Op zoek naar een A2

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Romulus

01 mei 2010, 16:08 0 x

[quote="Donckerwolke"]Auto's in ongeveer dezelfde prijsklasse die ik overwogen heb en eveneens met kleine dieselmotor, vergelijkbaar gewicht;

-Audi A2 1.4 TDI (90 pk)
-Mini One D, 2006 met 1,4 D-4D Toyota turbodieselmotor (88 pk)
-Mitsubishi Colt CZ3 1.5Di-D (95! pk)
-Lancia Ypsilon Multijet 1.3 (90 pk)
[/quote]

Ik heb het gevoel, maar ik kan me vergissen, dat deze auto's geen partij zijn voor de A2 wat betreft binnenruimte en afwerking. De kofferbak van de Colt bijvoorbeeld is maar ongeveer de helft van die van de A2. En die andere 2 schat ik nog kleiner in (ik zie 160 liter :s hock: voor de Mini)...
Johan

01 mei 2010, 20:27 0 x

[quote="Donckerwolke"].......
-Mini One D, 2006 met 1,4 D-4D Toyota turbodieselmotor (88 pk)
[toch wel aan de prijs bij import uit Dtsld/Belgie, minder praktisch, vrouwenauto?]

.......

-Lancia Ypsilon Multijet 1.3 (90 pk)
[damesautotje][/quote]

En een A2 met zijn klepje voorin voor de vloeistoffen, geen reservewiel, het handvat rechts en de hoge instap is geen vrouwenauto? :mrgreen:

Kom op zeg! Moet je eens in het verkeer kijken hoevaak je afgesneden wordt in het kader van "het zal wel een vrouw zijn", in vergelijking met een normale sedan....
Donckerwolke

02 mei 2010, 00:52 0 x

[quote="Romulus"]Ik heb het gevoel, maar ik kan me vergissen, dat deze auto's geen partij zijn voor de A2 wat betreft binnenruimte en afwerking. De kofferbak van de Colt bijvoorbeeld is maar ongeveer de helft van die van de A2. En die andere 2 schat ik nog kleiner in (ik zie 160 liter :s hock: voor de Mini)...[/quote]

Ja, op dat punt is de A2 zeker in het voordeel. Geen idee hoe dat qua rij-eigenschappen en motor is. Heb slechts de A2 in 75 pk TDI uitvoering gereden en een modernere Mini met 110 pk 1.6 D motor.
Donckerwolke

02 mei 2010, 00:55 0 x

[quote="Johan"]En een A2 met zijn klepje voorin voor de vloeistoffen, geen reservewiel, het handvat rechts en de hoge instap is geen vrouwenauto? :mrgreen:

Kom op zeg! Moet je eens in het verkeer kijken hoevaak je afgesneden wordt in het kader van "het zal wel een vrouw zijn", in vergelijking met een normale sedan....[/quote]

Tsja, qua rijden en gedrag van andere weggebruikers kan ik geen ervaringen delen. Ik kijk vaak wat voor geslacht er in diverse auto's rijdt en bij Mini is dat echt 90% vrouw. Lancia zal ongetwijfeld hetzelfde zijn maar die zie ik niet vaak rijden. Colt: geen idee. Bij de A2 is het redelijk 50/50.
j.hoeben1

02 mei 2010, 13:58 0 x

[quote="Donckerwolke"][quote="Johan"]En een A2 met zijn klepje voorin voor de vloeistoffen, geen reservewiel, het handvat rechts en de hoge instap is geen vrouwenauto? :mrgreen:

Kom op zeg! Moet je eens in het verkeer kijken hoevaak je afgesneden wordt in het kader van "het zal wel een vrouw zijn", in vergelijking met een normale sedan....[/quote]

Tsja, qua rijden en gedrag van andere weggebruikers kan ik geen ervaringen delen. Ik kijk vaak wat voor geslacht er in diverse auto's rijdt en bij Mini is dat echt 90% vrouw. Lancia zal ongetwijfeld hetzelfde zijn maar die zie ik niet vaak rijden. Colt: geen idee. Bij de A2 is het redelijk 50/50.[/quote]

Mij interesseert dat helemaal geen biet, vrouwen auto of niet. Ik heb er eens een tijdje op gelet en volgens mij zie je in een A2 wel 75% vrouwen achter het stuur zitten. Als men daar gevoelig voor is moet je hem niet aanschaffen, ik krijg het regelmatig te horen. In mijn familie en vriendenkring vinden ze de A2 een echte vrouwen auto. De A2 gebruikt men ook veel als 2e wagen. Veel mensen zo ook mijn hele bekenden kring gaan op het uiterlijk af en vinden hem nog lelijker dan lelijk, mijn broer vindt dat hij er uit ziet of dat hij door een wringer gegaan is. Hij vind de verhoudingen hoogt/breedte niet kloppen maar de techniek of hoe een wagen in elkaar zit interesseert ze niets. Status en groot met veel vermogen is veel belangrijker, maar mij boeit dat echt niet. Als men dat wil moet men geen A2 kopen. Het is natuurlijk wel zo dat destijds de nieuwprijs van de A2 belachelijk hoog was, en tweede hands zijn ze ook aan de prijs, héééééél zeker bij de dealer gekocht!!! Daar ben ik toen ook op afgeknapt. Maar als je hem eenmaal hebt kom je er achter dat hij zijn tijd ver vooruit was en volgens mij nog is en daarom zijn geld toch wel waard is. Hij is gewoon niet met de andere merken of auto's te vergelijken, en dat vind ik nu net apart. Is men gevoelig voor het woord vrouwen auto moet je hem niet pakken want ik krijg dat nog regelmatig te horen.

Sjors
Donckerwolke

02 mei 2010, 18:00 0 x

[quote="j.hoeben1"]Maar als je hem eenmaal hebt kom je er achter dat hij zijn tijd ver vooruit was en volgens mij nog is en daarom zijn geld toch wel waard is. Hij is gewoon niet met de andere merken of auto's te vergelijken, en dat vind ik nu net apart. Is men gevoelig voor het woord vrouwen auto moet je hem niet pakken want ik krijg dat nog regelmatig te horen. Sjors[/quote]

Ha Sjors,

Dat vind ik ook zeker een van de aantrekkingskrachten van de A2. Al bijna meer dan 10 jaar uit maar hij zou zo uit de fabriek kunnen komen, zo modern oogt ie. Kijk eens naar zo'n laatste type Honda Civic. Als dat voor modern moet doorgaan ... ziet er uit als ontworpen door iemand met een overdadige passie voor science fiction films. Die gaat de tand des tijds zeker niet doorstaan.

Andere punten: zeer praktisch, zuinig, afwerking, en dat de auto voor een groot deel uit aluminium bestaat. Een geesteskind van technicus Ferdinand Piech, dat staat altijd wel ergens voor.

Daarbij komt nou niet meteen de gedachte "vrouwenauto" bij mij op hoor. Het gekke met die Mini is weer wel dat het een echte rijdersauto is (blijkt uit vele tests), en dan rijden er zoveel vrouwen in. Niet dat er geen vrouwen bestaan die een bochtje pakken fijn vinden, maar zoveel zullen dat er niet zijn. Overigens is vanaf 2003 het onderstel van de A2 1.6 FSI, en ik geloof de S-line uitvoering, opnieuw "afgesteld" door de nederlander Jos van As, en die heeft ook het onderstel van de New Mini "gedaan". Ik heb hem er ooit over gesproken, en hij zei dat die laatste A2-onderstellen aardig in de richting komen van dat van de New Mini.
Johan

03 mei 2010, 11:01 0 x

Ik ben het helemaal met je eens Sjors. Mensen vinden het model oerlelijk, of prachtig. Een tussenweg is er niet! Inderdaad het is een Top auto, die zijn tijd ver vooruit is en ook ikzelf mag er graag mee rijden want dat is zeker geen straf. En je bent wel een stoere vrouw als je zo'n mooie auto rijdt! :P
Donckerwolke

03 mei 2010, 18:20 0 x

Johan, ik zie dat jij een 90 pk TDI rijdt.

Ben wel benieuwd naar de rij-ervaringen. Heb je ook met 75 pk TDI gereden? kan je vergelijken?

Is het een fijne motor met die variabele turbo? Overweeg je nog naar 105 pk te chippen?

Hoor graag.
Johan

04 mei 2010, 13:29 0 x

[quote="Donckerwolke"]Johan, ik zie dat jij een 90 pk TDI rijdt.

Ben wel benieuwd naar de rij-ervaringen. Heb je ook met 75 pk TDI gereden? kan je vergelijken?

Is het een fijne motor met die variabele turbo? Overweeg je nog naar 105 pk te chippen?

Hoor graag.[/quote]

Klopt, goed, nee, nee, groot turbo gat, ja. :mrgreen:

Langere uitleg;
Klopt, ik heb een 90 pk TDI, op dit moment rij ik er ook nog in (hij is eigenlijk van mijn vrouw). Het is een erg fijne auto met een enorm hoog koppel t.o.v. het relatief lage gewicht, al kan ik het niet vergelijken met een 75 pk versie. Ik kan het dus niet vergelijken maar ik vermoed dat de 75 pk versie iest soepeler rijdt. Deze heeft best wel last van een groot turbo gat. Oplossing is om met een fluwelen voetje gas te geven. Tussenacceleratie is absoluut geweldig.

Overwegen tot chippen? Absoluut! maar dan wel bij iemand waar ik het wil en de meeste hebben het (nog) niet in het programma zitten. Tevens heb ik eerst andere prioriteiten met de auto.
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

04 mei 2010, 14:28 0 x

Wat betreft het rijden in een A2 in relatie tot de stelling "vrouwenauto" wil ik toch ook even wat zeggen, ik hen zelf een A4 (2005) 2ltr en dit is een fantastische auto en rijdt voortreffelijk, maar ik rijdt vaker en als het er op aan komt liever in mijn A2!!!! Mijn vrouw zij onlangs nog tegen mij waarom verkoop je de A4 niet, je rijdt er bijna nooit meer in!!! Dit zegt denk ik voldoende over het rijden in een A2!!! Ik beleef er meer rijplezier in.

Overigens ik zag zojuist bij de dealer in Duiven (DAGO) een A2 1.6 FSI met 55.000 km op de teller van bwj. okt 2004 staan. Kleur Pinegreen zag er heel mooi uit. Hij vraagt wel de hoofdprijs (€ 13.900), maar hier valt waarschijnlijk wel over te onderhandelen.
Misschien iets voor de zoekende naar een A2.
Ook staat er bij Bedeaux in Groessen een A2 1.4 diesel met iets meer dan 100.000 op te teller te koop, deze is van 2001 en vraagprijs € 8900,-

Theo
Plaats reactie