+ pool
- Bimotacorse
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 07 sep 2014, 23:50
Halloa,
Ik ben bezig met aansluiten van DRL i.c.m. Mistlampen voor. Nu zijn hier wel topics over te vinden alleen heb ik nog 1 vraag die ik nergens terug kan vinden...is er een + pool te vinden onder de motorkap? Hoor het graag, scheelt weer een draad doortrekken door schutbord naar de accu in de kofferbak. Hoop dat iemand een tip heeft.
B.v.d.
Ik ben bezig met aansluiten van DRL i.c.m. Mistlampen voor. Nu zijn hier wel topics over te vinden alleen heb ik nog 1 vraag die ik nergens terug kan vinden...is er een + pool te vinden onder de motorkap? Hoor het graag, scheelt weer een draad doortrekken door schutbord naar de accu in de kofferbak. Hoop dat iemand een tip heeft.
B.v.d.
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Een geschakelde op constante +?
Op de regelaar van de koelfan zit een constante + pool.
Dit ding zit bovenop de radiateur.
Bij de startmotor zit ook een + pool.
Op de regelaar van de koelfan zit een constante + pool.
Dit ding zit bovenop de radiateur.
Bij de startmotor zit ook een + pool.
Een geschakelde plus is geen lege accu, of wil je deze als parkeer lichten gebruiken?
Ik zou er wel een zekering tussen zetten en gebruik niet teveel op 1 aansluiting, CANBUS... ja die kan zomaar maanden later deze storing geven, dus ik ga voor de Startmotor of Dynamo aansluiting....
Wel met zekering en waarom de mistlampen?
Ik vind een led randje in de huidige koplamp mooier en ben nog aan het zoeken welke ik ga doen, bovenzijde of onder of rondom....
Ja, bij rondom gelijk de zijkant verlicht en dat is wel zo veilig!
Met 2 boutjes is de koplamp al los, gelijk de huidige gele gloeiers door blauwe vervangen dus beter bij mijn lak kleur....
En de Led strip, moet waterdicht zijn en op juiste plek zitten en daar ging het dus flink mis... ik heb dus nu 2 lange strips die alleen op de werkbank leuk zijn maar in de auto naar de maan of zo gingen, niet recht naar voren dus moet het een flex draad worden met te richten Leds, die ook vastgelijmd moeten worden...
Ik zou er wel een zekering tussen zetten en gebruik niet teveel op 1 aansluiting, CANBUS... ja die kan zomaar maanden later deze storing geven, dus ik ga voor de Startmotor of Dynamo aansluiting....
Wel met zekering en waarom de mistlampen?
Ik vind een led randje in de huidige koplamp mooier en ben nog aan het zoeken welke ik ga doen, bovenzijde of onder of rondom....
Ja, bij rondom gelijk de zijkant verlicht en dat is wel zo veilig!
Met 2 boutjes is de koplamp al los, gelijk de huidige gele gloeiers door blauwe vervangen dus beter bij mijn lak kleur....
En de Led strip, moet waterdicht zijn en op juiste plek zitten en daar ging het dus flink mis... ik heb dus nu 2 lange strips die alleen op de werkbank leuk zijn maar in de auto naar de maan of zo gingen, niet recht naar voren dus moet het een flex draad worden met te richten Leds, die ook vastgelijmd moeten worden...
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6375
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hangt van de DRL af. Gebruik je LED? Dan is het stroomverbruik beperkt. De standaard mistlampen verbruiken echter veel meer. Je kunt dus niet zomaar elke ader aftappen. Elke voorziening aan boord is immers afgezekerd. Als de DRL teveel stroom verbruikt klapt die zekering er geheid uit.
Doorvoeren door het schutbord is de meest veilige optie, maar je moet even het gat zien te realiseren. Zie ook mijn Howto.
De DRL oplossing van Dectane die ik heb gebruikt komt van een ander forumlid die hier niet meer actief is. Hij had de geschakelde plus van de temperatuursensor achter de grille van de bumper genomen en dat werkt (nog steeds).
Doorvoeren door het schutbord is de meest veilige optie, maar je moet even het gat zien te realiseren. Zie ook mijn Howto.
De DRL oplossing van Dectane die ik heb gebruikt komt van een ander forumlid die hier niet meer actief is. Hij had de geschakelde plus van de temperatuursensor achter de grille van de bumper genomen en dat werkt (nog steeds).
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Bimotacorse
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 07 sep 2014, 23:50
Halloa,
Dank voor de reactie's, ik heb zowel een geschakelde als een "vaste" + nodig, de geschakelde ga ik inderdaad door het schutbord trekken en volg dan gewoon je stappen plan ( mooi topic dus dat moet goedkomen). En de vaste + moet eigenlijk volgens het stroomschema aangesloten worden op de accu, daar heb ik niet zo'n trek in aangezien ik dan alles weer door moet voeren langs de instaplijsten en aangezien de mistlichten voorin liggen leek me het handigst om in het motorcompartiment een + te zoeken...uiteraard zet ik er een 20 ampere zekering tussen. Ik plaats wel even een foto van het stroomschema dat maakt het iets duidelijker. P.s. Er ligt nu al bedrading voor de mistlampen alleen heb ik wat meer draden nodig omdat het nu om mistlampen èn drl gaat. ( osram ledriving).
Dank voor de reactie's, ik heb zowel een geschakelde als een "vaste" + nodig, de geschakelde ga ik inderdaad door het schutbord trekken en volg dan gewoon je stappen plan ( mooi topic dus dat moet goedkomen). En de vaste + moet eigenlijk volgens het stroomschema aangesloten worden op de accu, daar heb ik niet zo'n trek in aangezien ik dan alles weer door moet voeren langs de instaplijsten en aangezien de mistlichten voorin liggen leek me het handigst om in het motorcompartiment een + te zoeken...uiteraard zet ik er een 20 ampere zekering tussen. Ik plaats wel even een foto van het stroomschema dat maakt het iets duidelijker. P.s. Er ligt nu al bedrading voor de mistlampen alleen heb ik wat meer draden nodig omdat het nu om mistlampen èn drl gaat. ( osram ledriving).
- Bimotacorse
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 07 sep 2014, 23:50
- Bimotacorse
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 07 sep 2014, 23:50
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6375
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Zet dan de geschakelde signaaldraad op je lichtschakelaar, meen pin 3. Voordeel is dat de DRL uitgeschakeld wordt zodra je de stads- of dimlichten inschakelt. Dat is ook gelijk volgens de regels en daarmee geen eventueel APK afkeurpunt.
De constante zou ik met de geschakelde mee naar binnen voeren en afmonteren onderin de bak van de bestuurder. Daar zit immers alle electronica.
Wel een heel mooie set overigens! Past de DRL behuizing in de behuizing van de mistlamp?
Succes!
De constante zou ik met de geschakelde mee naar binnen voeren en afmonteren onderin de bak van de bestuurder. Daar zit immers alle electronica.
Wel een heel mooie set overigens! Past de DRL behuizing in de behuizing van de mistlamp?
Succes!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16