Hulp gezocht

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
MN-NL

01 apr 2011, 01:32 0 x

PS als het met dealergarantie moet:

van den Udenhout / Audi en VW dealer in 's-Hertogenbosch / heeft er een staan voor een fractie meer:

http://www.udenhout.nl/occasions/index. ... id=4725741

(a.s. 1, 2 en 3 april 'dikke deal dagen')

Marc
MvdD

01 apr 2011, 10:50 0 x

Dank dank dank.

Even over de onderhandeling. €5750 is dus een mooie prijs, maar om daarop uit te komen zal ik op €5150 moeten beginnen om daarop uit te komen wanneer we allebei elkaar evenveel tegemoet willen komen. Dat is best wel bits als openingsbod nietwaar?

En voor de onderhandeling wil ik graag zo sterk mogelijke argumenten waarom ik de prijs lager wil hebben. Wat zijn harde bewijzen dat het geen S-line is, en wat zijn verder goede punten qua onderhandeling? Want onderhoudshistorie, de grote beurt en APK zijn in zijn voordeel.

Hoe kan ik overigens controleren dat de boekjes en NAP pas kloppen? Want ik zag gister iets op tv met een NAP pas die 300.000 afweek :|

Moet ik die Duitse garage er overigens nog bij betrekken? En hoe weet je dat hij daar in onderhoud is geweest dan?
MN-NL

01 apr 2011, 12:03 0 x

- boekjes: kijk of het verhaal 'klopt' dwz regelmatige afstanden tussen beurten, verschillende stempelinkt, verschillende handschriften, etc.
- als je eerste buikgevoel twijfel is, dan moet je op onderzoek. Heb je geen reden om argwanend te zijn dan is dat waarschijnlijk terecht.
- je kunt de laatste Duitse dealer voor import bellen ahv chassisnr, of hij daar in onderhoud is geweest maar omdat de auto blijkbaar dealeronderhouden is kan je ook de laatste NL dealer bellen. Die moet kunnen vertellen ahv fabrieksdatabase of alle onderhoud regulier uitgevoerd is.

mbt onderhandelen:
- een strategie zou kunnen zijn om eerst proef te rijden en laaiend enthousiast te zijn, dan obv je leeftijd zeggen dat je hard gespaard hebt, vragen of er niet iets met de prijs kan gedaan worden. Dan moet hij een eerste beweging maken. Vervolgens dat je limiet eigenlijk max 5500 is. En dan moeilijk kijken en stretchen naar 5750?
- overigens is 6000 voor deze wagen, mits alles als beschreven, naar mijn idee geen verkeerde prijs. Deze autootjes zijn nu eenmaal geld waard, er is vraag naar (ik zag er gisteren nog een staan bij een dealer, 5 jaar uit, weinig km's, voor een bedrag ter grootte van de aanschafprijs......vragen is iets anders dan krijgen natuurlijk. Maar er staan er bij de Audi dealers genoeg voor rond de 10 en die worden blijkbaar ook verkocht?)

Spannend dagje dus vandaag!

Succes, Marc
MvdD

01 apr 2011, 13:59 0 x

Bedankt voor de tips, klinkt goed!

Helaas kreeg ik een berichtje dat hij niet meer naar Utrecht komt, maar dat ik vanaf 14:00 wel bij hem in Lelystad terecht kan. Dit komt jammer genoeg niet uit voor een vriend die meeging voor de technische blik. Verder ziet het er naar uit dat deze vriend voorlopig ook niet kan dus ik weet eigenlijk even niet wat te doen, want alleen gaan vind ik eerlijk gezegd helemaal niets.

Vandaar dat ik jullie om hulp ga vragen :roll:

Oproep[/size]

Is er iemand die bereid is met mij mee te gaan voor een proefrit etc.

Uiteraard tegen volledige vergoeding van alle onkosten en tijd.

Vandaag nog of wellicht op een andere datum als dat beter schikt.

Stuur maar een private berichtje voor telefoonnummer etc.

Alvast bedankt
Romulus

01 apr 2011, 22:13 0 x

[quote="MvdD"]Wat zijn harde bewijzen dat het geen S-line is[/quote]Als alle zaken uit de link die ik je eerder plaatste, aanwezig zijn, kun je ervan uitgaan dat het een S-line is. Maar dat vroeg je niet ;)

Ik zie géén leer beklede sportstoelen, géén 3-spaaks leer bekleed sportstuur, géén S-line pookknop, géén lederen handremmanchet, géén 17" sportvelgen... (zulke mooie detailfoto's kunnen ook in je nadeel werken :mrgreen: )
Ik kan ook niet echt een verlaging ontdekken, maar daarvoor zijn de foto's niet echt geschikt. Voor zover ik kan nagaan hebben de originele S-lines de badges op de stootrand op het achterportier. Daar heeft deze ze niet :o - en de originele hebben geen badges op het voorspatbord of de achterklep - en deze wel :s hock:

Ik laat de conclusie aan jezelf...
[quote="MvdD"]Hoe kan ik overigens controleren dat de boekjes en NAP pas kloppen? Want ik zag gister iets op tv met een NAP pas die 300.000 afweek :| [/quote]Met het chassisnummer kijken in de administratie van Audi. Zolang de auto daar in onderhoud is geweest, moet daar wat te vinden zijn. Of bel andere garages waar de wagen in onderhoud is geweest (facturen). Geen enkel systeem is waterdicht, maar als je op verschillende andere manieren dezelfde informatie krijgt, kun je er redelijk van uitgaan dat het klopt. Audi kan je trouwens ook een complete uitdraai maken van de uitrusting toen de wagen de fabriek verliet (dus ook S-line of niet).

Je moet de verkoper trouwens ook eens vragen naar de cruise control met twee afstanden. Ik vermoed dat hij CC en FIS door elkaar haalt. De laatste is de boordcomputer en die kan twee afstanden onthouden. En waarom hij de wagen na twee maanden alweer verkoopt (aanvang laatste tenaamstelling volgens RDW 26-01-2011)...

Nu genoeg gesabeld. Ik moet zeggen dat de wagen een verzorgde indruk maakt. Positief is m.i. ook de geribbelde serviceklep, die gezien het bouwjaar later moet zijn gemonteerd. Dat doet alleen een liefhebber (of er moet schade aan zijn geweest, maar daar ziet het op de foto's echt niet naar uit). Het lijkt me een harde waar je veel plezier aan kunt hebben! Ben benieuwd naar je verslag van het bezoek!
falcon

01 apr 2011, 23:40 0 x

Ik heb het idee dat je wel heel argwanend bent. Uiteraard wil je alles zo goed mogelijk checken, maar als iemand al adverteert met de NAP-gegevens dan is dat al vrij positief. Toen ik mijn auto kocht kon ik dat niet controleren, maar tijdens de ontmoeting met de verkoper krijg je een heel behoorlijk beeld van de betrouwbaarheid van iemand. Als je dan twijfelt, dan zoek je rustig verder, maar voelt het goed en betrouwbaar, dan moet je toch ergens de gok durven nemen.
Dus vraag nogmaals waarom de verkoper de auto weg doet na 2 maanden (vermoedelijk vanwege het nog zuiniger willen rijden) en stel ook de overige vragen die hier gesuggereerd zijn (cruisecontrol, regensensor etc).
Dat de auto bij een Duitse dealer in onderhoud geweest is kon je op de foto van de papieren zien, ik zag daar de naam van de dealer staan en heb gegoogled waar die zit.
Ben ook benieuwd naar je verhaal!
MvdD

02 apr 2011, 15:08 0 x

Nou bij deze dan het verhaal.

Ik ben deze ochtend wezen kijken en hij zag er redelijk goed uit. De velgen hadden verschrikkelijke stoeprand schade waarbij zeker 75% van de omtrek van de velg kapot gereden was. Verder functioneerde het dakje alleen de eerste 3 keer goed, daarna kwam hij niet meer verder dan halverwege helaas. Toch vond ik deze punten geen enorm probleem, het feit dat de koppeling in de eerste en tweede versnelling niet aanvoelde vond ik erger.

Toen heb ik alle boekjes en papier gecontroleerd en dat zag er allemaal uitstekend uit. Ik besloot de garage te bellen waar de grote beurt was uitgevoerd, en na een lang gesprek met de beste man kwam ik erachter dat er een aantal tussenbeurtjes niet in het boekje vermeld stonden. Waaronder een beurt bij kilometerstand 134.000.

Grappig, want de huidige kilometerstand was 120.000. De garagehouder was ontzettend aardig en verteld over de hele historie van de auto (hij is bij hem destijds gekocht) etc. en schatte dat de teller zeker over de 150.000 moest staan, gezien het aantal kilometers dat deze jongen per jaar reed.

Helaas dus, even verder zoeken naar een andere :(
Gompie

02 apr 2011, 15:28 0 x

Helaas, maar beter even langer doorzoeken dan een Premium kat in de zak...
Het schijnt dat ook in Duitsland veel tellers worden teruggedraaid, men schat 1 op de 3!
Een schone zaak is geduld waard. Succes met de queeste, Gompie
MN-NL

02 apr 2011, 18:54 0 x

Je schrijft 'helaas' en het is ook wel balen natuurlijk, maaaaaaar:

Stel je voor dat je hem gekocht had, had je mooi een zeperd te pakken. En dat is door al je goede voorstudie dus voorkomen. Dat kan je ook als een succes zien (en bonuspunten bij je schoonmoe :lol: ).

Kijk anders eens naar die auto bij van den Udenhout in Den Bosch? Dan heb je een dealer-auto en die is heus niet geklokt. Anders schuiven ze hem wel de handel in namelijk....

Marc

PS die zijn morgen open....
MvdD

02 apr 2011, 23:40 0 x

Goeie tip Marc!

Ik ga morgen langs, maar er staat dat inruil minimaal €1350 oplevert. Dat lijkt me vrij sterk voor de Seat Ibiza uit 1997 die ik heb staan. Er staat echter geen sterretje naar uitzonderingen ofzo bij, dus misschien heb ik geluk!
Plaats reactie