DEFA Smartstart inbouwen
- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hier in het hoge noorden kan het fris worden, dus een motor en cabine warmer is zo nu en geen overbodige luxe maar is het wel. (luxe :mrgreen: )
Het zelfde systeem heb ik 3 jaar terug ook in mijn Passat 3C gebouwd, een diesel start voorverwarmd een stuk fijner bij flinke kou, kan zo maar -30 worden hier........
http://www.autodinges.nl/standverwarmin ... 5_145.html
Het zelfde systeem heb ik 3 jaar terug ook in mijn Passat 3C gebouwd, een diesel start voorverwarmd een stuk fijner bij flinke kou, kan zo maar -30 worden hier........
http://www.autodinges.nl/standverwarmin ... 5_145.html
- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Vervolg.........
Het verwijderen van het hitteschild wat over het uitlaatspruitstuk gemonteerd zit is nog het lastigste eruit te halen.
Bodemplaat moet er onderuit, zit nog een boutje aan de onderkant.
Het verwijderen van het hitteschild wat over het uitlaatspruitstuk gemonteerd zit is nog het lastigste eruit te halen.
Bodemplaat moet er onderuit, zit nog een boutje aan de onderkant.
[quote="okuki"]Is die cabineverwarming rood aan het gloeien of zie ik slecht? En zo ja, heb je geen schrik voor brand?[/quote]
Nee, dat lijkt zo, het schoepenrad heeft een rode kleur. Deze draait rond om de warme lucht te verplaatsen. Het is een soort föhn. Bij bevroren of dichtgesneeuwde ruiten een half uurtje voor vertrek deze interieurverwarmer zichzelf laten inschakelen (afstandsbediening of met tijdschakeling), de warme lucht stijgt op en ontdooit de ruiten en je rijdt weg met ijsvrije ruiten in een warm interieur (de jas kan uit in de auto, bij wijze van spreken).
Nee, dat lijkt zo, het schoepenrad heeft een rode kleur. Deze draait rond om de warme lucht te verplaatsen. Het is een soort föhn. Bij bevroren of dichtgesneeuwde ruiten een half uurtje voor vertrek deze interieurverwarmer zichzelf laten inschakelen (afstandsbediening of met tijdschakeling), de warme lucht stijgt op en ontdooit de ruiten en je rijdt weg met ijsvrije ruiten in een warm interieur (de jas kan uit in de auto, bij wijze van spreken).
- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Cabine warmer is heel fijn, geen steenkoude stoelen en stuur en nog fijner, geen beslagen ramen.
ECC gaat dan ook geen warmte ontrekken van de motor omdat het interieur al lekker doorgewarmd is, warmt die ook sneller op.
Moet dan wel langer dan een half uurtje..............
ECC gaat dan ook geen warmte ontrekken van de motor omdat het interieur al lekker doorgewarmd is, warmt die ook sneller op.
Moet dan wel langer dan een half uurtje..............
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Wauw wat een luxe heerlijk lijkt me dat.
Maar waarom zijn die krengen zo duur?
Ik heb ze wel een voor een paar tientjes gezien, maar dan uiteraard zonder schakelklok, afstandsbediening enz.
Gewoon gelijk in je 12V pluggen. Misschien dat daar dan iets tussen te fabriceren is zodat het op een bepaalde tijd aanslaat.
Al met al zal het tegen de 100 euro kosten.
Waarom heb je hier voor gekozen Rolf?
Voor de duidelijkheid ik kraak het niet af en ben een leek op dit gebied.
Maar waarom zijn die krengen zo duur?
Ik heb ze wel een voor een paar tientjes gezien, maar dan uiteraard zonder schakelklok, afstandsbediening enz.
Gewoon gelijk in je 12V pluggen. Misschien dat daar dan iets tussen te fabriceren is zodat het op een bepaalde tijd aanslaat.
Al met al zal het tegen de 100 euro kosten.
Waarom heb je hier voor gekozen Rolf?
Voor de duidelijkheid ik kraak het niet af en ben een leek op dit gebied.
- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Om de simpele reden dat je met 12V in een koude omgeving geen vermogen kan opwekken.
Accu is al zwakker, laat staan dat je daar ook nog eens 1300 tot 2400W uit gaat trekken, is in een paar minuten plat.
Dit hele systeem werkt op 220V, daarmee kun je voldoende vermogen opwekken om een cabine warmer goed te laten werken en een motorwarmer die ook echt wat doet en zolang de stekker er in zit wordt de accu op peil gehouden.
Waarom dit systeem..............het is eigelijk de enigste die zo een compleet systeem levert van een hoogstaande kwaliteit.
Dat zie je hoe allees afgewerkt is, connectors zijn waterdicht met een O ring en de kabels hebben een onverwoestbare mantel.
DEFA is Noors, en noren hebben wel verstand van auto's met kou.
Je hoeft geen compleet systeem te kopen, het is modulair.
Dus als je alleen een cabine warmer hebt kun je dat later heel simpel uitbreiden.
Accu is al zwakker, laat staan dat je daar ook nog eens 1300 tot 2400W uit gaat trekken, is in een paar minuten plat.
Dit hele systeem werkt op 220V, daarmee kun je voldoende vermogen opwekken om een cabine warmer goed te laten werken en een motorwarmer die ook echt wat doet en zolang de stekker er in zit wordt de accu op peil gehouden.
Waarom dit systeem..............het is eigelijk de enigste die zo een compleet systeem levert van een hoogstaande kwaliteit.
Dat zie je hoe allees afgewerkt is, connectors zijn waterdicht met een O ring en de kabels hebben een onverwoestbare mantel.
DEFA is Noors, en noren hebben wel verstand van auto's met kou.

Je hoeft geen compleet systeem te kopen, het is modulair.
Dus als je alleen een cabine warmer hebt kun je dat later heel simpel uitbreiden.
[quote="Audi-gekkie"]Wauw wat een luxe heerlijk lijkt me dat.
Maar waarom zijn die krengen zo duur?
Ik heb ze wel een voor een paar tientjes gezien, maar dan uiteraard zonder schakelklok, afstandsbediening enz.
Gewoon gelijk in je 12V pluggen. Misschien dat daar dan iets tussen te fabriceren is zodat het op een bepaalde tijd aanslaat.
Al met al zal het tegen de 100 euro kosten.
Waarom heb je hier voor gekozen Rolf?
Voor de duidelijkheid ik kraak het niet af en ben een leek op dit gebied.[/quote]
Ik heb ooit zo'n Alpine verwarmer van een paar tientjes cadeau gekregen Wat een ramp! Te lomp om op het dashboard te plaatsen (gleed er steeds af) en zelf met een volle accu toch snel leeg. Daarnaast een erg gebruiksonvriendelijke timer.
Ik heb hem 2 keer gebruikt en toen weg gedaan.
Sinds vorig jaar voor mijn Volvo een Defa comfortkit met 1350 watt blower voor het interieur, en een Defa hot frog type c om het koelwater voor te verwarmen (tot max. 80 graden C.) aangeschaft, samen met een Defa stekkerdoos was ik toen bijna 315,- euro kwijt bij Auto-dinges. Die prijs is het mij wel waard. Zeker in vergelijking met een "echte" standkachel van Eberspacher of Webasto op diesel of benzine. Ik heb geen afstandsbediening nodig, het laadsnoer is met een verlengsnoer aangesloten op een simpele bouwmarkt tijdschakelaar in het stopcontact van de schuur omdat de auto op de oprit kan staan. Heerlijk in een warme ijsvrije auto stappen en voordat ik de straat uit ben loopt de temp. meter al op. Het kost een paar centen, maar dan heb je gedurende de winters ook wat. Ik heb nog geen spijt gehad van de aanschaf.
Maar waarom zijn die krengen zo duur?
Ik heb ze wel een voor een paar tientjes gezien, maar dan uiteraard zonder schakelklok, afstandsbediening enz.
Gewoon gelijk in je 12V pluggen. Misschien dat daar dan iets tussen te fabriceren is zodat het op een bepaalde tijd aanslaat.
Al met al zal het tegen de 100 euro kosten.
Waarom heb je hier voor gekozen Rolf?
Voor de duidelijkheid ik kraak het niet af en ben een leek op dit gebied.[/quote]
Ik heb ooit zo'n Alpine verwarmer van een paar tientjes cadeau gekregen Wat een ramp! Te lomp om op het dashboard te plaatsen (gleed er steeds af) en zelf met een volle accu toch snel leeg. Daarnaast een erg gebruiksonvriendelijke timer.
Ik heb hem 2 keer gebruikt en toen weg gedaan.
Sinds vorig jaar voor mijn Volvo een Defa comfortkit met 1350 watt blower voor het interieur, en een Defa hot frog type c om het koelwater voor te verwarmen (tot max. 80 graden C.) aangeschaft, samen met een Defa stekkerdoos was ik toen bijna 315,- euro kwijt bij Auto-dinges. Die prijs is het mij wel waard. Zeker in vergelijking met een "echte" standkachel van Eberspacher of Webasto op diesel of benzine. Ik heb geen afstandsbediening nodig, het laadsnoer is met een verlengsnoer aangesloten op een simpele bouwmarkt tijdschakelaar in het stopcontact van de schuur omdat de auto op de oprit kan staan. Heerlijk in een warme ijsvrije auto stappen en voordat ik de straat uit ben loopt de temp. meter al op. Het kost een paar centen, maar dan heb je gedurende de winters ook wat. Ik heb nog geen spijt gehad van de aanschaf.