Xenon inbouwen niet plug&play?
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Ik kan een xenon-setje overnemen van mijn vader.
Het is van het merk Autostyle en heeft Philips lampen van 6000k, ook is deze canbus proof.
Nu rekent een inbouwstation voor het verwijderen uit de huidige auto en het inbouwen in de A2 150 euro.
Ze denken 2 tot 3 uur nodig te hebben om deze klus te doen.
Ik dacht dat het nagenoeg plug&play was?
Wat denken jullie?
Het is van het merk Autostyle en heeft Philips lampen van 6000k, ook is deze canbus proof.
Nu rekent een inbouwstation voor het verwijderen uit de huidige auto en het inbouwen in de A2 150 euro.
Ze denken 2 tot 3 uur nodig te hebben om deze klus te doen.
Ik dacht dat het nagenoeg plug&play was?
Wat denken jullie?
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Ik heb zitten googelen, maar kan geen goed plaatje vinden.
Ik ben zelf redelijk handig, maar elektriciteit is niet mijn sterkste punt.
Als iemand die het dagelijks doet al 2 tot 3 uur bezig is.... (oké wel uit- en inbouwen).
Mijn vader is toen bij de inbouw geweest en hij zei dat ze toen ook al bijna 2 uur bezig zijn geweest met zijn Octavia uit 2010.
Ik ben zelf redelijk handig, maar elektriciteit is niet mijn sterkste punt.
Als iemand die het dagelijks doet al 2 tot 3 uur bezig is.... (oké wel uit- en inbouwen).
Mijn vader is toen bij de inbouw geweest en hij zei dat ze toen ook al bijna 2 uur bezig zijn geweest met zijn Octavia uit 2010.
- ArjenE
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 25 mar 2013, 12:41
- Locatie: Haarlemmermeer
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Kwestie van gaten boren achterin de afdekkappen van de koplampen, waar de bekabeling voor de xenon-lamp (en het doorlusgedeelte voor de spanning etc) doorheen gaat.
Dan zit je nog met 2 belasten, die zijn redelijk eenvoudig met tie-wraps te bevestigen aan bestaande beugeltjes links en recht in de motorruimte.
Maar eerlijk gezegd zitten de "goedkope" xenon lampen er op dit moment bij mij niet meer in, wel een bak licht, maar daardoor niet een mooie geconcentreerde bundel, veel strooilicht en erg lastig af te stellen. (ook voor je tegenliggers en voorgangers erg irritant)
Ook worden de Xenon lampen een stuk warmer dan de originele H7 lampen, waardoor de randjes waar de lamp invalt binnenin de koplamp unit zelf een beetje gesmolten waren.
Al met al is mijn tip: niet doen
Dan zit je nog met 2 belasten, die zijn redelijk eenvoudig met tie-wraps te bevestigen aan bestaande beugeltjes links en recht in de motorruimte.
Maar eerlijk gezegd zitten de "goedkope" xenon lampen er op dit moment bij mij niet meer in, wel een bak licht, maar daardoor niet een mooie geconcentreerde bundel, veel strooilicht en erg lastig af te stellen. (ook voor je tegenliggers en voorgangers erg irritant)
Ook worden de Xenon lampen een stuk warmer dan de originele H7 lampen, waardoor de randjes waar de lamp invalt binnenin de koplamp unit zelf een beetje gesmolten waren.
Al met al is mijn tip: niet doen

- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
[quote="pocoloco"]Als het plug en play is ,dan is het elektrische gedeelte toch geen probleem (stekkers?)
kwestie van demonteren en monteren toch ?[/quote]
Lijkt mij ook , maar waarom rekenen ze voor uitbouw en inbouw 3 uren?
[quote="ArjenE"]Ook worden de Xenon lampen een stuk warmer dan de originele H7 lampen, waardoor de randjes waar de lamp invalt binnenin de koplamp unit zelf een beetje gesmolten waren.[/quote]
Die discussie is vaker gevoerd, maar naar mijn mening zullen Xenon lampen van 35W nooit warmer kunnen worden dan halogeenlampen van 55W.
Volgens mij bepaalt de wattage de temperatuur van een lamp.
Misschien was in jou geval de lamp iets dikker dan de originele halogeenlamp, waardoor deze dichter rand van de ingang van de blaker kwam :?:
kwestie van demonteren en monteren toch ?[/quote]
Lijkt mij ook , maar waarom rekenen ze voor uitbouw en inbouw 3 uren?
[quote="ArjenE"]Ook worden de Xenon lampen een stuk warmer dan de originele H7 lampen, waardoor de randjes waar de lamp invalt binnenin de koplamp unit zelf een beetje gesmolten waren.[/quote]
Die discussie is vaker gevoerd, maar naar mijn mening zullen Xenon lampen van 35W nooit warmer kunnen worden dan halogeenlampen van 55W.
Volgens mij bepaalt de wattage de temperatuur van een lamp.
Misschien was in jou geval de lamp iets dikker dan de originele halogeenlamp, waardoor deze dichter rand van de ingang van de blaker kwam :?:
- ArjenE
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 25 mar 2013, 12:41
- Locatie: Haarlemmermeer
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Heter hoort hij officieel niet te worden nee, maar dikker was hij zeker niet, eerder smaller dan de originele H7 lamp.
Maar het is toch echt gesmolten nu :roll:

Ook heb ik hier last van gekregen bij mijn A2: Quote van een site met alle informatie over Xenon: http://wiki.nlpower.com/wiki/doku.php/verlichting:xenon
Moderne auto's hebben vaak kunststof koplamp glas. Dit kunststof is bij sommige modellen erg gevoelig voor invloeden van temperatuur en UV licht.
Goedkopere Xenon sets hebben vaak minder UV filtering, waardoor deze koplampen versneld verweerd kunnen raken. Dit is te zien aan doffe plekken, hele fijne scheurtjes en afbladderende toplagen. Koop daarom voor dergelijke auto's liefst een Xenon set van een prominent merk zoals Philips of Pilot omdat deze merk-sets betere UV filtering hebben.
Deze xenon set van rond de 100 euro zat in mijn A2 toen ik hem kocht, en vooral de hele fijne scheurtjes en doffe plekjes zijn erg goed te zien
Maar het is toch echt gesmolten nu :roll:

Ook heb ik hier last van gekregen bij mijn A2: Quote van een site met alle informatie over Xenon: http://wiki.nlpower.com/wiki/doku.php/verlichting:xenon
Moderne auto's hebben vaak kunststof koplamp glas. Dit kunststof is bij sommige modellen erg gevoelig voor invloeden van temperatuur en UV licht.
Goedkopere Xenon sets hebben vaak minder UV filtering, waardoor deze koplampen versneld verweerd kunnen raken. Dit is te zien aan doffe plekken, hele fijne scheurtjes en afbladderende toplagen. Koop daarom voor dergelijke auto's liefst een Xenon set van een prominent merk zoals Philips of Pilot omdat deze merk-sets betere UV filtering hebben.
Deze xenon set van rond de 100 euro zat in mijn A2 toen ik hem kocht, en vooral de hele fijne scheurtjes en doffe plekjes zijn erg goed te zien
[quote="ArjenE"]Heter hoort hij officieel niet te worden nee, maar dikker was hij zeker niet, eerder smaller dan de originele H7 lamp.
Maar het is toch echt gesmolten nu :roll:

Ook heb ik hier last van gekregen bij mijn A2: Quote van een site met alle informatie over Xenon: http://wiki.nlpower.com/wiki/doku.php/verlichting:xenon
Moderne auto's hebben vaak kunststof koplamp glas. Dit kunststof is bij sommige modellen erg gevoelig voor invloeden van temperatuur en UV licht.
Goedkopere Xenon sets hebben vaak minder UV filtering, waardoor deze koplampen versneld verweerd kunnen raken. Dit is te zien aan doffe plekken, hele fijne scheurtjes en afbladderende toplagen. Koop daarom voor dergelijke auto's liefst een Xenon set van een prominent merk zoals Philips of Pilot omdat deze merk-sets betere UV filtering hebben.
Deze xenon set van rond de 100 euro zat in mijn A2 toen ik hem kocht, en vooral de hele fijne scheurtjes en doffe plekjes zijn erg goed te zien[/quote]
De problemen met doffe toplaag op koplampen zijn tegenwoordig heel goed te behandelen .
Deze worden opgeschuurd met korrel 220 en steeds met een stap van 100 hoger tot korrel 2000 ,daarna worden ze in de blanke lak gespoten en zijn de koplampen weer als nieuw. :o
Maar het is toch echt gesmolten nu :roll:

Ook heb ik hier last van gekregen bij mijn A2: Quote van een site met alle informatie over Xenon: http://wiki.nlpower.com/wiki/doku.php/verlichting:xenon
Moderne auto's hebben vaak kunststof koplamp glas. Dit kunststof is bij sommige modellen erg gevoelig voor invloeden van temperatuur en UV licht.
Goedkopere Xenon sets hebben vaak minder UV filtering, waardoor deze koplampen versneld verweerd kunnen raken. Dit is te zien aan doffe plekken, hele fijne scheurtjes en afbladderende toplagen. Koop daarom voor dergelijke auto's liefst een Xenon set van een prominent merk zoals Philips of Pilot omdat deze merk-sets betere UV filtering hebben.
Deze xenon set van rond de 100 euro zat in mijn A2 toen ik hem kocht, en vooral de hele fijne scheurtjes en doffe plekjes zijn erg goed te zien[/quote]
De problemen met doffe toplaag op koplampen zijn tegenwoordig heel goed te behandelen .
Deze worden opgeschuurd met korrel 220 en steeds met een stap van 100 hoger tot korrel 2000 ,daarna worden ze in de blanke lak gespoten en zijn de koplampen weer als nieuw. :o