Automatten & bevestiging (dopjes op de vloer)

Discussie over het interieur van de A2
RedSoxCoder

03 mei 2010, 19:35 0 x

Ik heb nu mijn eerste setje matten versleten (automatten.nl) die ik van de dealer heb gehad.
Ze gaan erg snel wollen, maar houden wel alle vuil tegen - dus op zich wel tevreden, voor wie daar wil bestellen.

Anyway, aan de bestuurders kant missen twee doppen op de vloer om de matten op te klikken. Zijn die te bestellen ? Krijg je die er wellicht bij als je originele matten bij de dealer koopt ?

Het punt is dat de generieke matten achter geen klik ringen hebben, maar ik heb op de vloer wel doppen zitten - en dus gaat achter en voor alles schuiven :) Lekker handig als je met 100 op Belgische binnen wegen scheurt ;)

Als iemand betere matten weet (en waar ze te koop zijn)......liefst wel licht beige (mijn hele interieur is licht beige) en helemaal mooi is met een audi logo ;)

Thanks!
Romulus

03 mei 2010, 23:33 0 x

[quote="RedSoxCoder"]Aan de bestuurders kant missen twee doppen op de vloer om de matten op te klikken. Zijn die te bestellen ? Krijg je die er wellicht bij als je originele matten bij de dealer koopt?[/quote]
Je krijgt ze er niet bij maar ze zijn voor een paar dubbeltjes te krijgen bij de dealer. Het is een bekend probleem dat je ze gemakkelijk uit de ondermat trekt (gemakkelijker dan de nop uit de mat te klikken, zie http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=15496 en http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=21265). Als ik het goed zie, zijn de onderdeelnummers (even letten op de juiste kleurcode):
  • 3D0 864 523 B41 (onder het tapijt)
    8Z0 864 229 A 4PK (boven het tapijt)
Bij mij schuiven beide voorste matten ook doordat de noppen uit het tapijt getrokken zijn. Gelukkig niet onder de rem, maar wel af en toe onder het gas. Vreemd gevoel om met half gas al "plankgas" te geven... gelukkig wist ik na de eerste keer wat het euvel was.
RedSoxCoder

04 mei 2010, 22:48 0 x

Super! Bedankt voor de info!

Vorige week trok ik de mat (waar nu een knik in zit) op z'n plek, maar schoof na een keer flink remmen onder de pedalen. Dat hoop ik niet meer mee te maken, haha :)

Bedankt voor de moeite !
RedSoxCoder

04 mei 2010, 22:50 0 x

Heb je trouwens enig idee of je de nopjes los kan krijgen ? Achter heb ik ze niet echt (direct) nodig.
Net even kracht gezet, maar ben bang ze af te breken.
Romulus

05 mei 2010, 01:57 0 x

Volgens mij kun je ze met bovenstaande onderdeelnummers per stuk bestellen bij de dealer. Maar dat is van horen zeggen, ik moet het zelf nog doen...
RedSoxCoder

05 mei 2010, 17:21 0 x

Ga dat eens even doen z.s.m. en dan laat ik het hier wel even weten :)
Ben_3L

02 apr 2012, 15:36 0 x

Ik was ook op zoek naar deze dopjes. Heb meer info gevonden over de artikelnummers en kleurcode op het engelse A2OC-forum: http://www.a2oc.net/forum/showthread.ph ... et-holders
The parts you need are available separately and are as follows:

8Z0 864 229A (followed by the correct colour code from the following: 4PK for black, 24S for dark grey, 1RS for beige and E59 for light grey)and 3D0 864 523 B41

If the studs for the tops of the aluminium covers are missing, these are 4B0 864 229 4PK

Cheers,

Mike
audietje

03 apr 2012, 10:29 0 x

Zie mijn eerdere berichtje onder "automatten" Heb ze bij bij "mattenonline'" besteld perfecte pasvorm en inclusief dopjes ik meen 47 euri. Kwaliteit is wellicht nog wel beter dan de originele matten. ook de kleur is perfect
groet
audietje
[quote="RedSoxCoder"]Ik heb nu mijn eerste setje matten versleten (automatten.nl) die ik van de dealer heb gehad.
Ze gaan erg snel wollen, maar houden wel alle vuil tegen - dus op zich wel tevreden, voor wie daar wil bestellen.

Anyway, aan de bestuurders kant missen twee doppen op de vloer om de matten op te klikken. Zijn die te bestellen ? Krijg je die er wellicht bij als je originele matten bij de dealer koopt ?

Het punt is dat de generieke matten achter geen klik ringen hebben, maar ik heb op de vloer wel doppen zitten - en dus gaat achter en voor alles schuiven :) Lekker handig als je met 100 op Belgische binnen wegen scheurt ;)

Als iemand betere matten weet (en waar ze te koop zijn)......liefst wel licht beige (mijn hele interieur is licht beige) en helemaal mooi is met een audi logo ;)

Thanks![/quote]
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 apr 2012, 17:04 0 x

[quote="audietje"]Zie mijn eerdere berichtje onder "automatten" Heb ze bij bij "mattenonline'" besteld perfecte pasvorm en inclusief dopjes ik meen 47 euri. Kwaliteit is wellicht nog wel beter dan de originele matten. ook de kleur is perfect
groet
audietje
[/quote]

Daar heb ik de mijn setje ook gekocht. Perfecte pasvorm, en je kunt ook de kleur van de omzoming zelf bepalen.

Ik heb trouwens overal van die bevesigingsdoppen zitten,ook achterin.
mennoras
Motortype: Weet ik niet

27 dec 2015, 17:06 0 x

Voor beige matten kun je terecht bij http://www.justcarpets.nl/automatten/audi/A2/
Audi A2 ‘zoek naar ultiem exemplaar’
Volvo Amazon Combi P220 1966
BMW iX3 high executive Sophistogrey 2022
Audi e-tron 55 quattro Typhoon grijs 2019
Plaats reactie