Bij de club!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Pocoloco

07 okt 2013, 23:10 0 x

HansJan schreef:
Audi-gekkie schreef:Hallo Hans Jan,

De S-Line velgen maken de auto naar ons idee helemaal af en wie mooi wil zijn moet pijn leiden :D , maar ik heb nog niet ervaren hoe 'stug' het met 17 inch is. De auto staat nu op 195/45 banden en ervaren wij niet als stug. De auto waar we in proefgereden hadden stond op 15 inch en dat was echt te soft. Welke bandenmaat heb jij op de 16 inch velgen?
STUG !!! wie zegt dat 17 inch stug is onder een a2 heeft waarschijnlijk nooit met 20 of 22 inch gereden onder een auto.
heb de s- line velgen er ook onder zitten wat rijd dat heerlijk soepel en 1 met het asfalt mijn hoor je niet klagen.
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

07 okt 2013, 23:19 0 x

ach ieder zijn smaak en gevoel bij de 17¨ wielen.
de 1 wil lekker een sportief karretje en de ander voelt zich geen 18 meer en houd meer van comfort.
feit is dat ze wel heel mooi staan onder de A2 en ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 okt 2013, 23:33 0 x

Oei, Oei wat is geel ... ;)

Welkom en vele veilige km's gewenst met de A2. Het blijven leuke A2'tjes, die Color Storms.
Of ze nu in rood, geel, blauw,oranje of zilverkleur zijn ...

De echte hebben de binnenbekleding ook in dezelfde kleur, dan zie je zelf tenminste ook dat je in iets bijzonders rijd ...

Velgen blijft toch een kwestie van smaak en mogelijk risico op beschadigen.

17" ziet er prachtig uit, maar je moet heel erg oppassen met stoepranden e.d.
15" is comfortabeler, de banden zijn wat goedkoper en stoeprandjes zijn wat minder risicovol.
Ieder zijn voorkeur in deze.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Pocoloco

07 okt 2013, 23:48 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"]Oei, Oei wat is geel ... ;)

Welkom en vele veilige km's gewenst met de A2. Het blijven leuke A2'tjes, die Color Storms.
Of ze nu in rood, geel, blauw,oranje of zilverkleur zijn ...

De echte hebben de binnenbekleding ook in dezelfde kleur, dan zie je zelf tenminste ook dat je in iets bijzonders rijd ...

Velgen blijft toch een kwestie van smaak en mogelijk risico op beschadigen.

17" ziet er prachtig uit, maar je moet heel erg oppassen met stoepranden e.d.
15" is comfortabeler, de banden zijn wat goedkoper en stoeprandjes zijn wat minder risicovol.
Ieder zijn voorkeur in deze.[/quote]

Met de stoeprandjes ben ik met je eens Peter , afgelopen zaterdag zat ik er bijna tegen 40 serie bandje zijn dan wel erg plat
HansJan
Moderator

07 okt 2013, 23:51 0 x

Bedankt voor de leuke reacties tot dusver, het geeft ons het gevoel in een warm bad terecht te komen! Het forum zal voor mij zeker een plek zijn om informatie te vinden die ik nodig heb.

De discussie over het comfort van de 17 inch velgen heb ik al in diverse topics gelezen, maar het blijft inderdaad een kwestie van smaak, gevoel en wensen. De 16 inch velgen vinden we mooi, maar de 17 inch velgen maken de auto net wat meer af. Zelf rijd ik met een VW Passat MY11 met 18 inch velgen en dat rijdt heerlijk. Maar dat is mijn persoonlijke beleving. Ik zie al weer op tegen de periode met winterbanden, terug naar 17 inch met balonnen. :lol:

De RS4 velgen op de rode van pocoloco zijn fantastisch mooi en die zouden wij ook graag monteren. En dan wel met bijv. Conti's SportContact 2 die velgrandbescherming hebben. Die zitten ook onder mijn auto en dat heeft al veel schademomenten voorkomen. Maar haast hebben daar niet mee. Eerst de cardkit monteren, mislampen met DRL em dan komt de rest vanzelf.

Niet te vergeten het kenteken... De betaling BPM is na 5 dagen nog niet in het systeem van de douane verwerkt en dat betekent dat er nog geen signaal naar het RDW is afgegeven voor het vrijgeven van het kenteken. Een alleraardigste dame heeft me het voordeel van de twijfel gegeven en het signaal naar RDW handmatig verstrekt. De papieren moet ik dus binnen enkele dagen kunnen verwachten! :D

To be continued ...
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

07 okt 2013, 23:56 0 x

Ik heb zelf voor de winter stalen 15" velgen met wieldoppen.
Als je dan tegen een (door de sneeuw onzichtbare) stoeprand zit, is de schade wat minder groot ...
Rijdt inderdaad wat minder sportief, maar in de sneeuw maakt dat toch niet veel uit.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
HansJan
Moderator

08 okt 2013, 00:10 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"]Ik heb zelf voor de winter stalen 15" velgen met wieldoppen.
Als je dan tegen een (door de sneeuw onzichtbare) stoeprand zit, is de schade wat minder groot ...
Rijdt inderdaad wat minder sportief, maar in de sneeuw maakt dat toch niet veel uit.[/quote]
Die werden ook bij onze auto geleverd inclusief nieuwe winterbanden. Daar was mijn vrouw ook erg blij mee. Maar dit hebben we bij alle Duitse auto's gezien die we bekeken hebben. Winterbanden zijn nu eenmaal verplicht in Dld. en dan worden ze vaak met de auto mee verkocht. En dat is toch weer meegenomen!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
HansJan
Moderator

09 okt 2013, 01:35 0 x

Een update op onze importprocedure.

Vandaag ben ik gebeld door een medewerker van de Belastingdienst. Die wist mij te melden dat de betaling rest-BPM gisteren in het systeem is verwerkt en daarmee direct een signaal naar het RDW is afgegeven voor de goedkeuring van het vrijgeven van de kentekenpapieren. Het is nu dus wachten op die ene envelop die door de brievenbus moet glijden om in de auto te kunnen springen, platen te laten maken, de auto APK te keuren en dan eindelijk legaal in den lande te kunnen rondrijden. Mijn vrouw kan niet wachten! Mag ik alvast een kenteken uitkiezen? 2-SRS-14 ;)
HansJan
Moderator

09 okt 2013, 16:28 0 x

Het is zover, het kentekenbewijs is ontvangen. En wat voor 1! :D

Het is geworden: 3-SJK-37.

Ons ezelsbruggetje is daarmee: tres sjiek 37 8-)

Het laatste nummer komt overeen met ons huisnummer, wat een toeval.

Nu snel :arrow: de platenboer en karren maar!
Audi_gekkie

09 okt 2013, 17:44 0 x

Hahaha mooi nummer.
Doe je luxe kentekenplaten, met opgelegde letters?

Ik heb te ook en dat staat veel beter.
Plaats reactie