Uitwisseling onderblok 1.4 tdi 75 pk met 90pk?
- jos_br
- Motortype: (nog) geen Audi A2
De 1,4tdi motoren zijn mechanisch identiek, de 90pk versie heeft inderdaad een andere turbo, egr, verstuivers en software.
De 1,2tdi is echt anders, zelfs de kop. Ook is deze motor voorover gemonteerd, terwijl de 1,4tdi net als de 4 cilinder achterover hangt. Wij zijn nu bezig een 7 traps DSG aan een 1,4tdi te monteren. Dit zou bij een 1,2tdi problemen geven, juist vanwege de bouw van deze motor.
Jos.
De 1,2tdi is echt anders, zelfs de kop. Ook is deze motor voorover gemonteerd, terwijl de 1,4tdi net als de 4 cilinder achterover hangt. Wij zijn nu bezig een 7 traps DSG aan een 1,4tdi te monteren. Dit zou bij een 1,2tdi problemen geven, juist vanwege de bouw van deze motor.
Jos.
JBAutoservice BV
- Audi_gekkie
[quote="Audi-gekkie"]Allen bedankt voor jullie inbreng.
Er blijft voor mij niets anders over dan dit te testen met een acceleratie vanuit stilstand.
Volgens de specs. moet ik ongeveer in 12.1 sec op 100 zitten.
Ik kom er op terug.[/quote]
Ik heb met 4 personen en een volle tank een sprint gedaan naar de 100.
Ik kwan rond de 14sec. uit.
En ik maar denken dat ie zo snel was. :lol:
Volgens mij heeft deze A2 veel kortere overbrengingen dan dat ik gewend was met de 90 TD waardoor hij veel sneller lijkt.
Er blijft voor mij niets anders over dan dit te testen met een acceleratie vanuit stilstand.
Volgens de specs. moet ik ongeveer in 12.1 sec op 100 zitten.
Ik kom er op terug.[/quote]
Ik heb met 4 personen en een volle tank een sprint gedaan naar de 100.
Ik kwan rond de 14sec. uit.
En ik maar denken dat ie zo snel was. :lol:
Volgens mij heeft deze A2 veel kortere overbrengingen dan dat ik gewend was met de 90 TD waardoor hij veel sneller lijkt.
- Audi_gekkie
[quote="falcon"]De nieuwere diesels hebben een electrische bijverwarmer. Hoe die er precies uit ziet en waar deze zich bevindt, geen idee. Ff op zoek onder de kap?[/quote]
Dit vind ik interessant!
Vanaf welk bouwjaar zijn ze die bijverwarmer gaan gebruiken?
Is het zinvol om hem achteraf in te bouwen?
Zullen we hier een topic voor maken?
Dit vind ik interessant!
Vanaf welk bouwjaar zijn ze die bijverwarmer gaan gebruiken?
Is het zinvol om hem achteraf in te bouwen?
Zullen we hier een topic voor maken?
- Audi_gekkie
[quote="jos_br"]De 1,4tdi motoren zijn mechanisch identiek, de 90pk versie heeft inderdaad een andere turbo, egr, verstuivers en software.
Jos.[/quote]
Zo dat is nog eens een luxe!
hock:
In een A2?
Jos.[/quote]
Zo dat is nog eens een luxe!

In een A2?
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="jos_br"]De 1,4tdi motoren zijn mechanisch identiek, de 90pk versie heeft inderdaad een andere turbo, egr, verstuivers en software.
Jos.[/quote]
Kun je hier geen apart topic voor aanmaken? Lijkt me wel leuk om te volgen. Zou dit ook
kunnen voor de 1.4 benzine?
mvg Peter_Audi_A2
Jos.[/quote]
Kun je hier geen apart topic voor aanmaken? Lijkt me wel leuk om te volgen. Zou dit ook
mvg Peter_Audi_A2
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- jos_br
- Motortype: (nog) geen Audi A2
[quote="Peter_Audi_A2"][quote="jos_br"]De 1,4tdi motoren zijn mechanisch identiek, de 90pk versie heeft inderdaad een andere turbo, egr, verstuivers en software.
Jos.[/quote]
mvg Peter_Audi_A2[/quote]
Ik zal wat foto´s plaatsen, een apart topic gaat hem niet worden, geen tijd voor.
Jos.
Jos.[/quote]
mvg Peter_Audi_A2[/quote]
Ik zal wat foto´s plaatsen, een apart topic gaat hem niet worden, geen tijd voor.
Jos.
JBAutoservice BV
- YellowFellow
[quote="jos_br"]Wij zijn nu bezig een 7 traps DSG aan een 1,4tdi te monteren.[/quote]
Interessant project!
Doen jullie dit met als reden de 'technical challenge', of zitten er behalve het niet zelf meer hoeven schakelen ook andere voordelen aan een DSG die zo'n investering (neem aan dat het nogal wat kost) rechtvaardigen? Brandstofverbruik? Gewicht? Onderhoud?
Die 7 traps DSG is voor zover ik weet in tegenstelling tot de 6-traps met droge plaat-koppelingen, en ik meende dat daar een vrij lage limiet v.w.b. koppel op zat. 260 NM of zoiets? Dat zou krap worden op een gechipte 90PK TDI dan vermoed ik.
Ben benieuwd naar de resultaten!
Interessant project!
Doen jullie dit met als reden de 'technical challenge', of zitten er behalve het niet zelf meer hoeven schakelen ook andere voordelen aan een DSG die zo'n investering (neem aan dat het nogal wat kost) rechtvaardigen? Brandstofverbruik? Gewicht? Onderhoud?
Die 7 traps DSG is voor zover ik weet in tegenstelling tot de 6-traps met droge plaat-koppelingen, en ik meende dat daar een vrij lage limiet v.w.b. koppel op zat. 260 NM of zoiets? Dat zou krap worden op een gechipte 90PK TDI dan vermoed ik.
Ben benieuwd naar de resultaten!
De eerste 1.4 TDIs (t/m 2002) hebben een Webasto standkachel. Vanaf 2003 is er een elektrische verwarmer
in het verwarmingssysteem geplaatst. Deze is niet van de buitenkant te zien, zit in de verwarmingsunit.
Mvg,
Paul
[quote="falcon"][quote="YellowFellow"]Wat me overigens ook opviel is dat onze 75PK net als de 90PK geen webasto bijverwarmer heeft. Dat bevreemdde mij, want ik dacht dat alle 75PK TDI's een bijverwarmer hadden; ik heb er zelfs op de sloop één uit een 1.4TDI gehaald met oog op inbouw in de 90PK. Kennelijk hebben dus niet alle 75PK TDI's een bijverwarmer. Is er iemand die dit kan bevestigen? Heeft het misschien met bouwjaar te maken?[/quote]De nieuwere diesels hebben een electrische bijverwarmer. Hoe die er precies uit ziet en waar deze zich bevindt, geen idee. Ff op zoek onder de kap?[/quote]
in het verwarmingssysteem geplaatst. Deze is niet van de buitenkant te zien, zit in de verwarmingsunit.
Mvg,
Paul
[quote="falcon"][quote="YellowFellow"]Wat me overigens ook opviel is dat onze 75PK net als de 90PK geen webasto bijverwarmer heeft. Dat bevreemdde mij, want ik dacht dat alle 75PK TDI's een bijverwarmer hadden; ik heb er zelfs op de sloop één uit een 1.4TDI gehaald met oog op inbouw in de 90PK. Kennelijk hebben dus niet alle 75PK TDI's een bijverwarmer. Is er iemand die dit kan bevestigen? Heeft het misschien met bouwjaar te maken?[/quote]De nieuwere diesels hebben een electrische bijverwarmer. Hoe die er precies uit ziet en waar deze zich bevindt, geen idee. Ff op zoek onder de kap?[/quote]
- Audi_gekkie
[quote="paulds65"]De eerste 1.4 TDIs (t/m 2002) hebben een Webasto standkachel. Vanaf 2003 is er een elektrische verwarmer
Mvg,
Paul[/quote]
Dat klopt bijna.
Vanaf mei 2002 heeft de AMF motor een 900W elektrische verwarmingsunit.
Vanaf september werd de opvolger van de AMF, de BHC motor zelfs verwarmt door een 1500W elektrische verwarmer.
Volgens mij werd er naast de BHC de AMF nog een tijdje door geproduceerd.
Mvg,
Paul[/quote]
Dat klopt bijna.
Vanaf mei 2002 heeft de AMF motor een 900W elektrische verwarmingsunit.
Vanaf september werd de opvolger van de AMF, de BHC motor zelfs verwarmt door een 1500W elektrische verwarmer.
Volgens mij werd er naast de BHC de AMF nog een tijdje door geproduceerd.