De dagrijverlichting (drl)

Projecten, modificaties en accessoires.
Pocoloco

30 okt 2013, 20:18 0 x

[quote="HansJan"][quote="Audi-gekkie"]Pocoloco, als je het anders in gedachten had, wil je het dan deze week wel melden.
Dit weekend wil ik de drl's werkende hebben.[/quote]
Als je niet tot zondag kunt wachten, kijk dan eens naar onderstaand topic op het VW forum.
Hier wordt heel mooi beschreven én getoond hoe het echt moet (en ik ook in gedachten had).

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=88048

De wijze die pocoloco hanteert is anders, en daar ben ik ook erg benieuwd naar, maar als je kunt solderen dan is dit een prima alternatief![/quote]

Speciaal voor jou vandaag een proefstukje gemaakt HansJan!! :mrgreen:
Scheelt je een paar dagen wachten.

Wat heb je nodig!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je kan dit ook met een aansteker doen.
De rest hoef ik niet uit te leggen foto,s zeggen genoeg toch! ;)

Afbeelding

Afbeelding
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 okt 2013, 22:00 0 x

Had gisteravond al even gezocht maar kon snel niets vinden, maar dit is een ingenieuze oplossing en veel minder tijdrovend. Met solderen heb je altij een hand tekort en hiermee los je dat probleem direct op.

Dus als je een aftakking wilt voorzien, dan knip je de bestaande ader door, stript de isolatie, voert de twee bestaande en de nieuwe ader in de huls, verwarmen en krimpen, intapen en in 5 minuten betrouwbaar resultaat. Geniaal! Neem aan dat je die dingen bij de betere automaterialenhandel kunt krijgen? Hoe heet die tape precies? Want die zocht ik ook.

Ik denk dat Audi-gekkie hiermee ook aan de slag kan. Weinig risico en snel klaar! Thumbs up mate! :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Pocoloco

30 okt 2013, 23:13 0 x

[quote="HansJan"]Had gisteravond al even gezocht maar kon snel niets vinden, maar dit is een ingenieuze oplossing en veel minder tijdrovend. Met solderen heb je altij een hand tekort en hiermee los je dat probleem direct op.

Dus als je een aftakking wilt voorzien, dan knip je de bestaande ader door, stript de isolatie, voert de twee bestaande en de nieuwe ader in de huls, verwarmen en krimpen, intapen en in 5 minuten betrouwbaar resultaat. Geniaal! Neem aan dat je die dingen bij de betere automaterialenhandel kunt krijgen? Hoe heet die tape precies? Want die zocht ik ook.

Ik denk dat Audi-gekkie hiermee ook aan de slag kan. Weinig risico en snel klaar! Thums up mate! :mrgreen:[/quote]

Ik zou nu echt niet weten hoe ze deze tape noemen sorry ,zal het wel eens navragen op het werk. :|
Audi_gekkie

31 okt 2013, 00:36 0 x

@pocoloco

TOP! Mooi dat je dit deelt. 8-)
Toch heb ik een vraag en opmerking.

Die krimpkous die je over de rode draad heen hebt gedaan, is dat via een los uiteinde?
Hoe krijg je 'm er anders overheen?
Met de draad van pin 8 heb je geen los uiteinde, tenzij je het pinstekkertje losmaakt.

Dan het krimpen met de verfstripper.
Enig idee hoe weinig ruimte je hebt met die stekker uit je dashboard?

Gelukkig maak ik gebruik van een gassoldeerapparaat, dus ik kan op een klein oppervlak de boel verwarmen. :D

Dan de draad, in jou voorbeeld de blauwe, die moet nog voorzien worden van zo'n pinstekkertje.
Hoe heet zo'n stekkertje officieel?
Pocoloco

31 okt 2013, 07:37 0 x

@gekkie

Er zijn zoals je op de foto,s ziet verschillende diktes de grootste gaat daar echt wel overheen.
Hoe zo,n stekker heet weet ik niet, zou jij moeten weten tis jou project!! :mrgreen:
Er staat ook bij dat het met een aansteker gaat ,eventueel voor weinig ruimte ;)
HansJan
Moderator

31 okt 2013, 11:08 0 x

@Audi-gekkie: er zijn diverse wegen die naar Rome leiden, het is maar net hoe je het wilt aanpakken. De aftakking op de kabel kan je maken door hem door te knippen, aan weerszijden de isolatie wegnemen, de 3e kabel op dezelfde wijze voor te bereiden en deze met elkaar in een "easy fit connector" te stoppen en dan verhitten totdat het vast zit.

Knip je hem niet door, dan moet je de connector loskoppelen uit de stekker en de "easy fit connector" over de stekker heen schuiven. De kabel moet je dan wel bloot zien te leggen zoals op de foto van @pocoloco. Het is maar net hoe handig daarmee bent.

Je kunt ook de werkwijze hanteren zoals beschreven in de wiki van a2-freun: http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/Tagfahrlicht

Hier staat ook beschreven hoe je de stekker loshaalt en verbinding maakt. Maar je in beide gevallen voor pin 3 een extra krimpstekker moeten kopen. VW/Audi dealer en anders de betere automaterialenhandel?

Gaat het hiermee lukken?

Edit: ik heb gezocht naar de easy fit connectors van Innotec en die kunnen alleen maar besteld worden via de webshop van Innotec. Daar je hier alleen als bedrijf kunt bestellen en ik een KVK registratie heb, zal ik een account aanvragen. Ik bestel dan van elke soort één zak en ik kan de benodigde hoeveelheid dan per post opsturen naar een lid die ze wil toepassen. Helaas voor Audi-gekkie lukt dat voor dit weekend niet ...

Edit-II: account gekregen en prijzen opgevraagd. Connectors kunnen alleen per 25 stuks besteld worden. Prijs per stuk gemiddeld €1,00 excl. BTW. Dus als ik alle soorten en maten bestel, dan ben ik meer dan €130 verder. :s hock: Dat is me nu nog iets teveel van het goede. Wil @pocoloco die dingen niet per stuk leveren :idea: :)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Pocoloco

31 okt 2013, 20:25 0 x

[quote="HansJan"]@Audi-gekkie: er zijn diverse wegen die naar Rome leiden, het is maar net hoe je het wilt aanpakken. De aftakking op de kabel kan je maken door hem door te knippen, aan weerszijden de isolatie wegnemen, de 3e kabel op dezelfde wijze voor te bereiden en deze met elkaar in een "easy fit connector" te stoppen en dan verhitten totdat het vast zit.

Knip je hem niet door, dan moet je de connector loskoppelen uit de stekker en de "easy fit connector" over de stekker heen schuiven. De kabel moet je dan wel bloot zien te leggen zoals op de foto van @pocoloco. Het is maar net hoe handig daarmee bent.

Je kunt ook de werkwijze hanteren zoals beschreven in de wiki van a2-freun: http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/Tagfahrlicht

Hier staat ook beschreven hoe je de stekker loshaalt en verbinding maakt. Maar je in beide gevallen voor pin 3 een extra krimpstekker moeten kopen. VW/Audi dealer en anders de betere automaterialenhandel?

Gaat het hiermee lukken?

Edit: ik heb gezocht naar de easy fit connectors van Innotec en die kunnen alleen maar besteld worden via de webshop van Innotec. Daar je hier alleen als bedrijf kunt bestellen en ik een KVK registratie heb, zal ik een account aanvragen. Ik bestel dan van elke soort één zak en ik kan de benodigde hoeveelheid dan per post opsturen naar een lid die ze wil toepassen. Helaas voor Audi-gekkie lukt dat voor dit weekend niet ...

Edit-II: account gekregen en prijzen opgevraagd. Connectors kunnen alleen per 25 stuks besteld worden. Prijs per stuk gemiddeld €1,00 excl. BTW. Dus als ik alle soorten en maten bestel, dan ben ik meer dan €130 verder. :s hock: Dat is me nu nog iets teveel van het goede. Wil @pocoloco die dingen niet per stuk leveren :idea: :) [/quote]

Zou ik kunnen doen ,maar dan heeft hij ze pas maandag! :|
Audi_gekkie

31 okt 2013, 23:05 0 x

Jongens, jullie hebben mij ontzettend goed geholpen :D

Ik heb zeker geen twee linker handen, dus het komt goed.
Ik zal een Howto maken, maar het kan zijn dat ik dit doe met de vele info die in dit topic staat.
HansJan
Moderator

31 okt 2013, 23:11 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Jongens, jullie hebben mij ontzettend goed geholpen :D

Ik heb zeker geen twee linker handen, dus het komt goed.
Ik zal een Howto maken, maar het kan zijn dat ik dit doe met de vele info die in dit topic staat.[/quote]
Graag gedaan en nu op naar resultaat!!
Succes dit weekend en we zien de Howto wel verschijnen. :mrgreen:
Audi_gekkie

02 nov 2013, 15:02 0 x

Ik ga niet solderen, maar met originele "pinstekkertjes" (mini-lock stekker) doen.
http://www.rdae.nl/35630-p-1612.html

Bovenstaande site is een aanrader!
Nee heb er niks mee te maken. ;)
Plaats reactie