De dagrijverlichting (drl)

Projecten, modificaties en accessoires.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 nov 2013, 18:31 0 x

Handige site! Zeker voor die stekkers, maar ik zie ook meer handige materialen. Top!
Staat inmiddels op mijn lijst met nuttige URL's ;)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Pocoloco

02 nov 2013, 21:02 0 x

Zeker een mooie site ,toppie gekkie.
HansJan
Moderator

02 nov 2013, 21:13 0 x

[quote="HansJan"][quote="Johan 3L"]Afkitten helpt juist niet.
Ik heb ooit bij Philips afd. bewakingscamera's gewerkt. De buitenhuizen waren helemaal afgedicht (IP55), en gewoon condens, oplossing "gaatje" maken dat het aangetrokken vocht -door temperatuurverschillen- weer kan verdampen.
Doe je weinig tegen. Niet afkitten was het advies.[/quote]
Ik heb het nog even gecontroleerd en begrijp het nog niet helemaal. In de oorspronkelijke situatie zaten er rubberen ringen om de reflectoren zodat deze waterdicht in de behuizing zitten en de reflector nog kan bewegen voor het afstellen.

In de behuizing zitten geen gaatjes voor vochtafvoer, dus ik heb met het afkitten toch hetzelfde bewerkstelligd? Of zie ik nou iets cruciaals over het hoofd? De koplampen zijn toch ook helemaal verlijmd? :?[/quote]
Kan ik hier nog een keer op terugkomen?

Zoals gemeld zitten de originele reflectoren met een siliconen/rubberen ring in de behuizing. Ik bespeur daar geen gaatjes in voor doorlaten van vocht(dampen). Ik heb vandaag de mislampen gedemonteerd en ook daar tref ik geen gaatjes in de behuizing. Ik snap er dus geen biet van. :-(

Waarom komt er toch zoveel vocht in mijn systeem terwijl de originele opbouw ogenschijnlijk hetzelfde is? Of zie ik echt iets over het hoofd? Ik wil niet zomaar gaatjes boren in de mistlamp voordat ik weet wat de echte oorzaak is. Ik heb wel een deel van het kit verwijderd en de lamp met een föhn drooggemaakt.

Edit: Het vocht is gewoon weer teruggeslagen op de lamp. Vrees dat het zonder gaatje niet gaat lukken, maar dan moet deze wel bovenin omdat warmte stijgt. Maar wellicht heeft iemand nog een verklaring.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Audi_gekkie

03 nov 2013, 14:21 0 x

@HansJan
Merkwaardig. Nee volgens mij zie je niks over het hoofd.
Is het net zo erg als de koplampen van paladore?

On Topic:
Helaas is het mij niet gelukt om aan twee mini-lock stekkertjes te komen, maar aankomende maandag krijgt de auto een nieuw brandstoffilter bij Jan Los en een peper bij JB Autoservice.
Ik hoop dat zij mij de stekkertjes kunnen leveren.

Ja ik had het kunnen solderen, maar ik wil de originele bedrading niet strippen.
De brug komt dus netjes in de mini-lock stekkertjes en zo lijkt het af-fabriek.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

03 nov 2013, 21:11 0 x

[quote="HansJan"][quote="HansJan"][quote="Johan 3L"]Afkitten helpt juist niet.
Ik heb ooit bij Philips afd. bewakingscamera's gewerkt. De buitenhuizen waren helemaal afgedicht (IP55), en gewoon condens, oplossing "gaatje" maken dat het aangetrokken vocht -door temperatuurverschillen- weer kan verdampen.
Doe je weinig tegen. Niet afkitten was het advies.[/quote]
Ik heb het nog even gecontroleerd en begrijp het nog niet helemaal. In de oorspronkelijke situatie zaten er rubberen ringen om de reflectoren zodat deze waterdicht in de behuizing zitten en de reflector nog kan bewegen voor het afstellen.

In de behuizing zitten geen gaatjes voor vochtafvoer, dus ik heb met het afkitten toch hetzelfde bewerkstelligd? Of zie ik nou iets cruciaals over het hoofd? De koplampen zijn toch ook helemaal verlijmd? :?[/quote]
Kan ik hier nog een keer op terugkomen?

Zoals gemeld zitten de originele reflectoren met een siliconen/rubberen ring in de behuizing. Ik bespeur daar geen gaatjes in voor doorlaten van vocht(dampen). Ik heb vandaag de mislampen gedemonteerd en ook daar tref ik geen gaatjes in de behuizing. Ik snap er dus geen biet van. :-(

Waarom komt er toch zoveel vocht in mijn systeem terwijl de originele opbouw ogenschijnlijk hetzelfde is? Of zie ik echt iets over het hoofd? Ik wil niet zomaar gaatjes boren in de mistlamp voordat ik weet wat de echte oorzaak is. Ik heb wel een deel van het kit verwijderd en de lamp met een föhn drooggemaakt.

Edit: Het vocht is gewoon weer teruggeslagen op de lamp. Vrees dat het zonder gaatje niet gaat lukken, maar dan moet deze wel bovenin omdat warmte stijgt. Maar wellicht heeft iemand nog een verklaring.[/quote]

Kijk eens naar dit onderwerp:

http://www.audi-a2.nl/topic462.html

De oplossing zou volgens dit topic zijn, ventilatie in plaats van dichtmaken.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
HansJan
Moderator

03 nov 2013, 22:45 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"]Kijk eens naar dit onderwerp:

http://www.audi-a2.nl/topic462.html

De oplossing zou volgens dit topic zijn, ventilatie in plaats van dichtmaken.[/quote]
Die had ik gelezen en het is allemaal verklaarbaar. Maar ik snap dan nog steeds niet waarom de mistlampen die ik nieuw gekocht heb, ook helemaal luchtdicht zijn. Denk dat met een tradtionele halogeenlamp de lucht nog warmer wordt dan met LED. Ik weet het niet, kan er geen touw aan vastknopen.
Audi_gekkie

09 nov 2013, 01:57 0 x

[quote="Audi-gekkie"]
On Topic:
Helaas is het mij niet gelukt om aan twee mini-lock stekkertjes te komen, maar aankomende maandag krijgt de auto een nieuw brandstoffilter bij Jan Los en een peper bij JB Autoservice.

Ja ik had het kunnen solderen, maar ik wil de originele bedrading niet strippen.
De brug komt dus netjes in de mini-lock stekkertjes en zo lijkt het af-fabriek.[/quote]

Vandaag is het wederom niet gelukt om zowel bij Jan Los of JB Autoservice passende mini-lock stekkertjes te bemachtigen.
Wel kreeg ik als tip om bij de Audi-dealer te vrgen naar een reparatiesetje voor de lichtschakelaar. Daarbij zitten de goede stekkertjes.

Wie heeft tips om dit netjes te doen?
Om pin 3 goed te gebruiken heb je wel zo'n stekkertje nodig, maar deze zit er niet in.

Verder zei een monteur dat ik wel eens een bekeuring kon krijgen wanneer ik de mistlampen als drl's ging gebruiken, omdat deze daar niet voor bedoelt zijn. :?: Het zijn breedstralers.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

09 nov 2013, 09:29 0 x

[quote="Audi-gekkie"]
Verder zei een monteur dat ik wel eens een bekeuring kon krijgen wanneer ik de mistlampen als drl's ging gebruiken, omdat deze daar niet voor bedoelt zijn. :?: Het zijn breedstralers.[/quote]

Als de monteur bedoelt dat je de origineel gemonteerde mistlampen/breedstralers als dagrijlampen gebruikt, heeft
hij gelijk.
Deze lampen mogen alleen bij mist/regenval bij een zicht minder dan 200m worden gebruikt,
althans zo heb ik het ooit geleerd ...
Ander gebruik is hinderlijk voor andere weggebruikers, omdat deze mistlampen feller zijn als DRL's

De dagrijlichten gemonteerd op dezelfde plaats, mogen naar mijn mening wel worden gebruikt.
Voor de politie is door de plaats van de lichten overdag op afstand slecht te zien of het mistlampen/breedstralers
zijn of DRL's ...

Ik kan me voorstellen dat je inderdaad wel eens een keer aangehouden zal worden voor een nadere inspectie ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

10 nov 2013, 22:49 0 x

[quote="Audi-gekkie"][quote="Audi-gekkie"]
On Topic:

De brug komt dus netjes in de mini-lock stekkertjes en zo lijkt het af-fabriek.[/quote]

Vandaag is het wederom niet gelukt om zowel bij Jan Los of JB Autoservice passende mini-lock stekkertjes te bemachtigen.
Wel kreeg ik als tip om bij de Audi-dealer te vrgen naar een reparatiesetje voor de lichtschakelaar. Daarbij zitten de goede stekkertjes.

Wie heeft tips om dit netjes te doen?
Om pin 3 goed te gebruiken heb je wel zo'n stekkertje nodig, maar deze zit er niet in.

Verder zei een monteur dat ik wel eens een bekeuring kon krijgen wanneer ik de mistlampen als drl's ging gebruiken, omdat deze daar niet voor bedoelt zijn. :?: Het zijn breedstralers.[/quote]

gekkie je hebt nu lang genoeg geleden....... :lol:
als je wilt stuur ik je ze op.
laat maar weten hoeveel je er nodig hebt en voor welke pin op de schakelaar dan zoek ik de juiste er voor je bij.

als iemand anders ze ook wil hebben, laat maar weten.
Audi_gekkie

11 nov 2013, 00:15 0 x

@koop9
Wauw meen je dat?!
Dat is echt super :D :D

Voor pin 3 en pin 8 zoek ik zo'n mini-lock.
In de mini-lock voor pin 8 komen 2 draden. Eén van de al aanwezige en één van de brug.

Voor de duidelijkheid ik kan er wel aankomen, maar de verzendkosten zijn niet mis.
Ik denk dat het deze is, maar het is dus een gok. Weet niet hoe lang en dik ze zijn, die ik nodig heb.
http://www.rdae.nl/35630-p-1612.html

Inmiddels heb ik al wel een draad voor de overbrugging met zekering gescoord bij Brezan.
Plaats reactie