Dag beste mensen,
Eindelijk een Audi A2, een benzine-uitvoering met panoramadak. Of het dak functioneert weet ik niet en probeer ik pas uit als de zon schijnt en het langere tijd droog blijft.
Eindelijk schreef ik al. Ergens in 2012 wilden mijn vriendin en ik vanwege onze toegenomen kilometers wat anders: handzaam en extreem zuinig. De Volkswagen Lupo L3 en de Audi A2 3L stonden al op het netvlies en we kozen vanwege de hoge A2-prijzen voor een Lupo 3L. Gekocht bij Ecomotive in Heerhugowaard. Prima auto, marsrood en met een gemiddelde van 1 op 28 (steeds gemeten bij het tanken) superzuinig, vooral dankzij de cruisecontrol. Door de tijd heen werd het karretje steeds beter: nieuwe schokdempers achter, Brembo-remmen rondom, elke 10.000 kilometer een motorspoeling, nieuwe olie en filter en tokkelen maar weer. Op zekere dag gaf de abs-pomp de geest en maakte ik een afspraak bij dorpsgarage Fons Eilert om deze te laten vervangen. Dat kon over een week. Geen probleem want zonder abs rijden kan best. De volgende dag moest ik voor een vergadering naar Zwolle, maar daar kwam ik nooit aan. De Lupo werd gemangeld tussen twee vrachtwagens en was daardoor ongeveer een meter korter, maar ik kon het wel navertellen, al had ik wel te dealen met een whiplash en een acute hernia. De letselschadespecialist had er zijn handen vol aan. De vrachtwagen die mij van achteren ramde had tevens vijf andere auto’s geraakt en dat alles zorgde voor een fikse ochtendfile.
Welnu, terug naar de Audi A2. Om onze vaste autokosten enigszins te drukken en vanwege de hogere instap, ruilden we onze Honda Insight in op een Audi A2 bij autobedrijf Jager in Heerhugowaard (jawel). In januari 2025 hebben we ‘m krap 2 maanden. Inmiddels heb ik wat achterstallig onderhoud weggewerkt en de remmen rondom vervangen. Over de rijkwaliteiten kan ik kort zijn: prima!
We hopen tot in lengte van jaren van onze A2 te genieten.