Gloeilampjes achterlichten vervangen voor LED verlicting

Discussie over het exterieur van de A2
amsterram

08 apr 2011, 17:55 0 x

Graag zou ik de standaard gloeilampjes van de achterlichten vervangen voor LED verlicting.

Iemand enig idee waar goede en komplete sets lampen te krijgen zijn?

Hoor het graag!
Gompie

08 apr 2011, 19:13 0 x

Volgens mij kun je dan wel eens op problemen stuiten. Can bus pikt het niet....
Kentekenverlichting en stadslicht gaat wel gewoon, maar met andere lampjes zul je met weerstanden moeten werken denk ik.
Maar doe gerust en houd ons op de hoogte! :)
Gompie
ovi322
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

09 apr 2011, 15:19 0 x

[quote="Gompie"]Volgens mij kun je dan wel eens op problemen stuiten. Can bus pikt het niet....
Kentekenverlichting en stadslicht gaat wel gewoon, maar met andere lampjes zul je met weerstanden moeten werken denk ik.
Gompie[/quote]

Wat Gompie zegt is juist alleen stadslicht en kentekenverlichting en de rest moet in combinatie met weerstanden anders denkt het systeem dat je lamp stuk is.
Mocht je dit toch willen doen kijk eens op Ebay.
amsterram

03 mei 2011, 23:07 0 x

[quote="ovi322"][quote="Gompie"]Volgens mij kun je dan wel eens op problemen stuiten. Can bus pikt het niet....
Gompie[/quote]

Wat Gompie zegt is juist alleen stadslicht en kentekenverlichting en de rest moet in combinatie met weerstanden anders denkt het systeem dat je lamp stuk is.
Mocht je dit toch willen doen kijk eens op Ebay.[/quote]

Inmiddels de achteruitrijlampen en de mistlamp vervangen door LED exemplaren, aangeschaft bij Immers Leds

http://www.immers.info/Webwinkel-Produc ... en%29.html

Geeft prachtig helder licht en ziet er goed uit. De boordcomputer heeft er geen problemen mee.

Echter, het rechter mistachterlicht doet niets, er staat geen spanning op. Nog even uitzoeken hoe dit kan.

De kentekenplaat verlichting is inmiddels ook van het LED type, ook hiermee heeft de computer geen problemen. Ook dit ziet er weer modern high-Tech uit.

Rem en stadslicht LED vervanger is in bestelling bij HQ Auto Lighting

http://cgi.ebay.co.uk/1157-BAY15d-P21-5 ... 20b8b7c9d6

De richtingaanwijzers is een geval apart; ben nog geen BAU15S oranje LEDS tegen gekomen die ca 400 lumen licht geven. Voorts moet hierbij ook een weerstand worden aangesloten, anders is de knipperfrequentie te hoog. Dit zoek ik verder uit. Oplossingen welkom!
Gompie

04 mei 2011, 00:17 0 x

Note!!! if your car has interior bulb off massage system you will need a
CAN-BUS "ERROR FREE" version
Dat staat bij de eBay site en ik moest gelijk aan "Allo Allo" denken toen ik "bulb off massage" zag staan! :lol:
Maar mooi dat het nou ook voor Can-bus kan ("Kan-Bus?" :geek: )
Ik heb zelf ook LED stadslicht en kentekenverlichting. Bij mijn kentekenverlichting
brandt het ene LED lampje feller dan het andere, ook na omwisselen linker en rechter.
Staat daardoor iets minder High-Tech dan ik zou willen, maar meneer Kniesoor moet
ook wat te doen hebben...
Romulus

04 mei 2011, 12:09 0 x

[quote="amsterram"]Echter, het rechter mistachterlicht doet niets, er staat geen spanning op. Nog even uitzoeken hoe dit kan.[/quote]Ik verwacht dat alleen links een werkend mistachterlicht zit (af fabriek is dit in elk geval zo). Ik heb het achterlicht nog nooit open gehad dus ik weet niet of er wel een fitting/aansluiting etc. zit. Imho is één mistachterlicht beter dan twee i.v.m. verblinding/verwarring met remlichten, dus wat mij betreft zou ik het erbij laten. Moet zijn dat je er andere plannen mee hebt?
Johan

05 mei 2011, 10:28 0 x

Zouden ze moeten verbieden, een rechter mistachterlicht....

Bij de A2 zit hij gelukkig alleen rechtst. Iedere auto die ik gehad heb of zal krijgen, draai ik rechts het lampje er zelfs uit!

Dan maar een foutmelding, als is dit ook wel op te lossen.
Rens 79

05 mei 2011, 13:33 0 x

[quote="Johan"]Zouden ze moeten verbieden, een rechter mistachterlicht....

Bij de A2 zit hij gelukkig alleen rechtst. Iedere auto die ik gehad heb of zal krijgen, draai ik rechts het lampje er zelfs uit!

Dan maar een foutmelding, als is dit ook wel op te lossen.[/quote]
Johan lees je eigen bericht nog eens terug,zoals je het nu omschrijft heb je helemaal geen mistachterlicht :lol:

groet Rens
amsterram

31 mei 2011, 16:23 0 x

[quote="amsterram"][quote="ovi322"][quote="Gompie"]Volgens mij kun je dan wel eens op problemen stuiten. Can bus pikt het niet....
Gompie[/quote]

Mocht je dit toch willen doen kijk eens op Ebay.[/quote]

Inmiddels de achteruitrijlampen en de mistlamp vervangen door LED exemplaren, aangeschaft bij Immers Leds

Geeft prachtig helder licht en ziet er goed uit. De boordcomputer heeft er geen problemen mee.

Echter, het rechter mistachterlicht doet niets, er staat geen spanning op. Nog even uitzoeken hoe dit kan.

De kentekenplaat verlichting is inmiddels ook van het LED type, ook hiermee heeft de computer geen problemen. Ook dit ziet er weer modern high-Tech uit.

Rem en stadslicht LED vervanger is in bestelling bij HQ Auto Lighting

http://cgi.ebay.co.uk/1157-BAY15d-P21-5 ... 20b8b7c9d6

De richtingaanwijzers is een geval apart; ben nog geen BAU15S oranje LEDS tegen gekomen die ca 400 lumen licht geven. Voorts moet hierbij ook een weerstand worden aangesloten, anders is de knipperfrequentie te hoog. Dit zoek ik verder uit. Oplossingen welkom![/quote]

UPDATE
Inmiddels zijn alle gloeilampen vervangen voor LED exemplaren.

RICHTINGAANWIJZERS
De richtingaanwijzers was geen goede LED variant voor leverbaar, dus zelf gemaakt van
de H7 120 LED lamp. Voetje eraf gesoldeerd, op een BAU15S voetje gesoldeerd en er een amber hoesje omheen gemaakt van een 26mm TL hoes. Lichtopbrengstis ca 450 lumen en voldoende voor de felle richtingaanwijzers.

Er moest wel een weerstand van 10 Ohm 50 Watt parallel overheen gezet worden, anders is de knipperfrequentie te hoog.
Geen CANbus fouten.

ACHTERUITRIJLAMPEN
Inmiddels de achteruitrijlampen, aangeschaft bij Immers Leds
Geen CANbus fouten.

REMLICHT ACHTERLICHT
Aangeschaft via ebay maar ze geven onvoldoende licht.
Wederom een H7 120LED lamp genomen, H7 voetje eraf gesoldeerd en de tower bovenop de
42 led BAY15D gesoldeerd, zie foto's. Nu meer dan 420 lumen bij remmen en een normale lichtopbrengst bij de gewone achterlichten.
Er moet nog een weerstand overheen, ik denk aan 15 Ohm.

Om de remlichten nog beter uit te laten komen heb ik in het lampvoetje van het rechter mistachterlicht ook een LED lamp geplaatst.
Deze gaat aan bij het remmen.

Links was het gewone mistachterlicht: ook deze vervangen door een LED exemplaar.
Om 'm ook als remlicht te laten werken heb ik 'm aangesloten op het draadje van het remlicht, met een diode ertussen om te voorkomen dat als het mistachterlicht aangezet wordt, de remlichten branden.

Alles werkt helemaal prima en het resultaat is super.
Romulus

31 mei 2011, 18:17 0 x

Wat een, ehm, kerstboom :oops:

Nee, alle gekheid op een stokje ;) ik verwacht dat het er ook 'in bedrijf' erg goed uitziet. Respect voor je elektronicakunsten in elk geval! Enne, naar foto's/filmpje van de lampen in werking ben ik benieuwd... volgens mij oogt de A2 dan van achter ineens 10 jaar moderner...
Plaats reactie