25 feb 2019, 08:43
0 x
Gelukkig zijn De Lijn bussen die ook in AD stonden en nu te koop zijn met Euro 1of 2 niet meegenomen.
De Milieu zone is de oorzaak dat deze 20 jaren oude gedumpt worden.
Ik verwacht dat deze mobiele werkplaats van €2000,- naar €4000,- of meer gaat oplopen.
Maar je mag zo geen enkel centrum meer in.
Onze AMF met Euro 3, daar blijkt bij Retrofit Roetfilter misschien Euro 4 mogelijk is, met dure Ad Bleu die naast deze vloeistof ook de inbouw duur is Misschien Euro 5.
Maar...... een AMF met goedkoop Roetfilter met regeneratie functie en water injectie geeft ook Euro 5 en is zelf te doen.
Als je in plaats van 5 liter puur water, er 2½ water, ½ liter Bio ethanol en 2 liters Schoonmaak azijn bij doet en goed gemengd, zou deze voordelig naar Euro 5 gaan en soms net aan Euro 6 halen.
Leuk voor onze Freun.de maar hier doet RDW niets met eenmaal ingevoerde Euro norm helaas.
Het nadeel van de mix van water/bio/azijn is dat het gaat uitzakken.
Dat betekend roer werk erin of lucht pompje die bellen gaat blazen en zo dat uitzakken tegen zal gaan.
Blub, ik rij schoon en lampje als deze leeg is.
Bij ¼ liter gaat die dan branden en kan er tot de dop net aan 5 liter bijgedaan die je thuis op voor kunt mengen.
Als we de RDW zo gek krijgen om herkeuring + Euro aanpassing zou je voor €850,- een ombouw set kunnen plaatsen + RDW keuringskosten en meeting op €950 een Euro 5/6? krijgen die het Centrum van de grote steden weer in mag.
Dan is de Ex Koopje 9 ook weer leuk en schoner dan de Euro 4 Diesels die nu meer opbrengen.
Ik heb de verantwoordelijke Minister gevraagd of de RDW een Euro 5 of 6 keuring wil doen en dat lijkt me een leuke Sjoemel Meeting!
En de gebruik kosten, dat is afhankelijk van snelheid, op Duitse Autobaan zal deze gaan zuipen maar tot 100 km kun je ongeveer 1500 km halen en naast gratis water, is Schoonmaak Azijn & Bio Ethanol €2,- per vulling....
Tip; als je nu 50% bio diesel en in de hete zomer 100% Bio gaat rijden denken alle Vlamingen dat er een rijdende Frietkot langs komt rijden!
De AMF is geschikt voor Bio Diesel en na 350.000 Km heeft de 1.2 Tdi afgelegd en die heeft dezelfde afdichtingen als de AMF.
Ik wacht op onze Minister dat die de wet gaat aanpassen voor Euro herkeuring voor onze nu nog vuile diesels!
Mijn 1.8 blok sneuvelde en Automaat had ook vreemde dingen. nu weer gewone blok + bak gedaan...
Opa word trager en 1.4 is genoeg.