoldoende pingping voor een Tesla.. :-( )
Men neme een 10m op een haspel opgerold verlengsnoer, rollen die 1 meter af net genoeg om een wandkontaktdoos te bereiken.
In het voor 90% opgerolde verlengsnoer sluit je een grootverbruiker aan, flinke electra kachel, electrische grill oid.
Ga er rustig bij zitten en aanschouw wat er gaat gebeuren.
Weet je gelijk waarom er geen oprolsnoertjes in EV's worden gebruikt.
</div>
</blockquote>
Je kunt toch een mechanisme maken dat de gebruiker verplicht om het snoer eerst volledig uit te rollen voordat
de aansluiting werkt? Hebben ze bij stofzuigers ook, maar dan om te voorkomen dat het snoer een struikeldraad wordt ...</div>
</blockquote>
Fysiek wordt dat ook een hele dikke rol, zeker als je een 32A kabel op moet gaan rollen,
met name als het wat kouder wordt willen die nog wel eens wat stugger worden.
Dus het is allemaal iets lastiger dan het 2 aderige snoertje van een stofzuiger en gaat dan veel plaats innemen in de auto die je beter voor wat anders kan gebruiken.
Bij snelladers heb je overigens helemaal geen snoer nodig, die zit aan de laadpaal vast, dus onderweg zal je zelden een snoer uit je kofferbak nodig hebben.
Heb een semi permanente lader in de garage hangen en de standaard lader in de speciale tas in de kofferbak.
Die komt maar zelden uit die tas omdat je altijd van huis gaat met een volle akku.