Hulp gezocht

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
MN-NL

25 mar 2011, 13:08 0 x

Sorry Jos, Sorry Hans......

Marc
MvdD

25 mar 2011, 14:09 0 x

Wederom bedankt voor de duidelijk reactie.

Vandaag om 16:00 ga ik een proefrit maken in deze A2:
http://auto.marktplaats.nl/audi/4331453 ... nd=27&fs=1

Leren bekleding achteraf is dus altijd nog een optie, klinkt goed.

Wat betreft die coulance regeling, dat moet ik nog even helemaal uitzoeken. Ik moet wel eerlijk tegenover mijzelf blijven, en bij elke A2 die ik bekijk zonder panorama dak, baal ik er standaard toch wel van.

Wat bedoel je trouwens met knock-out argument? Ik rijd nooit in Duitsland, maar misschien dat ik wellicht met de A2 duitsland een keer induik voor een weekendje weg ofzo. Die stickers hebben dan toch eigenlijk geen meerwaarde?
MN-NL

25 mar 2011, 14:49 0 x

Ga eerst maar eens lekker rijden, en probeer je voor te stellen hoe belangrijk je het glazen dak vindt! En, vooral, of je de auto prettig vindt.

Vwb de Feinstaubzone stikker: als je zelden in de Duitse binnenstad komt, maakt die stikker niet heel veel uit.
Met je gele nummerborden kan je altijd nog de onwetende toerist uithangen.....

(Een boete is niet echt veel geld in Duitsland, ik riskeer dat gewoon. Als je in de binnenstad in zo'n zone zit parkeer je gewoon in een parkeergarage. Daar loopt echt geen agent te controleren. Een stikker haal je in Duitsland voor 10 euro of zo bij de TUV).

Gr. Marc
MvdD

25 mar 2011, 18:59 0 x

Ik heb zojuist een proefrit gemaakt in de A2 die ik hierboven vermeld had. Ik vond hem erg fijn rijden en moest alleen even wennen aan de lichte koppeling en het erg hoge aangrijpingspunt.

Het enige nadeel dat ik verder kon ontdekken was de hendel waarmee je je stoel kan verstellen. Deze zat bij het in en uitstappen een beetje in de weg.

Nu zit ik een beetje met een dilemma en zou ik graag jullie advies wederom willen. Het gaat om het volgende.

De prijs van deze A2 was €8.945 inclusief 3 maanden BOVAG garantie (€500) en inruilkorting (€500).
De afleverkosten zijn €295 en hiervoor krijgt hij een nieuwe APK en een grote beurt waarbij sowieso de distributieriem vervangen zal worden. Mochten er verdere mankementen zoals versleten remschijven opduiken, zal dit geen extra kosten opleveren.

In totaal is het dus: €9.240.

Wanneer ik mijn Seat Ibiza uit 1997 inruil, krijg ik hiervoor €250 terug. Hier komt nog €500 inruilkorting bij, dus in totaal €750.

Subtotaal: €8.490

Gezien de kilometerstand van 68.000, de nieuwe distributieriem, het feit dat alle onderhoudsboekjes aanwezig zijn, en een NAP, dacht ik dat ik best af kon zien van de BOVAG garantie wat me €500 extra scheelt.

Subtotaal: €7.990.

Na onderhandelen kan ik hem voor €7.750 meenemen.

Nu twijfel ik een beetje of dit toch niet een hele goede deal is. De koppeling van mijn Ibiza staat op het punt het te begeven en er zijn een aantal defecten welke echt gerepareerd moeten worden (knipperlicht, zekeringetjes etc.). Dus nu dit bedrag ervoor krijgen klinkt best prettig.

Nadelen:
- Geen cruisecontrol
- Geen panorama dak
- Kans dat hij morgen weg is

What to do?

Is er een forumlid met een A2 met panorama dak waar ik morgenochtend wellicht even in mag zitten om te kijken of het een gemis gaat worden of niet?
MN-NL

25 mar 2011, 20:38 0 x

- ik zou voor die paar honderd euro niet de garantie laten lopen? Bied 8000 incl. de garantie....
- de auto is echt niet zo maar weg, anders vind je weer een andere
- om een ander voorbeeld te nemen: die blauwe in Duitsland heb je waarschijnlijk voor minder dan 6000 in NL op kenteken staan, er staat vraagprijs 5500 dus bied 5000 of zo. Dan kan je 'm al voor 5500 op kenteken hebben. Zit ook geen garantie op, dus dat maakt geen verschil naar mijn idee.

Geef je de Seat weg, daar bied op marktplaats of een opkoper gelijksoortig geld voor. Tellen we even niet mee voor het gemak en heb je nog 2 ruggen in je zak. Ik zou wel weten wat ik zou doen.....

Wat is dus wijsheid? Slaap eerst een nachtje. Bij die verkoper in NL moet je niet te gretig zijn, je eerste verliefdheid is ook wat gezakt en dan kan je wat rationeler kijken.....
Als je importeren te lastig vindt en zekerheid wil hebben, prima. Ik denk dat je ziet wat het prijskaartje daarvan is?

En bedenk dat er altijd weer een volgend (nog beter!) exemplaar te vinden is ;) Haast is de allerslechtste raadgever in deze.

Veel wijsheid,
Marc
mx-man
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

25 mar 2011, 21:10 0 x

bij mij mag je wel kijken alleen ik weet niet waar je woont...

Groetjes Thijs
MvdD

25 mar 2011, 21:24 0 x

Ik woon in de omgeving van Utrecht, en jij? Thanks voor het aanbod, ben bezig een proefrit te regelen bij een A2 met panoramadak dus wellicht is het niet nodig.

Ik heb zojuist even goed nagedacht, een maatje gesproken en rondgekeken op internet en heb besloten het toch niet te gaan doen. Met garantie komt hij op €8250 en dat is gewoon teveel voor deze auto.

Verder zie ik inderdaad in Duitsland en op marktplaats nog genoeg mooiere A2's staan voor minder geld en dan krijg ik nog een beetje voor de Seat terug ook.

Ik heb zojuist contact gehad met de verkoper van deze auto. Er staat niet veel in de beschrijving, maar de kleur is mooi, hij heeft panoramadak en een decent kilometerstand. Is de prijs wellicht te laag hiervoor?

http://auto.marktplaats.nl/audi/4265469 ... 4VB4M&df=1
mx-man

25 mar 2011, 21:33 0 x

MvdD

25 mar 2011, 21:46 0 x

Mooie A2, ook qua uitrusting. Ik vind onderstaande opties er alleen interessanter uit zien dus laat deze nog even staan denk ik.

Wat vinden jullie van die marktplaats advertentie hierboven? De verkoper vertelde mij zojuist het volgende:
- Kilometerstand is 124k
- 2 eigenaren gehad
- Audi dealer onderhouden met bewijs aanwezig
- Bouwjaar 12/2001 dus in aanmerking voor coulance regeling
- Geen ongeluk gehad etc.
- Door dealer in Duitsland en door deze handelaar gecontroleerd, geen mankementen kunnen vinden.
- Staat nog niet op NL kenteken dus moet nog door de RDW.

Verder heb ik contact met deze particuliere verkoper gehad:

http://auto.marktplaats.nl/audi/4337949 ... 4VB4M&df=1

Hij staat er heel strak bij vind ik zelf. Probleem is alleen dat er al mensen zijn wezen kijken en hem morgen gedurende de dag laten weten wat ze doen en ik dus alleen kans maak door morgenochtend meteen langs te gaan en te besluiten hem wel of niet te nemen. Tevens komt hij niet meer in aanmerking voor de coulance regeling.

Adviesjes adviesjes aub :)
mx-man

25 mar 2011, 22:26 0 x

ziet er ook erg netjes uit... heerlijke stoelen!

Thijs
Plaats reactie