Bedieningstoetsen climatronic
- Bert
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Wie weet of het mogelijk is, of heeft zelfs ervaring met het uitwisselen van de bedieningstoetsen van de climatronic.
De softlack ziet en voelt er zeer esthetisch uit maar is evenzo kwetsbaar, de softlack laat op termijn los waardoor er witte vlekken ontstaan op de bedieningstoetsen.
Nu dacht ik er aan om een donorunit aan te schaffen, waarvan ik de bedieningstoetsen overzet, maar weet niet of dat uberhaupt mogelijk is.
Kan natuurlijk ook een hele unit uitwisselen, heb zelf met stoelverwarming en dan wordt het wel een dure opknapbeurt.
De softlack ziet en voelt er zeer esthetisch uit maar is evenzo kwetsbaar, de softlack laat op termijn los waardoor er witte vlekken ontstaan op de bedieningstoetsen.
Nu dacht ik er aan om een donorunit aan te schaffen, waarvan ik de bedieningstoetsen overzet, maar weet niet of dat uberhaupt mogelijk is.
Kan natuurlijk ook een hele unit uitwisselen, heb zelf met stoelverwarming en dan wordt het wel een dure opknapbeurt.
1.4 TDI (AMF) | 17-12-2003 | DPF | Chiptuned (96 pk/247Nm) | Exclusive | Ebonyzwart pareleffect | Mistlampen | OSS | APS | Navigatiesysteem (PNK) | S line | Audi fade effect decal op voorportieren | Winterpakket | Zomer: S line 9-spaaks 205/40R17
- Bert
- Audi A2 clublid
Inderdaad, vergeten er bij te vermelden, de stickertjes heb ik reeds toegepast maar ben niet volledig content met het eindresultaat. Desalniettemin bedankt voor je bijdrage, had zomaar een oplossing kunnen zijn, als ik niet zo secuur van mijzelf had geweest.
1.4 TDI (AMF) | 17-12-2003 | DPF | Chiptuned (96 pk/247Nm) | Exclusive | Ebonyzwart pareleffect | Mistlampen | OSS | APS | Navigatiesysteem (PNK) | S line | Audi fade effect decal op voorportieren | Winterpakket | Zomer: S line 9-spaaks 205/40R17
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Er bestaan ook voor de clima control display als voor o.a de autoradio revisie setjes plak stickers.
te koop via ebay
De toetsen kun je dan wat opschuren naar wit en dan sticker beplakken. doe je dit niet dan heb je kans het licht niet goed oplicht en de sticker niet goed plakt .
Weet niet of dit dan een mooi resultaat op gaat leveren .
Van de radio kun je de knopjes los eruit drukken en of dat ook bij de clima control front ook zo is maar ik neem van wel .
Ik het weet nu even niet het paneel bij de hand heb,je zou je eigen paneel kunnen los nemen en het bekijken eens moet hij toch eruit nietwaar ?
te koop via ebay
De toetsen kun je dan wat opschuren naar wit en dan sticker beplakken. doe je dit niet dan heb je kans het licht niet goed oplicht en de sticker niet goed plakt .
Weet niet of dit dan een mooi resultaat op gaat leveren .
Van de radio kun je de knopjes los eruit drukken en of dat ook bij de clima control front ook zo is maar ik neem van wel .
Ik het weet nu even niet het paneel bij de hand heb,je zou je eigen paneel kunnen los nemen en het bekijken eens moet hij toch eruit nietwaar ?
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
524.000.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.710.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 303.500.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.710.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 303.500.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik heb mijn knoppen ook vervangen door die van de niet-softlack variant. Het is geen lastig klusje, maar je moet je er wel even de tijd voor nemen om de toetsen er uit te drukken en niets te slopen. Overigens zijn deze knoppen wel een tintje zwarter dan de softlack variant, dus je ziet wel wat kleurverschil (maar valt nauwelijks op).
- HansJan
- Moderator
@AudiFanSedert1971 en @Spinazie: volgens mij had @Bert al aangegeven dat hij niet content is met de sticker variant. :p En heel eerlijk gezegd: het een nette oplossing, maar ik zou ook voor de originele opteren.
Heb van een Concert II radio reeds alle knoppen (niet alleen voorkeuzetoetsen) vervangen, kan me zo voorstellen dat dit ook met het climapaneel mogelijk is. Maar dat zouden we eens moeten uitzoeken. Aan de andere kant: als je een goede donorunit heb gevonden is een swap sneller ;-)
Heb van een Concert II radio reeds alle knoppen (niet alleen voorkeuzetoetsen) vervangen, kan me zo voorstellen dat dit ook met het climapaneel mogelijk is. Maar dat zouden we eens moeten uitzoeken. Aan de andere kant: als je een goede donorunit heb gevonden is een swap sneller ;-)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Bert
- Audi A2 clublid
@HansJan een volledige donorunit uitwisselen is uiteraard de makkelijkste, echter heb ik stoelverwarming wat de unit moeilijker verkrijgbaar en eveneens significant duurder maakt. Alleen enkele bedieningstoetsen zijn versleten die ik om die reden alleen wil uitwisselen.
- Spinazie
- Audi A2 clublid
@HansJan Ik heb geen stickers gebruikt hoor, maar gewoon toetsen overgenomen van een paneel uit een A2 van de eerste bouwjaren. Omdat er toen geen softlack gebruikt is, is de zwarttint wel minimaal anders, maar komt het probleem nooit meer terug.
- HansJan
- Moderator
@Spinazie: dat had ik dan weer niet goed gelezen! Jij hebt de knoppen dus vervangen? Dat betekent dat de swap zoals @Bert deze voorstelt mogelijk is. Had ook niet anders verwacht. Nou @Bert, dan is het nu een kwestie van een goede zoeken 

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Spinazie
- Audi A2 clublid
Misschien heb je hier nog wat aan: http://www.a2oc.net/forum/showthread.ph ... g-the-dash Een aantal lui hebben ook knoppen uit een Audi A4 gebruikt, deze zijn denk ik makkelijker te vinden.