Project A2 1.4TDI van muurman

Projecten, modificaties en accessoires.
Gebruikersavatar
muurman
Berichten: 415
Lid geworden op: 05 sep 2015, 15:31

06 jan 2016, 09:11 0 x

Hoe is t met roeten nu ie onderin wat rijker is afgesteld?
fedde heeft een hekel aan roet :)
In de spiegel zie ik niets.
Gebruikersavatar
Eekastar
Berichten: 436
Lid geworden op: 26 sep 2014, 22:43

06 jan 2016, 12:31 0 x

<blockquote class="Quote" rel="Eekastar">
Hoe is t met roeten nu ie onderin wat rijker is afgesteld?
fedde heeft een hekel aan roet :)
</blockquote>

Op naar Joure dus

B-)
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5879
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

06 jan 2016, 13:01 0 x

<blockquote class="Quote" rel="Audi_gekkie">
De rode lijn is dus hoe het was.
Betekent dat de tuning met de software van JB-Engineering ook al uit kwam op 108pk?
Jep. </blockquote>

Het gaat jou dus om een ander koppelverloop, want de getallen komen nagenoeg overeen met je vorige tuning-software.
Wel apart dat jij al op 108pk zat en JB-Enigineering 100pk pretendeert.
Enig idee hoe dit kan? Alleen door de andere bak?
Gebruikersavatar
luukske
Berichten: 1343
Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
Locatie: Tilburg
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

06 jan 2016, 13:50 0 x

Dat zal het vermogen aan de motor zijn ipv aan de wielen
Gebruikersavatar
muurman
Berichten: 415
Lid geworden op: 05 sep 2015, 15:31

06 jan 2016, 14:39 0 x

Het gaat jou dus om een ander koppelverloop, want de getallen komen nagenoeg overeen met je vorige tuning-software.
Klopt. wilde bovenin ook wel meer. Maar was fedde geen voorstander van ivm egt
Wel apart dat jij al op 108pk zat en JB-Enigineering 100pk pretendeert.
Enig idee hoe dit kan? Alleen door de andere bak?
ps je schrijft steeds JB-Engineering. Je bedoeld neem ik aan JD
En bak maakt niet uit voor vermogen. Want dit word gemeten in verliesmeting.
En ik heb denk ik een stage2 tuning ;)
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5879
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

06 jan 2016, 14:42 0 x

:D Ja JD bedoel ik.
Oké nou snap ik 'm. Niet de standaard tuning dus. 8pk's meer dan de standaard.
Daarom wijkt deze zo af van die van de standaard tuning van JD-Engineering.
Gebruikersavatar
muurman
Berichten: 415
Lid geworden op: 05 sep 2015, 15:31

06 jan 2016, 18:13 0 x

:D Ja JD bedoel ik.
Oké nou snap ik 'm. Niet de standaard tuning dus. 8pk's meer dan de standaard.
Daarom wijkt deze zo af van die van de standaard tuning van JD-Engineering.
Even voor de duidelijkheid: hij is vanaf het begin getuned door fedde.
De eerste keer heeft fedde op afstand een file geschreven en die heeft jos erin geschoten ( geloof 2 dagen na aankoop van de A2 :) )
Ik heb geen invloed gehad op hoe de file toen geschreven is. Moest die dag met een collega naar een klant en heb de auto bij jos neergezet en gezegd bekijk de auto en laat fedde er een tuning voor maken . Jos en Fedde weten wat ik gewend was ( een toyota met 177pk :) ) denk met dat in achterhoofd file geschreven. Tevens had ik toen originele koppeling en daar heeft fedde rekening mee gehouden toen.
Gebruikersavatar
muurman
Berichten: 415
Lid geworden op: 05 sep 2015, 15:31

07 jan 2016, 09:02 0 x

De uitdraai die audi_gekkie post is van de jd site.
Deze uitdraaien zijn sowieso minimale , veilige , specs.
Wat er in zit is afhankelijk van de gemaakte afspraken met tuner.
Gebruikersavatar
muurman
Berichten: 415
Lid geworden op: 05 sep 2015, 15:31

08 apr 2016, 20:51 0 x

Nieuwe plannen:
Stap 1 : Andere intercooler of WMI maar intercooler heeft nu nog voorkeur ivm gemak.
Stap 2: Grotere Turbo en software aanpassen.
Doel: 130-150pk ( beetje afwachten wat er te halen is. De motor doet nu het al erg goed dus ik hoop.... ) 
Moet wel een veilige setup zijn.
Gebruikersavatar
Gideon
Berichten: 199
Lid geworden op: 21 aug 2014, 22:26
Locatie: Twenterand
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

08 apr 2016, 21:34 0 x

Zit je nu al aan de max qua inlaattemperatuur of om stap 2 mogelijk te maken? Weet niet hoe het bij de diesels is qua ruimte maar veel zal het niet zijn.
Plaats reactie