[quote="HansJan"][quote="HansJan"][quote="Johan 3L"]Afkitten helpt juist niet.
Ik heb ooit bij Philips afd. bewakingscamera's gewerkt. De buitenhuizen waren helemaal afgedicht (IP55), en gewoon condens, oplossing "gaatje" maken dat het aangetrokken vocht -door temperatuurverschillen- weer kan verdampen.
Doe je weinig tegen. Niet afkitten was het advies.[/quote]
Ik heb het nog even gecontroleerd en begrijp het nog niet helemaal. In de oorspronkelijke situatie zaten er rubberen ringen om de reflectoren zodat deze waterdicht in de behuizing zitten en de reflector nog kan bewegen voor het afstellen.
In de behuizing zitten geen gaatjes voor vochtafvoer, dus ik heb met het afkitten toch hetzelfde bewerkstelligd? Of zie ik nou iets cruciaals over het hoofd? De koplampen zijn toch ook helemaal verlijmd? :?[/quote]
Kan ik hier nog een keer op terugkomen?
Zoals gemeld zitten de originele reflectoren met een siliconen/rubberen ring in de behuizing. Ik bespeur daar geen gaatjes in voor doorlaten van vocht(dampen). Ik heb vandaag de mislampen gedemonteerd en ook daar tref ik geen gaatjes in de behuizing. Ik snap er dus geen biet van. :-(
Waarom komt er toch zoveel vocht in mijn systeem terwijl de originele opbouw ogenschijnlijk hetzelfde is? Of zie ik echt iets over het hoofd? Ik wil niet zomaar gaatjes boren in de mistlamp voordat ik weet wat de echte oorzaak is. Ik heb wel een deel van het kit verwijderd en de lamp met een föhn drooggemaakt.
Edit: Het vocht is gewoon weer teruggeslagen op de lamp. Vrees dat het zonder gaatje niet gaat lukken, maar dan moet deze wel bovenin omdat warmte stijgt. Maar wellicht heeft iemand nog een verklaring.[/quote]
Kijk eens naar dit onderwerp:
http://www.audi-a2.nl/topic462.html
De oplossing zou volgens dit topic zijn, ventilatie in plaats van dichtmaken.