Diagnosekabel en VAG-COM software
- jmkoole
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Met de shareware versie kun je niet alles...
Pas op met die goedkope (Chinese) kabels! Ze zijn door ouwe vrouwtjes in een schuurtje achter in de krottenwijk gesoldeerd en dat gaat wel eens een beetje 'onzorgvuldig'. Aansluiten van een slecht gesoldeerde kabel kan je een boordcomputer kosten... :?
Zelf heb ik een officiele Rosstech kabel + licentie gekocht, nu al versie 10.6 met alle mogelijkheden en handige helpschermpjes.
Pas op met die goedkope (Chinese) kabels! Ze zijn door ouwe vrouwtjes in een schuurtje achter in de krottenwijk gesoldeerd en dat gaat wel eens een beetje 'onzorgvuldig'. Aansluiten van een slecht gesoldeerde kabel kan je een boordcomputer kosten... :?
Zelf heb ik een officiele Rosstech kabel + licentie gekocht, nu al versie 10.6 met alle mogelijkheden en handige helpschermpjes.
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
[quote="@lf"]Vandaag binnen gekreen en met succes in gebruik genomen:
VAG-COM 409.1 kabel (USB aansluiting)
Hiermee kan ik nu zelf storingen uitlezen, resetten, gegevens loggen, printen, etc.
De kabel wordt geleverd voor € 12,25 door http://www.obdtools.nl
De kabel werkte aanvankelijk niet waarna ik contact heb opgenomen met obdtools. Daar werd ik goed geholpen en hij stuurde mij een extra handleiding per mail. Hierdoor kon ik nu wel de juiste instellingen maken voor de USB -> serial COM poort en kreeg ik de boel snel aan de praat. De software wordt bijgeleverd op een mini-cd rom en betreft een shareware versie. Dat betekent dat je niet elke foutcode direct vertaald krijgt samen met verklarende tekst. Voor wie dat wil moet registreren of..... even op FTD gaan zoeken naar een geschikte spot
De uitleg van de foutcodes staan overigens ook op http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html
Ook leuk om eens te kijken zonder dat je de software hebt.
De software draait overigens zowel op XP als onder Vista (bij installatie krijg je eerst een foutmelding maar daarna start de installatie in de compatibiliteitsmodus)[/quote]
Welke windows versie ? Onder Windows 7 crashd VAGCOM.
VAG-COM 409.1 kabel (USB aansluiting)
Hiermee kan ik nu zelf storingen uitlezen, resetten, gegevens loggen, printen, etc.
De kabel wordt geleverd voor € 12,25 door http://www.obdtools.nl
De kabel werkte aanvankelijk niet waarna ik contact heb opgenomen met obdtools. Daar werd ik goed geholpen en hij stuurde mij een extra handleiding per mail. Hierdoor kon ik nu wel de juiste instellingen maken voor de USB -> serial COM poort en kreeg ik de boel snel aan de praat. De software wordt bijgeleverd op een mini-cd rom en betreft een shareware versie. Dat betekent dat je niet elke foutcode direct vertaald krijgt samen met verklarende tekst. Voor wie dat wil moet registreren of..... even op FTD gaan zoeken naar een geschikte spot

De uitleg van de foutcodes staan overigens ook op http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html
Ook leuk om eens te kijken zonder dat je de software hebt.
De software draait overigens zowel op XP als onder Vista (bij installatie krijg je eerst een foutmelding maar daarna start de installatie in de compatibiliteitsmodus)[/quote]
Welke windows versie ? Onder Windows 7 crashd VAGCOM.
De kabel die ik kocht bij obdtools.nl werkt niet onder Windows 7. De kabel wordt niet herkend.
Edit: obdtools.nl reageert niet meer op mijn vraag. Voor mij geen aanrader. Oh ja, op de meegeleverde "driver-cd" stond alleen een audio-track. (??)
Edit: obdtools.nl reageert niet meer op mijn vraag. Voor mij geen aanrader. Oh ja, op de meegeleverde "driver-cd" stond alleen een audio-track. (??)
- mx-man
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Ik heb ergens van internet een programmatje gepikt ( VCDS 10.6 ) en nu wil ik de tmc box uitzetten, en kijken of hij op bose staat, alleen krijg ik de melding : interface not found terwijl ik de k lijn wel heb aangesloten? doe ik iets verkeerd?
Thijs
Thijs
- Smarty707
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Heb je de juiste USB converter software gedownload (free) van de site Ross-tech?
Na installatie van dit progje even checken op welke comport hij het installeert. Vaak staat deze na installatie standaard op com 5. Verander deze in een vrije com port, bijv. 2. Dan moet het werken.
Groetjes
Smarty
Na installatie van dit progje even checken op welke comport hij het installeert. Vaak staat deze na installatie standaard op com 5. Verander deze in een vrije com port, bijv. 2. Dan moet het werken.
Groetjes
Smarty
Leder interieur, RNSE, komfortblinker, 6 gearbox,
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Is dat "programmaatje" dat je van internet hebt soms 10.6.3 (m.n. de 3 is hier belangrijk!
Indien ik mijn vagcom aansluit in de auto krijg ik na het opstarten van het programmaa op de laptop (met wifi) de melding "er is een update beschikbaar" (ik werk met 10.6 en de update is 10.6.3). Ik heb die update eens gedownload maar daarna werkte het programma dus niet meer! (melding dat er geen interface aanwezig is).
Vervolgens het programma verwijderd en mijn (officiële) versie 10.6 er weer opgezet en geen probleem meer!
Ik denk dus dat het te downloaden programmaatje van internet niet goed is en je daarom dat probleem hebt.
Theo
Indien ik mijn vagcom aansluit in de auto krijg ik na het opstarten van het programmaa op de laptop (met wifi) de melding "er is een update beschikbaar" (ik werk met 10.6 en de update is 10.6.3). Ik heb die update eens gedownload maar daarna werkte het programma dus niet meer! (melding dat er geen interface aanwezig is).
Vervolgens het programma verwijderd en mijn (officiële) versie 10.6 er weer opgezet en geen probleem meer!
Ik denk dus dat het te downloaden programmaatje van internet niet goed is en je daarom dat probleem hebt.
Theo
ik gebruik de app "torque" op mijn (android) telefoon en een bluetooth dongle voor op de bus in de auto. Voor het uitlezen van verschillende dingen (zoals snelheid, turbo druk etc) werkt het wel (heb nog geen foutcode kunnen testen omdat ik nog geen fout heb), en je zou er ook dingen mee kunnen uitvoeren. Installeren was een fluitje van een cent. Daarnaast kan je (bijna) realtime informatie krijgen tijdens het rijden en dit nog loggen ook. Zal binnenkort eens kijken wat er allemaal mogelijk is.
Hans
Hans
[quote="lemoi"]ik gebruik de app "torque" op mijn (android) telefoon en een bluetooth dongle voor op de bus in de auto. Voor het uitlezen van verschillende dingen (zoals snelheid, turbo druk etc) werkt het wel (heb nog geen foutcode kunnen testen omdat ik nog geen fout heb), en je zou er ook dingen mee kunnen uitvoeren. Installeren was een fluitje van een cent. Daarnaast kan je (bijna) realtime informatie krijgen tijdens het rijden en dit nog loggen ook. Zal binnenkort eens kijken wat er allemaal mogelijk is.
Hans[/quote]
Hallo Hans,
Heb van de baas (werkgever) pas ook een android toestel gekregen(bruikleen)inleveren uit dienst.
Maar welke App heb je hiervoor gebruikt? want er worden er nogal wat aangeboden , betaalt en gratis.
En wat moet ik me voorstellen bij een bluetooth dongel,lijkt me wel interressant om wat informatie op de telefoon te kunnen ontvangen.
Hans[/quote]
Hallo Hans,
Heb van de baas (werkgever) pas ook een android toestel gekregen(bruikleen)inleveren uit dienst.
Maar welke App heb je hiervoor gebruikt? want er worden er nogal wat aangeboden , betaalt en gratis.
En wat moet ik me voorstellen bij een bluetooth dongel,lijkt me wel interressant om wat informatie op de telefoon te kunnen ontvangen.
Veel mensen zijn positief over de app "torque". Een bluetooth dongle is een vag-com kabel zonder kabel. Het is een stekker die je op de OBD-poort in je auto aansluit en dan via bluetooth communiceert met je telefoon (of laptop als je dat wenst). Hier staat bijvoorbeeld een bluetooth dongle te koop voor weinig die ook met een seat ibiza werkt, dus vermoedelijk ook met de a2.Hallo Hans,
Heb van de baas (werkgever) pas ook een android toestel gekregen(bruikleen)inleveren uit dienst. Maar welke App heb je hiervoor gebruikt? want er worden er nogal wat aangeboden , betaalt en gratis. En wat moet ik me voorstellen bij een bluetooth dongel,lijkt me wel interressant om wat informatie op de telefoon te kunnen ontvangen.