electric A2 build
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Vrouwlief is niet meer uit d'r Leaf te krijgen, rijdt zoveel fijner dan een plofmotor.
Stilte, geen gedoe met versnellingen, nooit meer naar een benzinepomp, auto is altijd "vol" als ze in de ochtend instapt.
Tja...........moet inderdaad toegeven dat het heerlijk rijd zo elektriek, mis dat nostalgische verbranden van dino sapjes geen seconde.
Ben aan het sparen voor een Model S, kan de Passat er ook uit. B) (duurt nog ff.....
)
Stilte, geen gedoe met versnellingen, nooit meer naar een benzinepomp, auto is altijd "vol" als ze in de ochtend instapt.
Tja...........moet inderdaad toegeven dat het heerlijk rijd zo elektriek, mis dat nostalgische verbranden van dino sapjes geen seconde.
Ben aan het sparen voor een Model S, kan de Passat er ook uit. B) (duurt nog ff.....

[quote="pocoloco;55289"]ik haat auto,s zonder een uitlaat. :p[/quote]
Kan mij er wel iets bij voorstellen George met jouw auto verleden
Maar ook ik houd van een uitlaatgeluid hoor of beter motorgeluid, want een lekker uitlaat is niks....
En je kan niet dit soort leuke dingen doen....
Kan mij er wel iets bij voorstellen George met jouw auto verleden

Maar ook ik houd van een uitlaatgeluid hoor of beter motorgeluid, want een lekker uitlaat is niks....
En je kan niet dit soort leuke dingen doen....
- Audi_gekkie
De Zweedse @Dirck zullen we maar zeggen B)JDuijnker schreef:
Ik volg deze meneer op instagram. Echt xchitterend hoe hij bezig is een A2 electric te bouwen. Zeer professioneel. Gedn knutselwerk.
Is leuk, maar er gaat niks boven stinkende verbrandingsmotoren.
Ook zal ik de verfijnde geur van het tanken missen. Hoewel diesel niet zo lekker ruikt.
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Zelf een EV op kolenstroom is 30% schoner dan een vergelijkbare ICE.<a rel="nofollow" target="_blank">muurman</a> schreef:
Een electrische auto is niet milieuvriendelijker dan een diesel of benzine !
Vind dergelijke projecten erg interresant. Maar voor het milieu hoef je het niet te doen.
Als je net zoals bij ons in Noorwegen EV rijdt rijd je voor 90% groen als we hele koude winter hebben, anders 100%.
En dan heb ik het nog niet over de verbetering van de luchtkwaliteit in stedelijke gebieden.
Ook de lithium accu's zijnzeker niet smeriger dan het winnen en rafineren, transporteren van fossiele brandstoffen.
Lithium winning is aanzienlijk schoner dan het winnen van fossiele brandstoffen,
http://www.dailykos.com/story/2016/5/6/ ... e-internet
Laat je geen zand in de ogen strooien, interessant onderwerp, de toekomst gaat wat brengen.
Heb ooit een stukje gelezen , dat de grondstoffen van de accu,s uit zuid amerika kwam .<br id="null">Deze werden verscheept naar japan ,daardoor werd er meer verstookt aan brandstof om deze accu,s te maken.<br id="null">Zodat het groene plaatje in het niet viel .
Wat ik in het dagelijkse gebruik prefereer is toch de Toyota of lexus .
Geen geklooi met kabels in de auto of op zoek naar een laad paal en toch een uitlaat.
Geen actieradiusn probleem ,zelfs nog meer km dan met alleen brandstof en nooit problemen.<br id="null">Dit is met de andere merken wel anders .<br id="null">Dagelijks met deze auto,s te maken met schade en dan zijn het draken van auto,s , de bovengenoemde jappen zijn dan echt gebruiks vriendelijker.
Geen geklooi met kabels in de auto of op zoek naar een laad paal en toch een uitlaat.
Geen actieradiusn probleem ,zelfs nog meer km dan met alleen brandstof en nooit problemen.<br id="null">Dit is met de andere merken wel anders .<br id="null">Dagelijks met deze auto,s te maken met schade en dan zijn het draken van auto,s , de bovengenoemde jappen zijn dan echt gebruiks vriendelijker.