Benzinepomp vervangen
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
bedankt , super deze laatste reacties, precies de bruikbare info waar ik naar op zoek was !
nu is ook gelijk duidelijk dat benzinepompen van 3 en 4 bar worden aangeboden,zijnde allebei geschikt voor o.a een BBY motor !
zoals eerder gezechd in dit topic was behuizing pomp stuk, en heb dus een nieuwe behuizing besteld. van het merk ridex by autodoc.
als de benzinepomp zelf ook van ridex is wil ik gelijk mijn nieuwe magnetti marelli pomp monteren, lijkt mij beter. niet echt ervaring met ridex ook. maar voor draaiende delen zoals electromotor liever een a merk.
@Ticcie : onder dit nummer ( artikelnummermagnetti marelli 313011300015 ) staat op de ene site meestal 3 bar, maar op andere sites ook 4 bar voor exact dezelfde, dus op sites word de bardruk ook niet altijd goed aangegeven ! verwarrend ook.. maargoed, elke pomp van 3-4 bar is bruikbaar zo blijkt nu !
de nieuwe benzinepomp al ingebouwd in oude onderbehuizing die nog goed is. de benzineslangetjes zaten heidens vast...beetjes warm maken en keihard trekken en wrikken eigenlijk niet echt geschikt voor hergebruik. maar met de juiste rvs slangenklemmetjes nog wel bruikbaar.
nieuwe ridex behuizing nog niet binnen, als die binnen is zet ik het oude goede ondergedeelte over op nieuwe behuizing.
eventueel zou ik dan ook de nieuwe benzineslangetjes kunnen gebruiken mits het er solide uitziet.
komt goed !
nu is ook gelijk duidelijk dat benzinepompen van 3 en 4 bar worden aangeboden,zijnde allebei geschikt voor o.a een BBY motor !
zoals eerder gezechd in dit topic was behuizing pomp stuk, en heb dus een nieuwe behuizing besteld. van het merk ridex by autodoc.
als de benzinepomp zelf ook van ridex is wil ik gelijk mijn nieuwe magnetti marelli pomp monteren, lijkt mij beter. niet echt ervaring met ridex ook. maar voor draaiende delen zoals electromotor liever een a merk.
@Ticcie : onder dit nummer ( artikelnummermagnetti marelli 313011300015 ) staat op de ene site meestal 3 bar, maar op andere sites ook 4 bar voor exact dezelfde, dus op sites word de bardruk ook niet altijd goed aangegeven ! verwarrend ook.. maargoed, elke pomp van 3-4 bar is bruikbaar zo blijkt nu !
de nieuwe benzinepomp al ingebouwd in oude onderbehuizing die nog goed is. de benzineslangetjes zaten heidens vast...beetjes warm maken en keihard trekken en wrikken eigenlijk niet echt geschikt voor hergebruik. maar met de juiste rvs slangenklemmetjes nog wel bruikbaar.
nieuwe ridex behuizing nog niet binnen, als die binnen is zet ik het oude goede ondergedeelte over op nieuwe behuizing.
eventueel zou ik dan ook de nieuwe benzineslangetjes kunnen gebruiken mits het er solide uitziet.
komt goed !
- Bijlagen
-
- IMG_2271[1].JPG (2.91 MiB) 707 keer bekeken
- toutdroit
- Audi A2 clublid
Zeker doen
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
Haal eens voor de.grap de oude pomp uitelkaar.
Kijk eens hoe afgesleten de koolborstels zijn.
Dat heb ik namelijk ook gedaan preventief nieuwe pomp er ingezet.
Met de oude pomp was ik ergens een keer komen te staan.
Nu was ik voor 3 tienjes klaar .
Kijk eens hoe afgesleten de koolborstels zijn.
Dat heb ik namelijk ook gedaan preventief nieuwe pomp er ingezet.
Met de oude pomp was ik ergens een keer komen te staan.
Nu was ik voor 3 tienjes klaar .
-
- Audi A2 clublid
nieuwe pomp geinstaleerd.
de oude pomp toch eens uit elkaar gehaald, dat ziet er gewoon nog goed uit. koolborstels minimaal ingesleten, die had bij wijze van spreken nog wel een ton kunnen draaien.
laat ik toch hopen dat het probleem van heel af en toe inhouden nu wel opgelost is !
we zullen het gaan zien.
de oude pomp toch eens uit elkaar gehaald, dat ziet er gewoon nog goed uit. koolborstels minimaal ingesleten, die had bij wijze van spreken nog wel een ton kunnen draaien.
laat ik toch hopen dat het probleem van heel af en toe inhouden nu wel opgelost is !
we zullen het gaan zien.
- Bijlagen
-
- IMG_2280[1].JPG (2.94 MiB) 417 keer bekeken
-
- IMG_2279[1].JPG (3.97 MiB) 417 keer bekeken
-
- Audi A2 clublid
zo is dat @audiJan daarom goed dat ik hem vervangen heeft ! lekker alles nieuw +afsluitrubber tank.
ik dacht ook dat de collector van anker erg ingelopen was maar ik denk dat dit gewoon het model is. ik heb geen referentie matriaal hoe het nieuw er uit hoord te zien, er maakt verder niemand zoon pomp open..
ik dacht ook dat de collector van anker erg ingelopen was maar ik denk dat dit gewoon het model is. ik heb geen referentie matriaal hoe het nieuw er uit hoord te zien, er maakt verder niemand zoon pomp open..
-
- Audi A2 clublid
het is nog niet goed nu, de vlotter van benzinemeter werkt nu precies andersom : als de tank leeg is geeft hij vol aan, ik heb 10 liter getankt geeft tie wat leger aan op wijzer !
hier snap ik weer helemaal niks van, ik heb helemaal niets aan de bedrading gedaan en aansluitingen ,en stekker past er maar op 1 manier in..
gaat hem maar weer demonteren.
hier snap ik weer helemaal niks van, ik heb helemaal niets aan de bedrading gedaan en aansluitingen ,en stekker past er maar op 1 manier in..
gaat hem maar weer demonteren.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Op het Duitse forum is hier wel het een en ander over geschreven - kennelijk heeft Audi op een bepaald moment bedacht de weerstand omgekeerd te monteren en dat in het instrumentenpaneel te programmeren. Je instrumentenpaneel moet bij de tankvlotter passen. Misschien kun je de oude vlotter op de nieuwe pomp monteren...
Zie bijv https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... nt-1040494
Zie bijv https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... nt-1040494
-
- Audi A2 clublid
ik heb dus inderdaad net de oude vlotter maar weer gemonteerd , en het werkt weer goed !
buiten dat de weerstand dan wellicht andersom was, was de nieuwe vlotter ook een heel ander model (zie foto links is de nieuwe vlotter) met monteren ging het al niet lekker. met de oude vlotter prima passing.
anyway, na enige complicaties is het nu weer in orde.
buiten dat de weerstand dan wellicht andersom was, was de nieuwe vlotter ook een heel ander model (zie foto links is de nieuwe vlotter) met monteren ging het al niet lekker. met de oude vlotter prima passing.
anyway, na enige complicaties is het nu weer in orde.
- Bijlagen
-
- IMG_2284[1].JPG (3.98 MiB) 305 keer bekeken
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Was de after market vlotter door de leverancier verkeerd aangesloten op de brandpomp?
P.S. Ik heb bewondering voor alle werkzaamheden die je tot nu toe aan de A2 hebt gedaan.
Laat je vooral niet tegenhouden door (grote of kleine) tegenslagen.
P.S. Ik heb bewondering voor alle werkzaamheden die je tot nu toe aan de A2 hebt gedaan.
Laat je vooral niet tegenhouden door (grote of kleine) tegenslagen.

Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot