Ik heb gisteravond deze nieuwe accu gemonteerd.
For laughs: <a rel="nofollow" target="_blank" href="
https://youtu.be/ghJtc5leuoM">Zie dit filmpje van hoe ik eindelijk de achterklep openkrijg
</a>
Ik moet nog even de reststroom meten. Ik heb geen inductie-amperemeter, dus ik zal de amperemeter in serie aansluiten en kijken wat er gebeurt. Heeft iemand een idee wat het de piekstroom is als je de auto "opstart"? Of blaas ik daarmee mijn simpele amperemeter op?
Mijn idee is aansluiten door de ene startkabel op de minpool en de multimeterminpool te zetten, de andere startkabel op de minkabel van de auto.
Verlies in voltage tussen gisteravond en vanmorgen was 0.01V (12.58-57), dus ik heb niet het idee dat 'ie hard leegloopt.
Ik zie wel een potentieel probleempje met deze Varta:

De accu zit in de accubak met de beugel waar de reservebandhouder in vastkomt er overheen.
De accu zit echter niet vast, en deze kan vrij van links naar rechts (in de foto: van boven naar beneden) bewegen.
Dus als ik een beetje strakke linkerbocht neem, dan lijkt het me dat de pluspool onder en tegen de accuhouder/reservehouder aan komt. Niet bevorderlijk voor de spanning van de accu.
De accu die ik er nu in heb zitten is 19 cm hoog, de Vector was 17,8cm, dus ruimte zat.
<a rel="nofollow" target="_blank" href="
http://audi-a2.nl/index.php?p=/profile/ ... aathuis</a>: Heb jij dit probleem ook?
Ik ga morgen een blokje hout zagen dat tussen de accu en de rechterwand (op de foto: onderaan) van de accubak past.