Minichamps Audi A2

Alles over Audi (A2) modellen/miniaturen
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 dec 2013, 12:38 0 x

[quote="Romulus"][quote="Rinus"]In deze kleur staat hij vaak op de kazerne waar ik vaak kom. In het echt ook een hele mooie kleur.[/quote]
Jaipurrot! Smaken verschillen...
[quote="mvdklip"]Een jaipur rode hebben we al eens bekeken, maar toen voelden we ons als de balletjes in een blik tomatencreme soep ;-)[/quote][/quote]
Ik heb een knalrode Volvo V50 gereden. En oh, wat kreeg ik een commentaar, en oh, wat heb ik van de brandweerauto genoten. Eindelijk wat anders dan zwart, grijs en blauw. Maar inderdaad: smaken verschillen. ;)

Inmiddels heb ik al 4 Minichamps modellen uit het oosten van Europa weten te bemachtigen en neem ze mee naar de komende meeting. Mocht iemand tegen die tijd toch interesse hebben ...
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 dec 2013, 13:24 0 x

Ik persoonlijk hou wel van een uitgesproken kleur. Tegenwoordig is vaak, qua kleur, onopvallendheid de maatstaf. Mijn cabrio heeft ook een opvallende kleur, Cayennerot (Sonderlackierung van Audi). Maar als dan de mensen hem in het echt zien, vinden de meeste het toch een mooie kleur.

Voor de A2 had ik liever ook een andere kleur gezien dan zilver, maar deze kwam zo op het pad, en voor de kleur lieten we hem niet staan.
HansJan
Moderator

04 dec 2013, 13:46 0 x

[quote="Rinus"]Ik persoonlijk hou wel van een uitgesproken kleur. [/quote]
Wij ook, vandaar dat we direct vielen voor de gele CS. ;-)
[quote="Rinus"]Tegenwoordig is vaak, qua kleur, onopvallendheid de maatstaf.[/quote]
Als ik vanuit mijn kantoorpand naar beneden op de parkeerplaats kijk, zie ik plm. 100 auto's waarvan 16 witte, 7 rode. Dat is toch een aandeel van 23% opvallendheid :mrgreen:

Misschien nog een reactie en dan weer on-topic? ;)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
HansJan
Moderator

11 dec 2013, 20:57 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Nee sorry, ik wacht altijd nog op een 1:18.
Die komt er vast wel, want de A2 wordt steeds meer gewaardeerd en bekender.[/quote]
Er bestaat toch echt een 1:43 schaalmodel van onze Chiquita & Tweety! :D

http://www.audia2museum.de/44.html

Scroll naar het midden en kwijl. Daar staan ze in alle kleuren! :mrgreen:
Audi_gekkie

12 dec 2013, 01:23 0 x

Wauw geweldig die Imola CS!
Wel jammer dat net deze CS gekleurde buiten spiegels heeft en de andere CS-en niet :cry:
Waar zou je ze kunnen bestellen?
HansJan
Moderator

13 dec 2013, 14:27 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Wauw geweldig die Imola CS!
Wel jammer dat net deze CS gekleurde buiten spiegels heeft en de andere CS-en niet :cry:
Waar zou je ze kunnen bestellen?[/quote]
Ja, ze zijn geweldig, in alle kleuren. Inderdaad opmerkelijk dat alleen de gele in kleur gespoten spiegels heeft.

Ik heb geen idee of deze nog te bestellen zijn. Deze verzamelaar heeft er veel soorten weten te bemachtigen. Ik heb me ook al suf gezocht, maar wellicht alleen nog verkrijgbaar via het Audi museum in Ingolstadt.
Pocoloco

13 dec 2013, 15:28 0 x

@ HansJan ,dat model wat je heb die rode of oranje zoals je dat noemt die kan je toch uit elkaar halen ?
Nou dan weet je al wat ik ga zeggen ,demonteren mee geven en ik zorg dat hij jou kleur wordt en mag je zelf de zwarte details doen. :mrgreen:
Audi_gekkie

13 dec 2013, 16:24 0 x

Dat uit elkaar halen valt denk ik tegen, maar je moet het zien als uitdaging ;)
HansJan
Moderator

13 dec 2013, 16:54 0 x

@pocoloco: jij bent ook voor alles in hè :-) Bedankt voor je aanbod!

Ik heb er inmiddels al diverse, dus ik kan er best eentje als proefmodel beschouwen. Echter, dat moet er dan wel eentje zijn met zwart interieur. Dat is alleen de zilvergrijze die ik tot nu toe heb weten te vinden. De rest heeft allemaal crèmekleur. En volgens mij is de auto niet geschroefd. Ik zal het vanavond eens bekijken.
HansJan
Moderator

14 dec 2013, 23:50 0 x

@pocoloco: de MiniChamps is geschroefd, dus uit elkaar te halen. Echter, voor het spuiten moet de auto uiteraard helemaal gedemonteerd worden en ik ben bang dat er dan iets afbreekt. Bovendien heb ik nog geen idee hoe ik de mooie matzwarte randen rondom de raam en portierlijsten moet herstellen, afgezien van het aanbrengen van de matzwarte lak op dak en spatbordranden etc. Denk dat ik me voorlopig op iets anders ga storten ;-)

Wel heb ik vandaag een zeer bijzonder exemplaar gevonden. Een in aluminium uitgevoerd en volledig gepolijste versie. Een flink stuk duurder dan de andere die ik tot nu toe gevonden heb, maar zeer uniek omdat er een beperkte oplage is gemaakt. Ik hoop deze eind volgende week in huis te hebben en zal er dan wat foto's van plaatsen.
Plaats reactie