achter deur speakers

Audio - Video - Navigatie
pionok

22 apr 2010, 14:22 0 x

Zo lekker bezig met mijn a2 en wil nu ook eens gaan bekijken om speakers in de achterdeuren te plaatsen.
Normaal gesproken ga ik dan gelijk rommelen, maar er zullen er hier vast al meer zijn die dat gedaan hebben.
Mijn vraag is, kan het rooster van de speaker er uit of moet de deurbekleding losgemaakt worden?
En hoe zit het slingertje van de ramen gemonteerd? ik weet uit het verleden dat je slingers had waarbij je het ringetje moest wegduwen dan kwam de slinger er zo af. Hoe zit dat bij de A2.
alvast dank,

gr. rene
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 apr 2010, 15:53 0 x

Kijk eens effe verder op dit topic, onderwerp is al een paar keer besproken !!!!
pionok

22 apr 2010, 19:15 0 x

Ik heb ondertussen al gekeken en zag dat de deurpanelen eraf moesten. En het slingertje zit een plaatje op, waaronder een kruiskopboutje zit.

@ chipsoer, Ik heb al gezocht en kon het dus niet vinden, ook niet via de zoekfunctie.

gr. rene
chipsoer
Audi A2 clublid

22 apr 2010, 20:20 0 x

Hoi Rene, wat betreft het paneel verwijderen, inderdaad de schroef van de slinger, bovendien de 2 in de handgreep en er zit er nog 1 achter het rooster bij de plaats van de tweeter. Mag ik vragen welke speakers met welke radio je wilt aansluiten. Ik neem aan dat je gelezen hebt dat je voor een originele audi radio een aparte versterker nodig hebt voor de achterste speakers. Succes met de inbouw.
pionok

22 apr 2010, 21:24 0 x

ik heb de originele audi radio eruit gehaald. Dit was nog een chorus 1 met tape.
Ik had in mijn vorige auto een radio met ingebouwde parrot. Deze heb ik nu in de audi gezet met een phantomvoeding (16euro bij cris slager automaterialen).
Ik moet alleen even uitzoeken of er al standaard bedrading naar de achterdeuren ligt (of weet iemand dat?) en de maat speakers moet ik even opmeten.
Ik denk ik er morgen mee aan de slag ga.
Welke speakers ik ga plaatsen weet ik nog niet.

groetjes

ps ik lees in je bijschrift dat je een spacebox hebt? mag ik vragen wat dat is?
chipsoer
Audi A2 clublid

22 apr 2010, 23:46 0 x

Er ligt standaard geen bedrading naar achteren, kijk eens op ebay.de daar staan originele (blaupunkt) luidsprekersets te koop met de originele speakers en bedrading voor €29,00. een spacebox is een afsluitbare opbergkist in dezelfde kleur als het interieur die speciaal voor de A2 gemaakt is en wordt bevestigd achter de stoel
pionok

22 apr 2010, 23:58 0 x

ja het probleem vind ik, dat de standaard speakers juist niet naar mijn zin zijn. Ik wil evt. de voorste ook vervangen. MIsschien iets van JBL ofzo.
Ga morgen eerst eens kijken hoeveel ruimte ik heb. Dan kan ik de maat bepalen en hier boxen voor kopen.
Mocht ik de goede maat niet kunnen vinden dan kan ik zelf evt een convertor ring maken van bijvoorbeeld mdf. Heb ik al eens eerder gedaan en werkt prima.
eerst alles maar eens bekijken en bedrading trekken.

thnx.
rene
ps. Die spacebox vind ik geen foto's van op internet. Zit die kist vast aan de 4 zilveren sluitingen die in de achterbak zitten? daar waar je ook de dubbele bodem op kan leggen? Die dubbele bodem heb ik trouwens besteld in duitsland.
Romulus

23 apr 2010, 13:09 0 x

[quote="pionok"]Die spacebox vind ik geen foto's van op internet.[/quote]

Audi A2 museum:
Afbeelding

De box zit dus achter de voorstoelen in de voetenbak van de achterpassagiers!

Hope to help,
Thijs
pionok

23 apr 2010, 19:18 0 x

okey geinig, alleen heb ik die 2 ruimtes bij de passagierstoelen nog niet ontdekt, daar ligt mijn bekleding vast over heen.
Bij de voorstoelen trouwens wel, daar kwam ik van de vorige eigenaar nog mooie spulletjes tegen, dus als er iemand een ipod convertor zoekt voor een pioneer radio dan roep je maar.

Nou vandaag bezig geweest en wat schetste mijn verbazing alles zat erin, boxen, tweeter helemaal top. Er lag zelfs bedrading. Enige nadeel was dat de bedrading ergens sluiting gaf waardoor ik een error kreeg toen ik ze aansloot. die bedrading heb ik dan nu ook vervangen en alles doet het weer toppie. Voor en achter speakers.

Overigens was het een DV-error. Dit houdt in dat er ergens teveel aarde wordt gemaakt. Dus bedrading die bloot ligt tegen de carrosserie of de speaker zelf. In ieder geval alles nagelopen en alles werkt nu.

gr. rene
Johan

26 apr 2010, 17:01 0 x

Dat is mooi meegenomen! Heb je de speakers in de achterdeur nog opgemeten?
Plaats reactie