Velgen PROJECT!!!
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik ben begonnen met het opknappen van mijn 17" S-line velgen. Zoals jullie zien staat het PROJECT met hoofdletters gespeeld, want dat is het.
Ben met de eerste velg 12 uurtjes bezig geweest, daar kan je voor de volgende velg een uurtje of 4 vanaf trekken omdat ik opnieuw moest waterproofen.
De eerste keer had ik in rechte lijnen geschuurd wat niet mooi was en er zaten nog diepe krassen in. De tweede keer heb ik een draaiende beweging gemaakt wat een mooier resultaat opleverde naar mijn mening.
Ben als volgt te werk gegaan:
-Eerst velgen gewassen
-Droog schuren K120, K180, K240
-Nat schuren K240, K320, K400, K600, K1000,
K1200, K2000
-Machinaal polijsten met PEEK polish.
https://www.peekpolish.nl
Wat ik nog wil doen of laten doen is een blanke lak aanbrengen omdat ik heb gemerkt dat de velg zo snel beschadigd. Tijdens het polijsten heb ik het even met de boor aangetikt, gelukkig licht dus valt niet echt op. Moet dit nog wel even onderzoeken.
Tussen de spaken ga ik plastidip gebruiken. Kleur moet ik nog bepalen.
Goed, zoals jullie merken is het dus best nog een hele klus en ben er nog wel even zoet mee, hou jullie op de hoogte.
Hier het voorlopig resultaat.
Ben met de eerste velg 12 uurtjes bezig geweest, daar kan je voor de volgende velg een uurtje of 4 vanaf trekken omdat ik opnieuw moest waterproofen.
De eerste keer had ik in rechte lijnen geschuurd wat niet mooi was en er zaten nog diepe krassen in. De tweede keer heb ik een draaiende beweging gemaakt wat een mooier resultaat opleverde naar mijn mening.
Ben als volgt te werk gegaan:
-Eerst velgen gewassen
-Droog schuren K120, K180, K240
-Nat schuren K240, K320, K400, K600, K1000,
K1200, K2000
-Machinaal polijsten met PEEK polish.
https://www.peekpolish.nl
Wat ik nog wil doen of laten doen is een blanke lak aanbrengen omdat ik heb gemerkt dat de velg zo snel beschadigd. Tijdens het polijsten heb ik het even met de boor aangetikt, gelukkig licht dus valt niet echt op. Moet dit nog wel even onderzoeken.
Tussen de spaken ga ik plastidip gebruiken. Kleur moet ik nog bepalen.
Goed, zoals jullie merken is het dus best nog een hele klus en ben er nog wel even zoet mee, hou jullie op de hoogte.
Hier het voorlopig resultaat.
- Bijlagen
-
- Voor
- FJIMG_20180317_093204.jpg (2.81 MiB) 5043 keer bekeken
-
- Na
- FJIMG_20180318_141146.jpg (2.3 MiB) 5043 keer bekeken
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
ZO-DE-KNETTER DIE GLIMMEN WEER!
Voor het optimale resultaat zou ik de blanke lak (in een paar lagen) laten aanbrengen, dan weet je zeker dat het mooi blijft. Je hebt niet de neiging om het resterende deel toch te laten spuiten? Dan is het resultaat met de blanke lak nog mooier.
Voor het optimale resultaat zou ik de blanke lak (in een paar lagen) laten aanbrengen, dan weet je zeker dat het mooi blijft. Je hebt niet de neiging om het resterende deel toch te laten spuiten? Dan is het resultaat met de blanke lak nog mooier.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- kobus1978
Ik wilde ze om 2 reden deels zelf dippen, 1. Het financiële plaatje, 2. Met dippen kan ik makkelijker en goedkoper van kleur veranderen als ik het zat ben.
Zal wel eens vragen wat het kost om de rest ook te laten spuiten, scheelt me wel weer tijd.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- kobus1978
Of ze origineel zijn durf ik niet te zeggen.
Dit type S-line velg zat onder een A6 of A8 als de ik mij niet vergis.
- rolf
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Originele Audi velgen hebben een Audi logo in het gietwerk aan de achterkant.
Audi geen velgen met multisteek, dus 99.9% geen "orginal teile".
Maar wat een klus, ziet er weer fraai uit, en dan heb je er nog 3..............succes!
Audi geen velgen met multisteek, dus 99.9% geen "orginal teile".
Maar wat een klus, ziet er weer fraai uit, en dan heb je er nog 3..............succes!
- kobus1978
Idd Rolf, had gekeken en zag het logo niet, zijn dus niet origineel, maar dat geeft niet. Als het uiteindelijke resultaat maar tevreden stelt.
- trebbor77
- Audi A2 clublid
Dat ziet er heel mooi uit @kobus1978 !
Heb je dat puur gedaan met alleen schuren en polijsten?
Nadat ik vorige week stoeprandschade heb gereden aan 1 velg wil ik mijn velgen ook gaan herstellen (anderen hebben ook lichte schade). Via filmpjes op youtube wil ik de volgende werkwijze gaan hanteren:
- schuren
- opvullen
- spuiten (meerlaags) , eerst met primer, dan met velgenlak en dan een blanke lak
Mogelijk weet je het al, maar voor de blanke lak kan je het beste 2k blanke lak gebruiken ipv 1k omdat deze oa ook bestendig is tegen benzine.
Heb je dat puur gedaan met alleen schuren en polijsten?
Nadat ik vorige week stoeprandschade heb gereden aan 1 velg wil ik mijn velgen ook gaan herstellen (anderen hebben ook lichte schade). Via filmpjes op youtube wil ik de volgende werkwijze gaan hanteren:
- schuren
- opvullen
- spuiten (meerlaags) , eerst met primer, dan met velgenlak en dan een blanke lak
Mogelijk weet je het al, maar voor de blanke lak kan je het beste 2k blanke lak gebruiken ipv 1k omdat deze oa ook bestendig is tegen benzine.
- kobus1978
@trebbor77 Dat heb ik idd met alleen schuren en polijsten voor elkaar gekregen.
Jij hebt trouwens ook nog een klus voor de boeg, succes ermee, en bedankt voor de tip wat betreft de 2K lak.
Jij hebt trouwens ook nog een klus voor de boeg, succes ermee, en bedankt voor de tip wat betreft de 2K lak.
- trebbor77
- Audi A2 clublid
@kobus1978 Graag gedaan! Die velg ziet er echt heel knap uit nu, benieuwd of ik ook zo mooi resultaat ga krijgen dmv schuren, plamuren en spuiten.
Is het polijsten te doen voor een onervaren iemand qua polijsten en met een "bouwmarkt" polystmachine?
Hier nog een stukje over 1k en 2k lak: http://www.spuitbusautolak.com/1k-of-2k/
Is het polijsten te doen voor een onervaren iemand qua polijsten en met een "bouwmarkt" polystmachine?
Hier nog een stukje over 1k en 2k lak: http://www.spuitbusautolak.com/1k-of-2k/