nieuwe auto; 1.2 tdi of 1.4 benzine?
- Rinus
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
- Locatie: Alblasserdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="paulds65"]Zou altijd voor een 1.6FSI gaan, niet onzuiniger dan een 1.4 (met gelijke rijstijl) maar trekt wel een stuk beter.[/quote]
Ja, maar wel met een onderhoudsgevoeliger blok.
Ja, maar wel met een onderhoudsgevoeliger blok.
[quote="Rinus"][quote="paulds65"]Zou altijd voor een 1.6FSI gaan, niet onzuiniger dan een 1.4 (met gelijke rijstijl) maar trekt wel een stuk beter.[/quote]
Ja, maar wel met een onderhoudsgevoeliger blok.[/quote]
En met hogere vaste lasten. En aangezien eerder een A2 3Liter werd overwogen, lijkt me dat ook een rol te spelen voor topic starter.
Ja, maar wel met een onderhoudsgevoeliger blok.[/quote]
En met hogere vaste lasten. En aangezien eerder een A2 3Liter werd overwogen, lijkt me dat ook een rol te spelen voor topic starter.
een probleemloze 1.2TDI kan je heel erg zuinig laten verplaatsen.
Maar dan moet je dus wel probleemloos rijden...
en niet tegen duur onderhoud oplopen.
dat geluk bij aanschaf kan je enerzijds wel afdwingen door een verstandige koop aan te gaan, bijvoorbeeld een 1.2TDI die al reeds een nieuwe koppeling en geleidebus heeft.
Daarna is het raadzaam om een beetje naar je 1.2TDI te luisteren, en te weten bij welke signalen je even naar 1 vd 5 nederlandse specialisten moet rijden om specialistisch onderhoud te laten doen. Dit hoeft je maar een paar tientjes te kosten.
boven alles moet je "iets" hebben met de 1.2TDI , je moet de moeite en tijd er in willen steken om je er een beetje in te verdiepen.
ik heb aankooptips voor de lupo 1.2TDI geschreven. deze auto heeft dezelfde motor, bak en gangsteller. Alles behalve de carrosserie tips is bruikbaar voor de a2 1.2TDI
http://3-liter.nl/forum/viewtopic.php?f=74&t=3157
Maar dan moet je dus wel probleemloos rijden...
en niet tegen duur onderhoud oplopen.
dat geluk bij aanschaf kan je enerzijds wel afdwingen door een verstandige koop aan te gaan, bijvoorbeeld een 1.2TDI die al reeds een nieuwe koppeling en geleidebus heeft.
Daarna is het raadzaam om een beetje naar je 1.2TDI te luisteren, en te weten bij welke signalen je even naar 1 vd 5 nederlandse specialisten moet rijden om specialistisch onderhoud te laten doen. Dit hoeft je maar een paar tientjes te kosten.
boven alles moet je "iets" hebben met de 1.2TDI , je moet de moeite en tijd er in willen steken om je er een beetje in te verdiepen.
ik heb aankooptips voor de lupo 1.2TDI geschreven. deze auto heeft dezelfde motor, bak en gangsteller. Alles behalve de carrosserie tips is bruikbaar voor de a2 1.2TDI
http://3-liter.nl/forum/viewtopic.php?f=74&t=3157
Een verstandige aankoop van een 1.2 TDI kan ik denk ik gewoon niet betalen, alles wat ik te koop heb zien staan heeft iets wat niet goed is. Maar ik geduld, en op dit moment zoekt iemand voor mij een 1.4 die ik hopelijk wel kan betalen:-)
- bikemaster
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 27 sep 2012, 21:05
voor het hele plaatje gaan
bekijk de auto goed, krassen deukjes, ga er in rijden dan krijg je er wel een gevoel bij, streep de plussen en de minnen aan en denk dan aan de kilometers, ik heb liever een ton meer en een nette frisse auto.
Dan een ton minder, en dat ik overal wel wat kan vinden, maar het blijft persoonlijk
bekijk de auto goed, krassen deukjes, ga er in rijden dan krijg je er wel een gevoel bij, streep de plussen en de minnen aan en denk dan aan de kilometers, ik heb liever een ton meer en een nette frisse auto.
Dan een ton minder, en dat ik overal wel wat kan vinden, maar het blijft persoonlijk
