Ontstane vragen naar zoeken geschikte Audi A2
Reactie op @Dirck:
>>>De 1.2 Tdi is duur in onderhoud en dus van belang waar de je deze koopt, niet elke garage kan hier onderhoud aan doen, die bak is lastige automaat maar bij enkele in NL kun je daar goed voor terecht, daarvoor is Jos in Dieverbrug en nog een adres in Heerhugowaard..."
De 3L is niet specifiek duurder in onderhoud. Doe je niet het juiste onderhoud, kan het sneller stuk. En er zijn meer dan de 2 adressen die je opgeeft. In het zuiden, midden zitten 2 goede adressen en in het Noorden ook nog.
>>>De 1.2 Tdi is duur in onderhoud en dus van belang waar de je deze koopt, niet elke garage kan hier onderhoud aan doen, die bak is lastige automaat maar bij enkele in NL kun je daar goed voor terecht, daarvoor is Jos in Dieverbrug en nog een adres in Heerhugowaard..."
De 3L is niet specifiek duurder in onderhoud. Doe je niet het juiste onderhoud, kan het sneller stuk. En er zijn meer dan de 2 adressen die je opgeeft. In het zuiden, midden zitten 2 goede adressen en in het Noorden ook nog.
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@corstiaan,
Neem het advies van de eerder berichten gewoon maar aan.
Goed onderhoud is voor elk merk auto echt van belang conditie van de auto etc.
Het ene merk is of kan goedkoper zijn...maar of hij beter is...
Dus dat bepaald ook de gebruiker de conditie van die auto blijft.
Dus als hij zij maar telkens trapt bij koude motoren ritjes van 2 km maakt heb je met elke auto en vraag je om problemen.
En dat is het probleem dat je helaas niet weet wat een vorige eigenaar verstaat onder goed onderhouden bedoeld en of hoe ermee gereden heeft.
Het hangt vaak ook af hoe de garage zich aan de onderhoudstermijn houdt of de punten wel allemaal checkt of wel uitvoerd...ondanks je er voor betaald.
Sommige verstaan onder goed onderhouden...
Op tijd wassen en tanken en kijken nooit naar oliestand of vloeistoffen ,lampjes etc of banden spanning ,profiel diepte, ...ik bedoel maari.
Ik zie dit jaren en dagelijks in de straat gebeuren, met SUV ..dat slechts 400 meter te lopen is naar werk en telkens problemen en de garagist/monteur maar voor de deur laten komen voor lege accu of lawaai van de motor afkomstig (regelmatig olie tekort).
Staan ze met een blik van hoe kan dit nou...met deze km stand, nou raad eens waardoor.
Aangezien de diesels van de hand gedaan worden alleen om de wegen belasting sinds paar jaar weer betaald moest worden terwijl ze de auto zo " goed " en onderhouden hadden betwijfel ik vaak of dit wel zo is ze daarom deze auto weg doen..
Tenslotte wel jaren goedkoop mee "rond " gereden te hebben.
Dus check ik de auto juist daardoor...bij te lage km standen.
Kijk bij Rdw ovi hoe lang ze de auto in bezit hadden en hoeveel eigenaren gehad heeft en of het een invoer auto betreft.
Kijk op kenteken papieren bij invoer is datum op kenteken niet gelijk aan wanneer hij voor het eerst op kenteken stond.
Is dit later dan betreft het vaak invoer auto....!
Zelf als ik een Audi a2 1.2 of 1.4 diesel jaren had en hij goed is zou ik hem niet zomaar wegdoen om de kosten wegenbelasting...je hebt tenslotte 'geïnvesteerd' in die auto door hem toch goed te onderhouden?
De A2 is zo zuinig in gebruik dat je de wegenbelasting vast kunt
betalen als je maar voldoende km maakt en rendabel is.
Het is een kwestie van geluk en kennis of je een goede auto treft....
Dus goed checken en info inwinnen bij audi dealer of bevriende garage houder waar je veel komt en die meeneemt of laat keuren voor zijn beoordeling staat van de auto .
Succes met het zoeken van frisse A2
Grt
Rolf
Neem het advies van de eerder berichten gewoon maar aan.
Goed onderhoud is voor elk merk auto echt van belang conditie van de auto etc.
Het ene merk is of kan goedkoper zijn...maar of hij beter is...
Dus dat bepaald ook de gebruiker de conditie van die auto blijft.
Dus als hij zij maar telkens trapt bij koude motoren ritjes van 2 km maakt heb je met elke auto en vraag je om problemen.
En dat is het probleem dat je helaas niet weet wat een vorige eigenaar verstaat onder goed onderhouden bedoeld en of hoe ermee gereden heeft.
Het hangt vaak ook af hoe de garage zich aan de onderhoudstermijn houdt of de punten wel allemaal checkt of wel uitvoerd...ondanks je er voor betaald.
Sommige verstaan onder goed onderhouden...
Op tijd wassen en tanken en kijken nooit naar oliestand of vloeistoffen ,lampjes etc of banden spanning ,profiel diepte, ...ik bedoel maari.
Ik zie dit jaren en dagelijks in de straat gebeuren, met SUV ..dat slechts 400 meter te lopen is naar werk en telkens problemen en de garagist/monteur maar voor de deur laten komen voor lege accu of lawaai van de motor afkomstig (regelmatig olie tekort).
Staan ze met een blik van hoe kan dit nou...met deze km stand, nou raad eens waardoor.
Aangezien de diesels van de hand gedaan worden alleen om de wegen belasting sinds paar jaar weer betaald moest worden terwijl ze de auto zo " goed " en onderhouden hadden betwijfel ik vaak of dit wel zo is ze daarom deze auto weg doen..
Tenslotte wel jaren goedkoop mee "rond " gereden te hebben.
Dus check ik de auto juist daardoor...bij te lage km standen.
Kijk bij Rdw ovi hoe lang ze de auto in bezit hadden en hoeveel eigenaren gehad heeft en of het een invoer auto betreft.
Kijk op kenteken papieren bij invoer is datum op kenteken niet gelijk aan wanneer hij voor het eerst op kenteken stond.
Is dit later dan betreft het vaak invoer auto....!
Zelf als ik een Audi a2 1.2 of 1.4 diesel jaren had en hij goed is zou ik hem niet zomaar wegdoen om de kosten wegenbelasting...je hebt tenslotte 'geïnvesteerd' in die auto door hem toch goed te onderhouden?
De A2 is zo zuinig in gebruik dat je de wegenbelasting vast kunt
betalen als je maar voldoende km maakt en rendabel is.
Het is een kwestie van geluk en kennis of je een goede auto treft....
Dus goed checken en info inwinnen bij audi dealer of bevriende garage houder waar je veel komt en die meeneemt of laat keuren voor zijn beoordeling staat van de auto .
Succes met het zoeken van frisse A2
Grt
Rolf
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
524.000.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.710.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 303.500.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.710.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 303.500.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Diesel?
Nog een tip, ik lees nog steeds geen woon of studie plaats en Utrecht doet lastig, daarom gaan enkele forum leden nu over op wegdoen en kopen LPG3 erin!
Ook Antwerpen zijn diverse Belgen die hetzelfde doen dus voor je een diesel koopt, hoe is jou gemeente en waar kom je vaak.
Vooral de 2000 is lastiger maar ze zullen die datum nog wel eens opschuiven...
Ik denk dat er diverse KM vreters een 1.6 Fsi op LPG3 proberen hoewel de 1.4 BBY en AUA er beter voor zijn...
Nog een tip, ik lees nog steeds geen woon of studie plaats en Utrecht doet lastig, daarom gaan enkele forum leden nu over op wegdoen en kopen LPG3 erin!
Ook Antwerpen zijn diverse Belgen die hetzelfde doen dus voor je een diesel koopt, hoe is jou gemeente en waar kom je vaak.
Vooral de 2000 is lastiger maar ze zullen die datum nog wel eens opschuiven...
Ik denk dat er diverse KM vreters een 1.6 Fsi op LPG3 proberen hoewel de 1.4 BBY en AUA er beter voor zijn...
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3869
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
10.800 km + 26x80km = 12880 km/jaar.
Vind ik persoonlijk te weinig voor een diesel, ik zou zelf
de voorkeur voor een benzine uitvoering hebben.
Heb je in ieder geval meer keus.
4500 Euro is net de grens voor het al dan niet krijgen van garantie op de auto
als je hem bij een BOVAG-bedrijf koopt. Wellicht ietsje hoger gaan zitten of anders
de auto goed (laten) controleren en een bedrag achter de hand houden voor onvoorziene reparaties.
Bij Nederlands geleverde zit er vaak een aftermarket radio in, omdat men de af-fabriek leverbare radio's vaak te duur vond.
Vind ik persoonlijk te weinig voor een diesel, ik zou zelf
de voorkeur voor een benzine uitvoering hebben.
Heb je in ieder geval meer keus.
4500 Euro is net de grens voor het al dan niet krijgen van garantie op de auto
als je hem bij een BOVAG-bedrijf koopt. Wellicht ietsje hoger gaan zitten of anders
de auto goed (laten) controleren en een bedrag achter de hand houden voor onvoorziene reparaties.
Bij Nederlands geleverde zit er vaak een aftermarket radio in, omdat men de af-fabriek leverbare radio's vaak te duur vond.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Bedankt voor jullie reacties! Ik probeer aan het einde van de dag een uitgebreid antwoord te geven.
De vraag van woonplaats had ik inderdaad niet beantwoord, maar dat is Moerkapelle. Ligt tussen Gouda en Zoetermeer in! Jullie horen nog van mij!
De vraag van woonplaats had ik inderdaad niet beantwoord, maar dat is Moerkapelle. Ligt tussen Gouda en Zoetermeer in! Jullie horen nog van mij!
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6375
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik hoef geen aanvullingen meer te geven op alle adviezen die je al hebt gekregen, succes met de zoektocht!
Je kunt alle gegevens over de (toekomstige) auto en je woonplaats vastleggen in je profiel. Klik daarvoor uiterst rechts onder het Audi A2 forum logo op het tandwiel gevolgd door Bewerk profiel.
Je kunt alle gegevens over de (toekomstige) auto en je woonplaats vastleggen in je profiel. Klik daarvoor uiterst rechts onder het Audi A2 forum logo op het tandwiel gevolgd door Bewerk profiel.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Ha iedereen,
Ondertussen weer terug van vakantie. Ik heb even goed na gedacht wat voor Audi A2 het gaat worden. Het liefst een 1.6, maar mocht ik een zeer nette 1.4 tegen komen vindt ik dat ook niet erg. Ik heb begrepen dat deze twee elkaar qua verbruik niet veel ontlopen en dat de 1.6 soms nog zuiniger kan zijn.
Bedankt voor jullie uitgebreide tips hier heb ik zeker wat aan gehad. Volgende week hoop ik een dagje Duitsland te gaan bezoeken en een aantal A2 te gaan bekijken en miss wel één mee te nemen. Van tevoren ga ik nog even een aantal in Nederland proef rijden, want heb er alleen nog maar in gezeten...
Mochten jullie een 1.6 of 1.4 tegen komen die mogelijk wat zou kunnen zijn hoor ik het graag. Zelf heb ik al veel rond zitten kijken op autoscout24 en mobile.de
Eén vraag nog bij sommige auto's zie je een klein zwart kasje bij de versnellingspook zitten, waarvoor dient dit kastje? Heb op www zitten zoeken, maar kan nergens vinden waarvoor het dient!
Hoop jullie op deze manier weer een update te hebben gegeven, als er nog vragen van jullie kant zijn stel ze gerust!
Corstiaan
Ondertussen weer terug van vakantie. Ik heb even goed na gedacht wat voor Audi A2 het gaat worden. Het liefst een 1.6, maar mocht ik een zeer nette 1.4 tegen komen vindt ik dat ook niet erg. Ik heb begrepen dat deze twee elkaar qua verbruik niet veel ontlopen en dat de 1.6 soms nog zuiniger kan zijn.
Bedankt voor jullie uitgebreide tips hier heb ik zeker wat aan gehad. Volgende week hoop ik een dagje Duitsland te gaan bezoeken en een aantal A2 te gaan bekijken en miss wel één mee te nemen. Van tevoren ga ik nog even een aantal in Nederland proef rijden, want heb er alleen nog maar in gezeten...
Mochten jullie een 1.6 of 1.4 tegen komen die mogelijk wat zou kunnen zijn hoor ik het graag. Zelf heb ik al veel rond zitten kijken op autoscout24 en mobile.de
Eén vraag nog bij sommige auto's zie je een klein zwart kasje bij de versnellingspook zitten, waarvoor dient dit kastje? Heb op www zitten zoeken, maar kan nergens vinden waarvoor het dient!
Hoop jullie op deze manier weer een update te hebben gegeven, als er nog vragen van jullie kant zijn stel ze gerust!
Corstiaan
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Beetje lastig beoordelen zonder foto maar ik denk dat het aftermarkt is of anders iets van de originele Audi-autotelefoon?Eén vraag nog bij sommige auto's zie je een klein zwart kasje bij de versnellingspook zitten, waarvoor dient dit kastje? Heb op www zitten zoeken, maar kan nergens vinden waarvoor het dient!
Corstiaan
Hadden die auto's met zo'n kastje toevallig allemaal ook een antennetje achterop het dak?
Succes met het zoeken.