Yep. Las net dat ik volgend jaar 19% meer belasting moet betalen wat neerkomt op 175 euro per jaar. Zucht.
Oude diesels vandaag in het AD
- wil
- Motortype: Weet ik niet
Nu nederland z’n stroom merendeels uit biomassa denkt te gaan halen, heb ik strek mijn twijfels of elektrisch rijden wel zoveel beter is voor het milieu

- Bijlagen
-
- 818E709F-574B-4106-9735-101C5457315F.jpeg (157.74 KiB) 4836 keer bekeken
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
NOx uitstoot 6x hoger, zou kunnen....
Oekraïne heeft een invoer tarief afhankelijk Euro norm.. hoe slechter hoe duurder dus Euro 4 willen ze niet meer... wat andere landen doen is bij mijn niet bekend....
En ik begreep dat een Chinees nu inbouw sets wil verkopen die met iets aanpassen .. de accu, motor enz...
en dat kan ook populair worden.
Oekraïne heeft een invoer tarief afhankelijk Euro norm.. hoe slechter hoe duurder dus Euro 4 willen ze niet meer... wat andere landen doen is bij mijn niet bekend....
En ik begreep dat een Chinees nu inbouw sets wil verkopen die met iets aanpassen .. de accu, motor enz...
Mijn 1.8 blok sneuvelde en Automaat had ook vreemde dingen. nu weer gewone blok + bak gedaan...
Opa word trager en 1.4 is genoeg.
Opa word trager en 1.4 is genoeg.
- Spits
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Met alle respect Dirck, populair?eekhoorntje schreef: ↑11 nov 2019, 18:25
Ja, bij degene die het leuk vinden om een hobby te hebben wat iets met elektrische auto's te maken heeft en misschien het ding willen gebruiken om een rondje rond de kerk te doen.
De forens die elke dag 120-200km moet rijden omdat OV geen optie is vanwege werktijden, en niets met elektrische auto's heeft (buiten dat het opgedrongen is/wordt door milieu eisen/overheid) gaat zijn A2 of ander vehikel echt niet ombouwen (buiten de rompslomp die het geeft om goedkeuring te krijgen... zie het forum).
Ik vindt auto's leuk (!) maar heb helemaal niks met elektrisch....... (zegt iemand die net op autoscout naar I3's heeft zitten kijken..... en 15 jaar in tractievoertuigen heeft gewerkt (Spijkstaal, bestaat ook niet meer geloof ik)).
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- stefan74
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Daar sla je de spijker op z'n kop Dirck.eekhoorntje schreef: ↑11 nov 2019, 18:25NOx uitstoot 6x hoger, zou kunnen....
Ik wacht eigenlijk op een conversiesetje waarmee je de A2 kan ombouwen naar EV.
En dan een set die gebruik maakt van bestaande montagepunten, evt. met adapterframe o.i.d., waarbij je dus niet hoeft te lassen, want alu lassen is een vak apart.
Zoiets als dit:
https://www.nlelectric.nl/product/fiat5 ... ombouwkit/
- Spits
Here you go (daar ga je...)stefan74 schreef: ↑11 nov 2019, 19:01Daar sla je de spijker op z'n kop Dirck.eekhoorntje schreef: ↑11 nov 2019, 18:25NOx uitstoot 6x hoger, zou kunnen....
Ik wacht eigenlijk op een conversiesetje waarmee je de A2 kan ombouwen naar EV.
En dan een set die gebruik maakt van bestaande montagepunten, evt. met adapterframe o.i.d., waarbij je dus niet hoeft te lassen, want alu lassen is een vak apart.
Zoiets als dit:
https://www.nlelectric.nl/product/fiat5 ... ombouwkit/
https://www.deodrive.nl/uw-auto-ombouwe ... -electric/
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- jmkoole
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Mijn A2 tdi van 17 jaar oud gebruik ik (zakelijk) om 350-400 km per week af te leggen. Verbruik 1 op 20. Stukjes van 80 heen en 80 terug. Zou prima met een EV kunnen! Als de overheid me aanbiedt om de A2 om te ruilen voor een BMW i3, dan zou ik daar direct op ingaan...
Maar een schrootpremie van 1.000 euro... Wat koop ik daar voor? De inruilwaarde van de A2 is misschien 1.500, dus samen 2.500 euro. Wat koop ik voor dat geld?
Aha, een Toyota Prius of Honda Civic hybride van 2006-2008. Lekker 1 op 10 benzine slurpen, dat zal het milieu goed doen.
Daarnaast kun je toch niet verwachten dan de 1,5 miljoen bezitters van een diesel van 15+ jaar oud, even 25.000 euro op tafel kunnen of willen leggen voor een EV? Dat is 37,5 miljard euro!
Deprimerend om te zien hoe de politiek haar macht steeds meer kwijt raakt aan een milieuzot die een maas in de wet vindt, aan bureaucratische regelzucht uit Brussel en aan dwaze rechters die het belang van een goede economie totaal over het hoofd zien. Oh nee, behalve voor de verbouwing van het circuit in Zandvoort, want dat is van groot maatschappelijk belang... (??).
Maar een schrootpremie van 1.000 euro... Wat koop ik daar voor? De inruilwaarde van de A2 is misschien 1.500, dus samen 2.500 euro. Wat koop ik voor dat geld?
Aha, een Toyota Prius of Honda Civic hybride van 2006-2008. Lekker 1 op 10 benzine slurpen, dat zal het milieu goed doen.
Daarnaast kun je toch niet verwachten dan de 1,5 miljoen bezitters van een diesel van 15+ jaar oud, even 25.000 euro op tafel kunnen of willen leggen voor een EV? Dat is 37,5 miljard euro!
Deprimerend om te zien hoe de politiek haar macht steeds meer kwijt raakt aan een milieuzot die een maas in de wet vindt, aan bureaucratische regelzucht uit Brussel en aan dwaze rechters die het belang van een goede economie totaal over het hoofd zien. Oh nee, behalve voor de verbouwing van het circuit in Zandvoort, want dat is van groot maatschappelijk belang... (??).
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
- Spits
En zo bedoel ook ik het!jmkoole schreef: ↑11 nov 2019, 19:58Mijn A2 tdi van 17 jaar oud gebruik ik (zakelijk) om 350-400 km per week af te leggen. Verbruik 1 op 20. Stukjes van 80 heen en 80 terug. Zou prima met een EV kunnen! Als de overheid me aanbiedt om de A2 om te ruilen voor een BMW i3, dan zou ik daar direct op ingaan...
Natuurlijk moet er een verandering komen, en daar moet ook druk van de overheid bij komen kijken, anders blijft iedereen gewoon op z'n luie reet zitten.
Maar maak het wel reëel, niet iedereen heeft keuze voor een elektrieke leasebak, en de 2de hands prijzen liegen er ook nog niet om qua elektrisch rijden.
Ook ik zou heen en weer werk kunnen rijden met een kar die 200 max als actieradius heeft.
Maar, inderdaad, hoe hoog zou het budget moeten zijn om dat te kunnen bewerkstelligen?
Aan me nooit niet dat ik m'n A2 voor dik €19.000 ex. BTW ga verbouwen. Dan liever een I3 van rond de €15.000, een gebruikte dus, waarvan ik niet weet wat voor kosten daar nog achteraan komen.
Ik wil het elektrisch rijden niet neersabelen en affikken, maar financieel wordt ik er verdrietig van. Dat wordt ik ook als ik door blijf dieselen......... Dankzij verhoogde belastingen voor roetveeg (toch bijna Sinterklaas mannen