Hulp gezocht

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Gebruikersavatar
MvdD
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 feb 2011, 16:22

25 mar 2011, 22:28 0 x

[quote="mx-man"]ziet er ook erg netjes uit... heerlijke stoelen!

Thijs[/quote]

Haha je bedoelt dat ze verwarmd zijn? Vooral fijn voor de bijrijder ;)

Moet ik verder nog waarde hechten aan het feit dat de coulance regeling hiervoor niet meer opgaat?

Verder is hij niet dealer onderhouden, maar een jaar geleden uit Duitsland gehaald als cadeautje voor zijn vrouw. Toen die opeens besloot om hem te verlaten besloot hij toch maar om de auto niet mee te geven. Er zit sinds 15.000km een nieuwe distributieriem op. En hij zegt dat hij nooit in elkaar gezeten heeft.
Gebruikersavatar
MN-NL
Berichten: 223
Lid geworden op: 21 jun 2010, 23:31

25 mar 2011, 23:11 0 x

Qua prijs denk ik dat hij daarmee zijn kosten terughaalt ongeveer. Die wielen, wel mooi maar het wordt een stuiterbakje zo denk ik. Ieder zijn ding.

Die grijze ziet er zeker niet verkeerd uit maar daar komt zoals ik de advertentie lees het importverhaal nog bij. Dat is dus die 350 bpm plus 131,50 (net geweest met een andere auto...) keuringskosten RDW incl. APK. Dus 6000 zeg maar wat voor een goede auto een goede prijs is.

Je weet intussen zo'n beetje hoe het in elkaar steekt en wat je voor welk bedrag kunt kopen, doe er je voordeel mee!

(je overwegingen zijn al prima trouwens, komt wel goed dus ;) )

Marc
Gebruikersavatar
MvdD
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 feb 2011, 16:22

25 mar 2011, 23:21 0 x

Haha ik begin er inderdaad steeds beter in te worden, maar hecht nog wel veel waarde aan jullie meningen, advies en tips!

Hebben die velgen zoveel invloed op de wegligging en het rijgedrag dan? Anders kan ik altijd nog een ander origineel setje op de kop tikken.

Die grijze is al ingevoerd, maar alleen nog niet op NL kenteken gezet (Kan dit kloppen?), die man had het namelijk alleen over een bezoekje aan de RDW à €350 en wachten op je goedkeuring.

Ik neig momenteel meer naar de lichtblauw vanwege de kilometerstand, de kleur en het feit dat het me 300km, moeite en wachttijd scheelt.
Gebruikersavatar
Romulus
Berichten: 1587
Lid geworden op: 15 jan 2010, 13:33

26 mar 2011, 11:47 0 x

[quote="MvdD"]Moet ik verder nog waarde hechten aan het feit dat de coulance regeling hiervoor niet meer opgaat?[/quote]
Coulance = op kosten van Audi wordt je Open Sky dak gerepareerd of vervangen indien problemen voordat de auto 10 jaar oud is (op de dag af!).

Geen coulance = Open Sky is een geweldig mooie optie, maar verrekte prijzig als het stuk gaat (er hangt me 1800 euro bij voor reparatie/gedeeltelijke vervanging). En ze gaan vroeg of laat allemaal stuk. Als het aantoonbaar al gerepareerd is (met of zonder coulancebijdrage, dit is pas sinds vrij kort wat algemener bekend) kun je de gok nemen dat het weer een aantal jaren goed gaat. En anders laat je het dicht, nog steeds mooi 8-)

Succes weer...
Gebruikersavatar
MvdD
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 feb 2011, 16:22

26 mar 2011, 21:38 0 x

Goed om te weten en even na te vragen, thanks.

Ik heb de verkoper van de lichtblauwe A2 gesproken voor een proefrit, maar kreeg te horen dat er al mensen waren wezen kijken en dat hij op hun beslissing zou wachten. Nu kreeg ik zojuist te horen dat zij niets meer hebben laten horen en dat wij dus voor deze week een afspraak kunnen maken!

Ik heb er zin in 8-)
Gebruikersavatar
MN-NL
Berichten: 223
Lid geworden op: 21 jun 2010, 23:31

26 mar 2011, 22:05 0 x

Ik denk dat je aan die blauwe geen slechte hebt. De man heeft hem zelf uit Duitsland gehaald? Dan heeft hij kopien van de Duitse papieren (Fahrzeugbrief) neem ik aan, daar kan je het nodige uithalen mbt de geloofwaardigheid van de KM stand. Zo staan daar alle eigenaren incl. geboortedatum op bijvoorbeeld.
Het TUV rapport bevat ook de KM stand, moet je er 2 of 3 van hebben (elke 3 jaar).
Boekje erbij? Bel naar de garage die het laatste onderhoud heeft gedaan, vraag ook naar die riemwissel.
En budgetteer voor een check door een A2 specialist (plus evt wat reparatie). De prijs is oke en je budget heeft dan ook wat ruimte mocht je een tegenvallertje hebben.

Veel plezier, je hebt inimiddels een referentie qua rijgedrag!

Marc
Gebruikersavatar
MvdD
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 feb 2011, 16:22

27 mar 2011, 17:30 0 x

Hij heeft hem inderdaad zelf uit Duitsland gehaald. Ik ben verder niet echt bekend hiermee, maar neem een maatje mee voor de controle van de aandachtspunten.
Verder heb ik nog de volgende vragen:

1) Vraag ik hem op voorhand naar die Fahrzeugbrief of ter plekke?
2) Wat is een TÜV rapport en waarom is dit belangrijk voor mij? (google gaf niet echt goede info)
3) Welk boekje bedoel je precies? Er is geen onderhoudshistorie vastgelegd en ook niet dealeronderhouden.
4) Bel ik de garage ter plekke of op voorhand? Wat moet ik precies vragen behalve de riem?
5) Wat is realistisch qua onderhandeling? Ik zat te denken om hem gewoon straight to the point ongeveer zoiets te zeggen mits ik hem wil:
“We kunnen hier gaan onderhandelen en langzaam naar elkaar toekruipen, maar gezien het feit dat er geen onderhoudsboekjes aanwezig zijn, en ik er dus een A2 specialist naar ga laten kijken, geef ik je €5500 en ga ik hem nu overlaten schrijven.”
Gebruikersavatar
MN-NL
Berichten: 223
Lid geworden op: 21 jun 2010, 23:31

27 mar 2011, 21:16 0 x

Als er geen onderhoudshistorie is vastgelegd en er ook geen boekjes zijn zou ik toch op andere wijze een behoorlijke bevestiging van de km-stand willen hebben. Je zit niet te wachten op een auto die 100k teruggedraaid is lijkt me.

- eerste punt: buikgevoel. Is de auto eerlijk of heb je er een raar gevoel bij? Wat voor indruk maakt de verkoper?
- Zoals gezegd, op de Fahrzeugbrief (is Duits kentekenbewijs) staan alle eerdere bezitters in Duitsland incl. geboortedatum. Je ziet hoe lang ze de auto gehad hebben, hoe vaak hij is verkocht.
- Als er geen onderhoudshistorie is, hoe is dan die riemwissel aantoonbaar?
- TUV rapport is een soort APK bericht. Bestaat uit twee delen, de HU (Hauptuntersuchung) en AU (ook ASU, Abgassuntersuchung). In Duitsland elke 3 jaar. Op beide documenten staan de autogegevens, kenteken (dat kan wisselen in Duitsland) en chassisnummer. En de km-stand wordt vermeld.
- de garage van de laatste beurt vraag je naar de toestand van de auto, wat er aan gebeurd is of gedaan moet worden, bij welke KM-stand de laatste beurt is uitgevoerd. Je moet dus bellen voor je een bod doet lijkt me....

Vwb je onderhandelingsstrategie: wat voor jou werkt is voor jou een goede strategie. Die man wil van de auto af en graag cash. In die zin kan het werken.

Succes dus.....

Marc
Gebruikersavatar
MvdD
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 feb 2011, 16:22

28 mar 2011, 16:08 0 x

Zo, het volgende mailtje is zojuist uitgegaan. Ben benieuwd!

Hoi ...,

Voor een mogelijke snelle afhandeling donderdag, zou ik graag een aantal dingen willen weten/vragen. Dan weet ik ook waar ik verder aan toe ben in de toekomst, mochten wij tot een overeenkomst komen.

- Heb je kopieën van de Duitse papieren (Fahrzeugbrief) en de TÜV rapporten nog? Zou je deze willen klaarleggen voor donderdag?
- Bij welke garage heeft hij als laatste onderhoud gehad en is dit tevens de garage waar de distributieriem is vervangen? Zou je mij het Duitse kenteken willen mailen?
- Is er in het verleden een revisie/reparatie aan het panorama dak geweest? En viel dit toen onder de coulance regeling die Audi heeft opgezet?


UPDATE:
Hij belde mij meteen op en gaf het volgende als antwoord:
- Hij was op zijn werk en wist zo 123 niet of hij die papieren en rapporten nog had. Dit zo hij controleren als hij thuis zou komen. De RDW keuringsrapporten heeft hij nog wel.
- De distributeriem is door een vriend, die bij een Audi garage werkt, erin gezet buiten werktijd. Geen aankoopbewijs etc. meer.
- Of er in het verleden iets is gerepareerd wist hij niet, in ieder geval niet zolang de A2 in zijn bezit is geweest. Het dakje werkt verder uitstekend, zo hij zegt.

Niet helemaal de antwoorden waar ik op gehoopt had helaas. Hoop dat de proefrit/controle wat goed kunnen maken.
Gebruikersavatar
MN-NL
Berichten: 223
Lid geworden op: 21 jun 2010, 23:31

28 mar 2011, 16:31 0 x

Ik zie wel iemand die niet zoveel te verbergen heeft. Dat is in ieder geval iets. Voor de onderdelen moet er toch een factuur zijn lijkt me?

(Volgens mij kan je een kapje rond de distributie verwijderen zonder veel moeite. Dan zie je de riem. Meestal staat er ook een jaartal op gedrukt, motor ronddraaien (zonder starten!) laat de hele riem voorbijrollen. In ieder geval zie je de staat van de riem).


Ik zou een aankoopkeuring overwegen en specifiek naar dit onderdeel laten checken?

Marc
Plaats reactie