Aandrijfas rechts voor van 1.2 TDI
Hoi Jan.
Ik ben hier maanden terug ook mee bezig geweest.
Op eBay.de vind je er nog wel zoek even op antriebwelle Audi A2.
Op je aandrijfas zit een sticker met het juiste nummer.
Let vooral op de letters die erachter staan.
Er zijn namelijk veel verschillende assen in omloop.
Mag ik vragen wat t probleem met de huidige as is?
Gr. Rene
Ik ben hier maanden terug ook mee bezig geweest.
Op eBay.de vind je er nog wel zoek even op antriebwelle Audi A2.
Op je aandrijfas zit een sticker met het juiste nummer.
Let vooral op de letters die erachter staan.
Er zijn namelijk veel verschillende assen in omloop.
Mag ik vragen wat t probleem met de huidige as is?
Gr. Rene
goedemorgen Jan,
ik heb de aandrijfas rechtsvoor al een keer vernieuwd bij mijn audi a2 1.2 tdi. Deze aandrijfas is anders als bij bv een 1.4 tdi. Ik heb eveneens de geleidebus voor het "tripode-gelenk" die binnenin met een inbusbout in de bak zit vastgeschroefd vernieuwd.
Ik heb er ook naar gezocht en kwam uiteindelijk bij de dealer in Duitsland terecht; dit betreft dan ook nog een ruilonderdeel , anders moet je statiegeld betalen.
voor de complete aandrijas als ruildeel en de geleidebus die in de bak zit was ik ongeveer 370 euro kwijt.
ik weet niet wat jouw probleem is met de aandrijas?, de buitenste homokineet is nog wel los verkrijgbaar en te monteren. Van de Lupo 3L past de as ook niet (is korter en heeft ander onderdeelnummer). waar je ook op moet letten bij het monteren is: dat je een originele ashoes klem gebruikt bij het monteren van de ashoes bakzijde, als je het bekijkt ter plekke, zie je dat er heel weinig ruimte is om een andere klemring of een dikke tye-rap of iets dergelijks te gebruiken.
Het probleem bij mijn aandrijfas was, dat het tripode-gelenk helemaal kapot was en wel dusdanig dat ik ook de geleidebus waar dit gelenk in schuift vernield was, enorm trillen en dreunen, begrijpelijk als het zaakje aan gort is.
Ik heb op alle mogelijke manieren geprobeerd een aandrijfas te bestellen zoals gezegd en kwam ivm de prijs bij de duitse audi-dealer terecht. Ik ken een bedrijf in nederland die misschien kan leveren als je het goed besteld, dat is een duits automaterialen bedrijf die momenteel 3 vestigingen heeft in Nederland nl. WM-automaterialen gevestigd in Zwolle, Lochem en Duiven (sinds mei 2012), verkopen alleen kwaliteitsmaterialen voor de professionele autobranche. Echter voor de geleidebus die in de bak zit gemonteerd kom je toch denk ik bij de dealer terecht. Bij mijn weten is er niets los verkrijgbaar van het tripode-gelenk, weet je hoe het er uitziet?
Let wel als de geleidebus uit de bak losschroeft (8 mm inbus) loopt er ook olie weg. dit bedrijf is ook momenteel vertegenwoordigd op Autoprof en Autoschadeherstelbeurs in Hardenberg van 16 t/m 18 oktober.
Graag hoor ik nog van je, met vriendelijke groet Gillian.
ik heb de aandrijfas rechtsvoor al een keer vernieuwd bij mijn audi a2 1.2 tdi. Deze aandrijfas is anders als bij bv een 1.4 tdi. Ik heb eveneens de geleidebus voor het "tripode-gelenk" die binnenin met een inbusbout in de bak zit vastgeschroefd vernieuwd.
Ik heb er ook naar gezocht en kwam uiteindelijk bij de dealer in Duitsland terecht; dit betreft dan ook nog een ruilonderdeel , anders moet je statiegeld betalen.
voor de complete aandrijas als ruildeel en de geleidebus die in de bak zit was ik ongeveer 370 euro kwijt.
ik weet niet wat jouw probleem is met de aandrijas?, de buitenste homokineet is nog wel los verkrijgbaar en te monteren. Van de Lupo 3L past de as ook niet (is korter en heeft ander onderdeelnummer). waar je ook op moet letten bij het monteren is: dat je een originele ashoes klem gebruikt bij het monteren van de ashoes bakzijde, als je het bekijkt ter plekke, zie je dat er heel weinig ruimte is om een andere klemring of een dikke tye-rap of iets dergelijks te gebruiken.
Het probleem bij mijn aandrijfas was, dat het tripode-gelenk helemaal kapot was en wel dusdanig dat ik ook de geleidebus waar dit gelenk in schuift vernield was, enorm trillen en dreunen, begrijpelijk als het zaakje aan gort is.
Ik heb op alle mogelijke manieren geprobeerd een aandrijfas te bestellen zoals gezegd en kwam ivm de prijs bij de duitse audi-dealer terecht. Ik ken een bedrijf in nederland die misschien kan leveren als je het goed besteld, dat is een duits automaterialen bedrijf die momenteel 3 vestigingen heeft in Nederland nl. WM-automaterialen gevestigd in Zwolle, Lochem en Duiven (sinds mei 2012), verkopen alleen kwaliteitsmaterialen voor de professionele autobranche. Echter voor de geleidebus die in de bak zit gemonteerd kom je toch denk ik bij de dealer terecht. Bij mijn weten is er niets los verkrijgbaar van het tripode-gelenk, weet je hoe het er uitziet?
Let wel als de geleidebus uit de bak losschroeft (8 mm inbus) loopt er ook olie weg. dit bedrijf is ook momenteel vertegenwoordigd op Autoprof en Autoschadeherstelbeurs in Hardenberg van 16 t/m 18 oktober.
Graag hoor ik nog van je, met vriendelijke groet Gillian.
Dank voor je uitgebreide antwoord/toelichting.
Inmiddels is ben ik weer een stap verder.
Ik weet nu wat er met de aandrijfas aan de hand is.
Het wiellager rechtsvoor bleek kapot. Bovendien was er bij de bevestigingsgaten en bouten aan gelast. Volgens mijn garage een niet ongevaarlijke situatie. Bij het verwijderen van het wiellager bleek er zo geprutst te zijn en alles zo vast te zitten, dat daarbij ook de buitenste homokineet kapot ging. Inmiddels op zoek gegaan naar een homokineet. Via de dealer kwam ik erachter dat deze dezelfde is als van een Lupo 3l.
De Lupo 3l Specialist in Drogeham Friesland had nog een homokineet liggen, tegen een zeer scherpe prijs. dit bedrijf kan ik overigens van harte aanbevelen vanwege eerdere goede ervaringen. 9mob. 0614293182)
Ik heb deze direct besteld en als het goed is komt ie vandaag aan per post.
Wort vervolgd.
Mvgrt.
Jan
Inmiddels is ben ik weer een stap verder.
Ik weet nu wat er met de aandrijfas aan de hand is.
Het wiellager rechtsvoor bleek kapot. Bovendien was er bij de bevestigingsgaten en bouten aan gelast. Volgens mijn garage een niet ongevaarlijke situatie. Bij het verwijderen van het wiellager bleek er zo geprutst te zijn en alles zo vast te zitten, dat daarbij ook de buitenste homokineet kapot ging. Inmiddels op zoek gegaan naar een homokineet. Via de dealer kwam ik erachter dat deze dezelfde is als van een Lupo 3l.
De Lupo 3l Specialist in Drogeham Friesland had nog een homokineet liggen, tegen een zeer scherpe prijs. dit bedrijf kan ik overigens van harte aanbevelen vanwege eerdere goede ervaringen. 9mob. 0614293182)
Ik heb deze direct besteld en als het goed is komt ie vandaag aan per post.
Wort vervolgd.
Mvgrt.
Jan
goedemiddag Jan,
fijn dat je er mee verder komt, de buitenste homokineten zijn waarschijnlijk op meerder types VAG te gebruiken, maar let op wat ik verteld heb over de tripode-gelenk aan de bakzijde en de stofhoes, daar kun je allen maar goed aan de onderkant bij. ik zou in ieder geval controleren of hier geen speling voelbaar is, gezien het bovenbeschreven vakwerk?, WERKZAAMHEDEN VERRICHT, NIET GEHINDERD DOOR ENIGE KENNIS!!
als je toch aan de onderkant bent, duw een beetje vet bij de kogelgewrichten van het verticale stangetje van de versnellingsbak.
Ik hoor het wel, met vriendelijke groet Gillian
fijn dat je er mee verder komt, de buitenste homokineten zijn waarschijnlijk op meerder types VAG te gebruiken, maar let op wat ik verteld heb over de tripode-gelenk aan de bakzijde en de stofhoes, daar kun je allen maar goed aan de onderkant bij. ik zou in ieder geval controleren of hier geen speling voelbaar is, gezien het bovenbeschreven vakwerk?, WERKZAAMHEDEN VERRICHT, NIET GEHINDERD DOOR ENIGE KENNIS!!
als je toch aan de onderkant bent, duw een beetje vet bij de kogelgewrichten van het verticale stangetje van de versnellingsbak.
Ik hoor het wel, met vriendelijke groet Gillian
Beste Gilian,
Gebruikte buitenste homokineet van 3l Lupo vorige week ontvangen en deze is inmiddels gemonteerd en goed bevonden. De inspecties die jij aangaf zijn gedaan en daar kwam verder geen speling oid naar voren.
Alle reparaties zijn achter de rug, behalve een oliesensor, waarvan het controle lampje dan weer wel en dan weer niet brandt. Ik ben nog op zoek naar een andere sensor.
Als laatste moet nu de airco gerepareerd worden. De airco koelt niet en de aanjager(s) werken onvoldoende. Inmiddels weet ik dat de koelvin achter de radiator niet aanslaat, terwijl de regelunit die daarvoor moet zorgen gewoon werkt. Mijn garagehouder denkt dat eventueel de aircopomp kapot is. Dan moet ie volgens mij toch een storing aangeven? in ieder gavl informeert hij bij een Audi dealer wat de oorzaak van dit mankement kan zijn.
Heb jij nog een goed idee?
Groet,
Jan
goedemiddag Jan,
ben je inmiddels weer rijdende.... ik ben even benieuwd naar de afloop?[/quote]
Gebruikte buitenste homokineet van 3l Lupo vorige week ontvangen en deze is inmiddels gemonteerd en goed bevonden. De inspecties die jij aangaf zijn gedaan en daar kwam verder geen speling oid naar voren.
Alle reparaties zijn achter de rug, behalve een oliesensor, waarvan het controle lampje dan weer wel en dan weer niet brandt. Ik ben nog op zoek naar een andere sensor.
Als laatste moet nu de airco gerepareerd worden. De airco koelt niet en de aanjager(s) werken onvoldoende. Inmiddels weet ik dat de koelvin achter de radiator niet aanslaat, terwijl de regelunit die daarvoor moet zorgen gewoon werkt. Mijn garagehouder denkt dat eventueel de aircopomp kapot is. Dan moet ie volgens mij toch een storing aangeven? in ieder gavl informeert hij bij een Audi dealer wat de oorzaak van dit mankement kan zijn.
Heb jij nog een goed idee?
Groet,
Jan
goedemiddag Jan,
ben je inmiddels weer rijdende.... ik ben even benieuwd naar de afloop?[/quote]
- bikemaster
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 27 sep 2012, 21:05
Het kan meerdere oorzaken hebben een sensor is uit te lezen wat ook kan is dat er te weinig koelmiddel in het systeem zit dan doet hij het ook niet.
Maar vaak is de condensor lek, dus nieuwe condensor + droger, dan vullen en klaar is het weer, de pomp is niet zo vaak kapot, dat mogen ze wel altijd graag roepen.
Ga naar een goede airco specialist toe die kan je zo vertellen wat er aan de hand is, en wat het gaat kosten
groeten Roel
Maar vaak is de condensor lek, dus nieuwe condensor + droger, dan vullen en klaar is het weer, de pomp is niet zo vaak kapot, dat mogen ze wel altijd graag roepen.
Ga naar een goede airco specialist toe die kan je zo vertellen wat er aan de hand is, en wat het gaat kosten

groeten Roel
Als de fan helemaal niet aanslaat zal je nooit koude lucht binnen krijgen.
Ik verdenk dan eerder de kachelweerstand. Ik heb soortgelijk gehad met een bmw.
lees dit topic even,
gr, rene
http://www.audi-a2.nl/kachelweerstand-c ... -t912.html
Ik verdenk dan eerder de kachelweerstand. Ik heb soortgelijk gehad met een bmw.
lees dit topic even,
gr, rene
http://www.audi-a2.nl/kachelweerstand-c ... -t912.html
Inmiddels weer verder en.... airco problemen gerepareerd en op gelost.
Eerst kachelweerstand gewisseld uit een ander A2, (makkelijk als je er meerder hebt staan) nadat al eerder de fanregelunit was uitgewisseld. Dat was het niet. Vervolgens aircopomp uitgewisseld. Dat was het niet.
vervolgens 'aircosensor'? , ergens achter de voorbumper vervangen en... ja, hoor dat was hem dus. De aico werkt weer helemaal zoals ie hoort et werken inclusief fan etc.
Achteraf gek dat bij uitlezen er geen storing in deze sensor werd gemeeld.
In ieder geval is de 1.2 TDI weer 100% in orde!
Groet,
Jan
Eerst kachelweerstand gewisseld uit een ander A2, (makkelijk als je er meerder hebt staan) nadat al eerder de fanregelunit was uitgewisseld. Dat was het niet. Vervolgens aircopomp uitgewisseld. Dat was het niet.
vervolgens 'aircosensor'? , ergens achter de voorbumper vervangen en... ja, hoor dat was hem dus. De aico werkt weer helemaal zoals ie hoort et werken inclusief fan etc.
Achteraf gek dat bij uitlezen er geen storing in deze sensor werd gemeeld.
In ieder geval is de 1.2 TDI weer 100% in orde!
Groet,
Jan