compressor tbv reservewiel

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
audietje

27 feb 2012, 14:41 0 x

Wellicht een domme vraag van mij: is die opblaasbare reserveband niet meer in de oorspronkelijke vorm te krijgen nadat ie is opgeblazen ? Wellicht dmv dezelfde compressor ?
(knopje lucht in /knopje lucht uit ?
groet
audietje
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

27 feb 2012, 16:24 0 x

Jawel, nadat deze is opgeblazen kun je (eventueel na gebruik) deze ook weer leeg laten lopen.

Het verschil zit hem eigenlijk in het concept dat de buitenband aan de velg gevulcaniseerd zit (dit is ook nodig aangezien je hem anders zo niet zou kunnen oppompen omdat dan de lucht langs de velg zou weglekken).

Theo
Kogelman

27 feb 2012, 17:54 0 x

[quote="Thck"]Jawel, nadat deze is opgeblazen kun je (eventueel na gebruik) deze ook weer leeg laten lopen.

Het verschil zit hem eigenlijk in het concept dat de buitenband aan de velg gevulcaniseerd zit (dit is ook nodig aangezien je hem anders zo niet zou kunnen oppompen omdat dan de lucht langs de velg zou weglekken).

Theo[/quote]

Inderdaad, dje kunt de band na gebruik weer aflaten. Je mag er 80 km/u mee rijden. Op een Engels Audi forum las ik dat deze vouwbanden zo'n 3000 km meegaan. Lijkt me stug dat iemand dat wil halen.
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 feb 2012, 18:43 0 x

[quote="Okumaatje"]Ik zal wel even wat foto's ervan maken. Ik denk dat mijne niet meer goed is want hij blaast zich scheef op. Ik ben wel benieuwd naar andere die zo'n wiel hebben of dat bij hun ook gebeurt.[/quote]
Die is een euvel dat ze vlgns mij allemaal hebben, ik heb er twee gehad, beide opgepompt en beiden scheef opgeblazen. Optie.. laat de band contact maken met het wegdek, draai een keer aan het stuur en hij springt er recht op. Ik heb het noodwiel nog nooit hoeven te gebruiken, wilde wel weten hoe het functioneert voor het geval dat ...
Kogelman

28 feb 2012, 01:04 0 x

[quote="niwesa"]http://link.marktplaats.nl/535332340[/quote]
Past deze in de daarvoor bestemde uitsparing in de kofferruimte (zodat de afdekplaat ook nog dicht gaat), m.a.w. is deze compressor op maat voor een A2?
audietje

28 feb 2012, 09:07 0 x

Let er ook op dat het vulmiddel een beperkte houdbaarheidstijd heeft.
ik kreeg ooit eens bij een onderhoudsbeurt, ongevraagd en zonder daarvoor te hoeven betalen, een nieuw pakketje van de dealer.
weet niet of er een houdbaarheidsdatum op de verpakking staat. ik heb nu dus zo'n opblaaswiel.
groet
audietje
MN-NL

28 feb 2012, 10:26 0 x

Jawel, past. Het is een nieuwere variant maar exact even groot. De slang en kabels kan je wat makkelijker wegstoppen.

Gr. Marc
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 feb 2012, 18:27 0 x

[quote="Kogelman"]Ik heb vandaag een A2 gekocht, goed naar mijn zin alleen de compressor om het reservewiel op te pompen (ik heb zo'n platte vouwband erbij) zit er niet bij. Dit wist ik ook van te voren.
Wat kost zo'n compressor en waar kun je ze kopen, of kan het ook gewoon met een algemene Halfords 12v compressor?
P.S.: Meer info over de nieuwe aanwinst zal ik t.z.t. plaatsen, woe. kan ik de auto ophalen.[/quote]

Ik zie op een van jou foto,s dat de vouwband losligt, heb je deze niet vastzitten met de bout??
De mijne zit vast met een grote bout die zich door de bekleding vastzet in een frame over de accu.
Kogelman

28 feb 2012, 19:34 0 x

[quote="chipsoer"][quote="Kogelman"]Ik heb vandaag een A2 gekocht, goed naar mijn zin alleen de compressor om het reservewiel op te pompen (ik heb zo'n platte vouwband erbij) zit er niet bij. Dit wist ik ook van te voren.
Wat kost zo'n compressor en waar kun je ze kopen, of kan het ook gewoon met een algemene Halfords 12v compressor?
P.S.: Meer info over de nieuwe aanwinst zal ik t.z.t. plaatsen, woe. kan ik de auto ophalen.[/quote]

Ik zie op een van jou foto,s dat de vouwband losligt, heb je deze niet vastzitten met de bout??
De mijne zit vast met een grote bout die zich door de bekleding vastzet in een frame over de accu.[/quote]

De mijne lag er inderdaad los in. Als ik de auto heb zal ik eens kijken of er ook ergens zo'n bout ligt. In mijn herinnering zat er nergens een bout aan een accu frame. Heb je misschien een foto van deze bevestiging?
Plaats reactie